ΣΠΑΡΤΗ. Στη βουλή μεταφέρθηκε για μία ακόμη φορά, το ζήτημα της απόδοσης του οδικού έργου Λεύκτρο-Σπάρτη από το βουλευτή Λακωνίας κ. Θανάση Δαβάκη. Το πότε επιτέλους θα δοθεί στην κυκλοφορία ήταν το βασικό ερώτημα του Λάκωνα βουλευτή ζητώντας από τον παριστάμενο υπουργό Υποδομών κ. Σταθάκη να είναι ξεκάθαρος και συγκεκριμένος.

Ο κ. Σταθάκης απαντώντας στον κ. Δαβάκη ανέφερε ότι οι καθυστερήσεις παρατηρούνται εξαιτίας πρόσθετων διευκρινήσεων που έχει ζητήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο και αφορούν την τροποποίηση όρων της Σύμβασης Παραχώρησης. Την τροποποίηση των όρων της συμβάσεως είχαν ζητήσει οι Ελληνικές Τράπεζες που δάνεισαν χρήματα για την κατασκευή του έργου, καθώς και η Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων, εξαιτίας της σημαντικής μείωσης των εσόδων από τις διελεύσεις στα διόδια. Το ελληνικό δημόσιο, αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα του οδικού έργου, δεσμεύτηκε στις 27/6/2014 ότι θα στηρίξει και με δικούς του πόρους το έργο, παίρνοντας το πράσινο φως και από την Ευρωπαική Επιτροπή για την τροποποίηση όρων της σύμβασης παραχώρησης.

Ο κ. Δαβάκης ζήτησε από τον παριστάμενο υπουργό να ξεκαθαρίσει τι συμβαίνει με το συγκεκριμένο έργο και πότε αυτό θα δοθεί στην κυκλοφορία, δεδομένου ότι έχει ολοκληρωθεί σχεδόν στο σύνολο του, προκαλώντας εύλογα ερωτηματικά για το ποιοι είναι οι λόγοι που καθυστερούν την τελική παράδοση του.

Επίσης ο κ. Δαβάκης τόνισε το καθολικό αίτημα των κατοίκων της Λακωνίας για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου δρόμου, επισημαίνοντας τις παρεμβάσεις της Περιφερεικής Ενότητας Λακωνίας και του Δήμου Σπάρτης και ζήτησε τη συνεργασία των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Υποδομών με τους εκπροσώπους των Τοπικών Κοινοτήτων της περιοχής, από τις οποίες διέρχεται ο οδικός άξονας.

Ο κ. Δαβάκης, έχοντας εικόνα των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στις περιοχές αυτές από την κατασκευή του νέου δρόμου, έκανε λόγο για την ανάγκη αποκατάστασης των αγροτικών δρόμων που βρίσκονται δίπλα στο νέο οδικό άξονα και οι οποίοι έχουν σχεδόν καταστραφεί από τις διελεύσεις βαρέων οχημάτων, καθώς επίσης και την αποκατάσταση αρδευτικών δικτύων και άλλων αγροτικών υποδομών.

Στη δευτερολογία του ο Υπουργός κ. Σταθάκης ανέφερε όλο το ιστορικό της σύμβασης παραχώρησης και επεσήμανε ότι βασική αιτία της καθυστέρησης είναι το ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο ζητά περαιτέρω διευκρινήσεις για την τροποποίηση της σύμβασης.

Και κατέληξε: «Έχουμε δεσμευθεί να ολοκληρωθούν τα έργα. Από εκεί και πέρα, όμως, για να πάμε στο συγκεκριμένο έργο, το ποσό επιδότησης από το Ελληνικό Δημόσιο που καλείται να καταβάλει επιπρόσθετα είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, για ένα έργο 844 εκατομμυρίων ευρώ.

Η Κυβέρνηση αυτή, που μεριμνά για το δημόσιο συμφέρον, προφανώς και θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα βελτίωσης, αναθεώρησης, μείωσης των δαπανών λειτουργίας, μείωσης των επιτοκίων, μη επιπρόσθετης επιβάρυνσης στους χρήστες, καταβολής των δεσμεύσεων από τους παραχωρησιούχους, προσπάθειας να μειωθεί το συνολικό κόστος, προκειμένου να υπερασπιστούμε το δημόσιο συμφέρον. Με ελαφρά τη καρδία δεν θα πάμε να δώσουμε 330 εκατομμύρια στο όνομα της ολοκλήρωσης του έργου, που όλοι συμφωνούμε, της σκοπιμότητάς του, όπου όλοι συμφωνούμε, των επιπτώσεων των θετικών που μπορεί να έχει, για τις οποίες όλοι συμφωνούμε. Όμως και εμείς θα δράσουμε με βάση ακριβώς την εντολή που μας έδωσε ο ελληνικός λαός, σε ό,τι παραλάβαμε να βελτιστοποιήσουμε, με όποιον τρόπο μπορούμε, το δημόσιο συμφέρον.»