Γράφει ο Βαγγέλης Μητράκος

Ευτύχησα , ως παππούς , να φοιτήσουν στον Δημοτικό Παιδικό Σταθμό Σπάρτης τα δυο μου εγγονάκια , ο Βαγγέλης και ο Γιάννης ! Έτσι , είχα καθημερινά την ευκαιρία και τη δυνατότητα να βιώνω από κοντά το σπουδαίο και ολοκληρωμένο έργο που επιτελεί ο Παιδικός Σταθμός του Δήμου Σπάρτης , όσον αφορά την ασφαλή (και σε ευχάριστο-ζεστό περιβάλλον) φύλαξη των παιδιών αλλά και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων - ικανοτήτων τους και την κοινωνικοποίησή τους , σ’ αυτά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους , που είναι καθοριστικά για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς τους.

Πριν από μερικές μέρες τα εγγόνια μου (ο Βαγγελάκης Δ΄ Δημοτικού κι ο Γιαννάκης Νηπιαγωγείο) με πήραν από το χέρι και με «διέταξαν» :

-Παππού , σήμερα θα μας πας στον Σταθμό μας !!!

Βλέπετε , ακόμα και τα μικρά παιδιά νιώθουν την ανάγκη να επιστρέφουν στα μέρη που έδωσαν και πήραν αγάπη για να αναβαπτίζουν τα μελλοντικά βήματά τους στο μικρό τους παρελθόν!

Και πήγαμε στον «Σταθμό τους» ! Και μετά τις τεράστιες αγκαλιές και τα φιλιά από τις «παλιές» κυρίες τους , είχαμε την ευκαιρία να δούμε μιαν καταπληκτική έκθεση καλλιτεχνικής δημιουργίας των παιδιών του Σταθμού , βασισμένη πάνω σε 20 και πλέον τεχνικές !!! Ήταν το έργο ολόκληρης της σχολικής χρονιάς 2014-2015 , από τα παιδιά του Σταθμού , ηλικίας 3 έως 4,5 ετών , το οποίο παρουσιάστηκε στους γονείς, κηδεμόνες και φίλους κατά την καθιερωμένη εορτή της λήξης του σχ. έτους , στις 12 Ιουνίου 2015 .

Όπως μας ενημέρωσε με σχετικό σημείωμά της η Δ/ντρια του Σταθμού κ. Ζαχαράκη Φωτεινή , η οποία μας ξενάγησε στην έκθεση …

«Οι τεχνικές ζωγραφικής είναι ένα παιχνίδι , μια εικαστική απόπειρα με συνθέσεις διαφόρων χρωμάτων και υλικών , ώστε να έχουμε ένα απρόσμενο αποτέλεσμα . Κύριο ρόλο παίζει η φαντασία και η εφευρετικότητα . Αρκεί το αποτέλεσμα να έχει αισθητικό ενδιαφέρον . Υπάρχουν πολλά είδη τεχνικών ζωγραφικής και αυτά εδώ είναι ένα μικρό δείγμα .

Όμως ποιοι είναι οι σκοποί και οι επιδιώξεις των τεχνικών ζωγραφικής ;

1.Αντισταθμίζεται η έλλειψη δεξιότητας του παιδιού και τονώνεται το ενδιαφέρον για τη ζωγραφική .

2. Καλλιεργείται η καλαισθησία και η εφευρετικότητα των παιδιών .

3. Καλλιεργείται η επιδεξιότητα και η λεπτή κινητικότητα των χεριών .

4. Δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν διάφορα χρώματα και υλικά και να δουν πώς συμπεριφέρεται το ένα υλικό πάνω στο άλλο .

5. Τα μικρά παιδιά νιώθουν ευχαρίστηση και ικανοποίηση από το τελικό αποτέλεσμα , και τέλος

6. Κοινωνικοποιούνται .»

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στη Διευθύντρια του Σταθμού κ. Ζαχαράκη Φωτεινή , αλλά και στο παιδαγωγικό προσωπικό

Πατσιλίβα Βασιλική ,

Αναγνωστοπούλου Μαρία ,

Λέκκα Γεωργία και

Βαρλοκώστα Ιωάννα

για το θαυμάσιο έργο που επιτελούν ξεπερνώντας , με διάθεση ανιδιοτελούς προσφοράς , τον εαυτό τους αλλά και τις τυπικές αρμοδιότητές τους .

Τα συγχαρητήρια βεβαίως αντανακλούν και στο πρόσωπο του Προέδρου του Ν.Π. «Κοινωνικής Προστασίας , Αλληλεγγύης και Παιδείας Δήμου Σπάρτης» , κ. Βουνάση Αλέξανδρο , ο οποίος - όπως και οι προκάτοχοί του - πασχίζει , μέσα στις δύσκολες συνθήκες της κρίσης , για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στη λειτουργία του Σταθμού.

Θα ήταν παράλειψη , τέλος , να μην αναφερθούμε και στον μάγειρα του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Σπάρτης κ. Πλαγάκη Δημήτριο , ο οποίος με τις νοστιμιές που ετοιμάζει κάθε μέρα , έχει κάνει την ώρα του φαγητού , μια στιγμή χαράς και απόλαυσης για τους μικρούς καθημερινούς συνδαιτυμόνες !

Πάντα τέτοια ….Πάντα ψηλά !