ΣΠΑΡΤΗ. H παράσταση έλαβε τέλος. Το καταλάβαμε γιατί αν και ερασιτέχνες κατόρθωσαν να πλημμυρίσουν το κοινό συναισθήματα. Ο λόγος για την Ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα Λακωνίας που παρουσίασε το έργο των Ασημάκη Γιαλαμά και Κώστα Πρετεντέρη «Η κόμισσα της Φάμπρικας» σε σκηνοθεσία Περικλή Αλμπάνη.

Τρία ξαδέλφια με το ίδιο ονοματεπώνυμο Χρήστος Δελημάνης ζούν στην ίδια αυλή την κρίσιμη περίοδο του 1966. Ο ένας αστυνομικός, ο δεύτερος κομμουνιστής και ο τρίτος ο «γρίλιας» ψιλοαπατεώνας. Όλα ξεκινούν όταν ο αστυφύλακας συλλαμβάνει την όμορφη Έφη, ανιψιά του υπουργού Δημοσίας Τάξεως. Έρωτας, γκάφες, ψέματα και αλήθειες ξεδιπλώνουν την Ελλάδα της εποχής, από την εργατιά έως τα σαλόνια, που εμφανίζει πολλές ομοιότητες με τη σημερινή.

Η λέξη συγχαρητήρια δεν μπορεί να αποδώσει την επιθυμία των θεατών που γέμισαν όλες τις παραστάσεις. Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» αξίζουν όλοι οι συντελεστές που και πάλι δημιούργησαν τις συνθήκες για την ψυχική λύτρωση όσων παρακολούθησαν την παράσταση.
Χωρίς να μπορεί κανείς να ξεχωρίσει κανέναν από τους εμφανιζόμενους δεν μπορεί να μην σταθεί στον αξεπέραστο Στράτη Αϊβαλιώτη στον ρόλο του διαρρήκτη και στην καταπληκτική Βίκυ Σταυροπούλου στο ρόλο της Στασούλας, στο πλευρό του.
Η Ντιάνα, Χάρις Γάγκα απόλυτα ταυτισμένη με τον ρόλο της κατοίκου του Ψυχικού. Η Ζέτα Πανταζή στον απαιτητικό ρόλο της Έφης απέδειξε ότι κάποτε δυστυχώς «έχασε» τον δρόμο της για το θέατρο. Ο Αποστόλης Ζησόπουλος στο πρωταγωνιστικό ρόλο του Αστυφύλακα παραμένει μια αποκάλυψη όχι μόνον γιατί «παίζει» μοναδικά αλλά και γιατί ιδρώνει πάνω στη σκηνή... Τα καλύτερα έχουμε να πούμε και για την Μάντυ Κουρμπέλη στο ρόλο της Δήμητρας, το «αριστερό» Χρήστο Ασληχανίδη και την Μαίρη Πετράκου στο ρόλο της Μαρίας. Ο Θανάσης Ρουμελιώτης στο ρόλο του καθηγητή Χαράλαμπου πήρε δικαίως το βάπτισμα ενώ ο ναύαρχος, Στέφανος Παπασπυρίδης θύμισε ταινία της εποχής σκορπώντας γέλιο. Οι αστυνόμοι Παναγιώτης Καρράς και Παναγιώτης Μορφογένης απολαυστικοί . Η Ουρανία, που υποδυόταν η Θεανώ Καργάκου απίστευτη. Η σερβιτόρα Σωτηρία Γαγάτση και η καμαριέρα Μαριάννα Φουρναράκου δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από εκείνες των ελληνικών ταινιών.

Τα σκηνικά εξαιρετικά σε σχεδιασμό Καλλιρόης Κατσαφάνα και κατασκευή Σταύρου Σταματόπουλου και μελών της ΕΘΟΛ. Ο Κώστας Φραγκής στον ήχο και την μουσική επιμέλεια αλάνθαστος όπως και ο Σαράντος Παπαδημητρίου στον φωτισμό. Στο μακιγιάζ η Φλώρα Καλομοίρη και η Μαριλένα Θεοφιλάκου. Στην επιμέλεια των χτενισμάτων η πάντα παρούσα Πέρρυ Κωνσταντινάκου. Η Κατερίνα Τζανετέα επιμελήθηκε το πρόγραμμα και την αφίσα της παράστασης.

Ο Περικλής Αλμπάνης, ο αθόρυβος σκηνοθέτης, που πιστεύει στην ομάδα αυτή, τόνισε ότι «η Σπάρτη έχει πλέον καταλάβει ότι έχει το δικό της θέατρο…»

Το notospress.gr επαναφέρει προηγούμενη πρότασή του προς τους αρμόδιους της πόλης ώστε η ΕΘΟΛ να αποκτήσει μόνιμη στέγη και σκηνή. Είναι η ομάδα που «ιδρώνει» το σανίδι και προσφέρει αυτό που είναι και ο τελικός στόχος της τέχνης του θεάτρου. Αγωγή της ψυχής και ψυχική ικανοποίηση.
Δεν κρύβουμε άλλωστε ότι και η στήλη «θέατρο» στο notospress.gr προέκυψε από δύο βασικές αιτίες: το Σαϊνοπούλειο και την ΕΘΟΛ.