ΑΘΗΝΑ. Χρονίζει το μείζον θέμα της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Λεύκτρο – Σπάρτη που σύμφωνα με τις εξαγγελίες προηγούμενων Κυβερνήσεων αποτελεί έργο υποδομής και πνοής για τη Λακωνία. Οι τραγικές καθυστερήσεις δεν έχουν να κάνουν πλέον με την Αρχαιολογική σκαπάνη αλλά με το εργολαβοτραπεζικό σύστημα που θέλει απόλυτη εξασφάλιση των εσόδων από την εκμετάλλευση προκειμένου να ολοκληρώσει και να παραδώσει το έργο.

Κι ενώ πολίτες και επαγγελματίες της Λακωνίας αναζητούν τρόπους για να στραφούν κατά όσων ευθύνονται για την καθυστέρηση (αν και οι συμβάσεις διασφαλίζουν τους αναδόχους αφού μάλιστα τροποποιούνται υπέρ τους) η βουλευτής Πατριανάκου επαναφέρει το θέμα της υλοποίησης του οδικού έργου «Λεύκτρο-Σπάρτη» και της συμβολής του στην αξιοποίηση των αναπτυξιακών προοπτικών του νομού προς τον αρμόδιο Υπουργό.

Φαίνεται – και από την ανταλλαγή πολιτικών κειμένων και θέσεων ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί την «γκανιότα» των μεγαλοεργολάβων και των Τραπεζών στο «παιχνίδι» που κάνουν με τις ελληνικές Κυβερνήσεις.

Η Βουλευτής - επικαλούμενη και τις απαντήσεις που είχε δώσει ο κ. Χρυσοχοϊδης τον περασμένο Φεβρουάριο κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησής της στη Βουλή - είχε ζητήσει να ενημερωθεί για τους λόγους των νέων καθυστερήσεων και την ακριβή εξέλιξη της υλοποίησης του έργου, καθώς και για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί το αρμόδιο Υπουργείο, ώστε να επιλυθεί το ζήτημα του χρηματοοικονομικού μοντέλου που έχουν θέσει οι Τράπεζες και να προωθηθεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου.

Ειδικά για το θέμα αυτό, η κ. Πατρινάκου είχε επισημάνει ότι η τροποποιημένη σύμβαση έπρεπε ήδη να έχει έρθει στη Βουλή για έγκριση από τα μέσα του περασμένου Απριλίου, σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση του Υπουργού κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής της.

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων απάντησε στη Βουλευτή ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για τη Συμφωνία τροποποίησης των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης. Η διαδικασία αυτή απαιτείται λόγω της σημαντικής πτώσης των εσόδων, σε σχέση με το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο της Έναρξης Παραχώρησης. Το Ελληνικό Δημόσιο, με την από 27 Ιουνίου 2013 σχετική επιστολή των αρμοδίων Υπουργών, έχει δηλώσει προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ότι θα στηρίξει το έργο παρά την πτώση των εσόδων. Οι δανείστριες Τράπεζες ζητούν τη διασφάλιση της αποπληρωμής των δανείων, σε περίπτωση περαιτέρω πτώσης των εσόδων.

Σχετικά με τις αρχαιολογικές έρευνες, ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι εξελίσσονται πλέον σε μεμονωμένες θέσεις, εκτός της αρτηρίας του αυτοκινητοδρόμου και συγκεκριμένα σε παραπλεύρους και σε κάθετες οδούς.
Απαντώντας δε σε ειδικότερο ερώτημα της Βουλευτού, ο Υπουργός επεσήμανε ότι το ύψος των ανεκτέλεστων εργασιών για το τμήμα «Λεύκτρο-Σπάρτη» ανέρχεται σε 20.122.000 ευρώ, ενώ το εκτελεσμένο αντικείμενο του έργου έχει ποσοστιαία ως εξής:

• 97,08% στη Γεωγραφική Ενότητα 31Ν (Α.Κ. Λεύκτρου-Α.Κ. Λογκανίκου, μήκους 14 χλμ)
• 93,47% στη Γεωγραφική Ενότητα 32Ν (Α.Κ. Λογκανίκου-Α.Κ. Πελλάνας, μήκους 17 χλμ)
• 82,60% στη Γεωγραφική Ενότητα 33Ν (Α.Κ. Πελλάνας-Α.Κ. Σπάρτης, μήκους περίπου 15 χλμ).