Γράφει ο Ιωάννης Χρηστάκης*

Υπηρετώντας το δημόσιο σχολείο 35 χρόνια, ζώντας την ανοργανωσιά, την απαξίωση, την εγκατάλειψη αποφάσισα να αποχωρήσω με πρόωρη/μειωμένη σύνταξη, μην αντέχοντας άλλο τη φθορά, τη σήψη, τη διάλυση του.

Ένας χώρος που ουσιαστικά δεν υφίσταται!!! Οι φιλότιμες προσπάθειες κάποιων εκπαιδευτικών να δώσουν το φιλί της ζωής στην ετοιμοθάνατη δημόσια παιδεία δεν τελεσφόρησε και πλέον οδεύει στα χέρια ιδιωτών όπως η υγεία και άλλα δημόσια αγαθά (σύντομα νερό, καύσιμο, ηλεκτρικό και λοιπά).

Όλα αυτά τα χρόνια συνάντησα πολλούς προϊσταμένους που νοιάζονταν να διεκπεραιώσουν και μόνο, πάμπολλους διευθυντές με ελάχιστα διοικητικά προσόντα και πλημμελή παιδαγωγική κατάρτιση, στην ουσία "καρπαζοεισπράκτορες" των εξ άνωθεν εντολέων τους.

Γονείς μαθητών, κατά το πλείστον αδιάφορους, "σχιζοφρενικούς" που άλλοτε σου έδιναν το ελεύθερο να τιμωρείς και άλλοτε σε κατεδίωκαν γιατί έθιξες τάχα το βλαστάρι τους. Ελάχιστοι έρχονταν, όταν τους προσκαλούσες και η μόνη έγνοια τους ήταν ο καλός βαθμός, όχι η συμπεριφορά του γόνου τους. Οικογένειες διαλυμένες, γονείς σε διάσταση, παππούδες και γιαγιάδες που προσπαθούσαν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα!!!

Συνάδελφοι, στα όρια της τρέλας!!! Νευρωτικοί, με σύνδρομα burn out, που εκτελούσαν χρέη από γραμματείς και νοσηλευτές μέχρι τραπεζοκόμοι!!! Έκαναν τα πάντα!!! Με μισθούς πείνας!!! Να σκεφτείτε 12-14 € μας έδιναν για επιτήρηση στις Πανελλήνιες, έργο υπεύθυνο και κοπιαστικό, από τα ξημερώματα της μέρας!!!

Είδα πολλούς συναδέλφους να αρρωσταίνουν, να σακατεύονται και να πεθαίνουν μεταξύ 50 και 60 χρονών!!! Μετά τα 60 ,κυριολεκτικά η καρμανιόλα των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του καρκίνου στερούσε από ένα 30% και αυτή την πενιχρή σύνταξη που λαχταρούσαν να πάρουν!!!

Δυστυχώς το δημόσιο σχολείο θέλει υποδομές, θέλει αναλυτικά προγράμματα σύγχρονα, θέλει γραμματείς, θέλει ψυχολόγους, θέλει κοινωνικούς λειτουργούς, θέλει δομές για ρομά και παιδιά μεταναστών, θέλει ένα κάποιο...ποινολόγιο, θέλει προγραμματισμό ύλης και όχι καθημερινές γιορτές εξ αφορμής κάποιας διεθνούς μέρας αφιερωμένης στα ζώα, στο περιβάλλον, στον αθλητισμό, στην ενδοοικογενειακή βία, στο ολοκαύτωμα των Εβραίων, στην ιδέα της ευρωπαϊκής ενοποίησης, στο ρατσισμό, στους διαδικτυακούς κινδύνους, στο bulling, στη διάσωση επαπειλούμενων ειδών και ούτω καθεξής!!! Καλά όλα αυτά, δε λέω, αλλά υπάρχει και ένα minimum διδακτέας ύλης που πρέπει να βγει στη διάρκεια της χρονιάς και αν είναι δυνατόν να εμπεδωθεί από τους μαθητές!!!

Πότε ο εκπαιδευτικός θα κάνει μάθημα;

Του στερήσατε την άσκηση επιστημονικού έργου, του πετσοκόψατε το δικαίωμα στο διδάσκειν!!!

Υποκριτές, που θέλετε να τον αξιολογήσετε κιόλας, ενώ δεν τον αφήνετε να κάνει μάθημα!!!

Γιατί δεν επεμβαίνει κάποια δικαστική αρχή, αυτεπάγγελτα ένας εισαγγελέας να ελέγξει τη συρρίκνωση των καθαρώς διδακτικών ωρών από τον κυκεώνα των εξωδιδακτικών και άλλων αγγαρειών που βαραίνουν τον εκπαιδευτικό και του στερούν την άσκηση διδακτικού έργου!!!

Πότε, επιτέλους, θα αφήσουμε τον εκπαιδευτικό ελεύθερο, να κάνει τη δουλειά του;

Πότε θα του εξασφαλίσουμε το αναφαίρετο δικαίωμα του να διδάξει!!!

Γιατί χάνονται δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, ώρες διδασκαλίες κάθε διδακτικό έτος στα σχολεία μας;

(*) Συνταξιούχος φιλόλογος

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr