Γράφει ο Γιώργος Πουλοκέφαλος*

Όταν ο σχεδιασμός γίνεται στο πόδι τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα. Παρακολουθούμε «έντρομοι» το βιασμό του φυσικού περιβάλλοντος με ένα ψευδεπίγραφο έργο απίθανης προσέγγισης , το έργο «Δρόμος Φωκιανός - Κυπαρίσσι», ως τμήμα του λεγόμενου Ανατολικού Άξονα.

Το αποτέλεσμα αυτής της ασυνάρτητης και αποσπασματικής δήθεν αναπτυξιακής παρέμβασης είναι μια άνευ προηγουμένου καταστροφή ενός μοναδικού φυσικού τοπίου , μιας περιοχής ιδιαίτερου φυσικού κάλους , ενός παρθένου φυσικού οικοσυστήματος από τα λίγα που είχαν απομείνει στον τόπο μας.

Αυτή είναι η καρικατούρα του λεγόμενου Ανατολικού Άξονα των εμπνευστών του, που πιστοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το αποτέλεσμα του ευκαιριακού σχεδιασμού του θεαθήναι «κατηγορίας φτερού»!

Η επιτομή των αντιφάσεων!

Γιατί ποιος μπορεί να φανταστεί ότι η Κόρινθος θα συνδέεται με την Καλαμάτα μέσω Κρανιδίου, Ναυπλίου, Λεωνιδίου, Μονεμβασίας, Γυθείου, Αρεόπολης με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο!

Και με ποιά μελέτη θα γίνει αυτή η σύλληψη και με ποια χρήματα σε μια καθημαγμένη χώρα.

Ένας τέτοιος δρόμος όπως τον οραματίζονται οι «φτεροσχεδιαστές» του θέλει ένα ΕΣΠΑ ολόκληρο και αποκλειστικό!

Οι δοκησίσοφοι λοιπόν αυτού του οράματος επειδή γνωρίζουν ότι για να συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο η Κόρινθος με την Τρίπολη πέρασαν 15 χρόνια και άλλα 20 η Τρίπολη με την Καλαμάτα, ανακάλυψαν τον Ανατολικό Άξονα, γνωρίζοντας ότι αυτό δεν πρόκειται να επισυμβεί ποτέ!

Μάλιστα την ιδέα αυτή ασπάστηκε και τέως Πρωθυπουργός σε προεκλογική του ομιλία στην Τρίπολη, από «πάσα» κατά παραχώρηση από ανανείψαντα άτακτο αυτοδιοικητικό του Β βαθμού !

Η συνέχεια πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική!

Ποιο τμήμα αυτής της σύλληψης λείπει ?

Το κομμάτι Πούληθρα-Φωκιανός-Κυπαρίσσι!

Εκεί να επιπέσουμε !

Ποιος νοιάζεται αν η καταστροφή σε ένα παρθένο και μοναδικό τοπίο θα είναι ανεπανόρθωτη !
Κατεβάζουμε λοιπόν τις μπουλντόζες έναν μήνα πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 και γαία πυρί μιχθήτω!

Και μετά άντε και φθάσαμε στο Κυπαρίσσι πως θα συνεχισθεί ο δρόμος για τον Χάρακα, αφού ο υπάρχων δρόμος είναι απελπιστικά στενός, άκρως επικίνδυνος, απροσπέλαστος από πολλά οχήματα, μέσα σε δύσκολη γεωμορφολογία και μέσα σε μεγάλου μήκους βραχώδες τοπίο που μόνον με τούνελ μπορεί να ξεπεραστεί, που και εκεί θέλει άλλο ένα ΕΣΠΑ από μόνο του ?

Το αποτέλεσμα θα είναι να φθάσει ο δρόμος μέχρι το Κυπαρίσσι και να μείνει εκεί !

Ο δρόμος της σύνδεσης των οικισμών και πόλεων που προαναφέρθηκε αν οψέποτε γίνει θα γίνει μέσω άλλης χάραξης από το Λεωνίδιο στο Χάρακα- Λαμπόκαμπο μέσω Κρεμαστής γιατί εκεί είναι λογικό και εφικτό να περάσει η νέα χάραξη!

Στο δια ταύτα !

Η άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης βόρεια του όμορφου οικισμού του Κυπαρισσιού και η σύνδεση του με το Λεωνίδιο έπρεπε να γίνει με έναν άλλο δρόμο μικρότερης γεωμετρίας που θα γινόταν με ήπια και φιλική παρέμβαση στο φυσικό περιβάλλον με πολύ μικρότερο κόστος!

Τώρα οι εμπνευστές αυτού του δρόμου και οι παραχαράκτες ας αναλογισθούν το « έγκλημα» τους, μαζί με τις μαϊμουδιές που έκαναν και χειροτέρεψαν την κατάσταση σε σχέση με τις ποινικά κολάσιμες παραβιάσεις τις ΑΕΠΟ και τους αποθεσιοθαλάμους!

Και επιτέλους το κράτος μας ας γίνει πιο αυστηρό απέναντι στους αετονύχηδες παντός τύπου και παντός καιρού όπου και αν ανήκουν είτε στην κατηγορία των ποικιλώνυμων πολιτικών είτε των εργολάβων και μελετητών με τον μεγάλης διαμέτρου διακριτό ομφάλιο λώρο της διαπλοκής !

*Πολιτικός Μηχανικός

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr