Γράφει ο Χρόνης Πολυχρονίου

Δεν πρόκειται για το τηλεοπτικό σήριαλ της ΕΤ1. Όμως πρόκειται για πρόσφατο άρθρο μου όπου διατύπωνα με ¨παράπονο¨ την άποψη ότι η Σπάρτη μας και γενικά η Λακωνία, «έχει μείνει πίσω, μα πάρα πολύ πίσω», δημιουργήθηκαν σχόλια και κάποιες αντιδράσεις. Ομολογώ ότι δεν κατανοώ αν τα σχόλια ήταν από την πλευρά αυτών που συμφωνούν και δεν έχουν το θάρρος (την δυνατότητα) να το παραδεχτούν ή από αυτούς που δεν συμφωνούν και όλα είναι … τέλεια.

Όπως και να έχει, δεν θα ασχοληθώ με την γνώμη ούτε των μεν ούτε των δε. Άλλωστε εγώ την άποψή μου και την θεμελιωμένη μου πρόταση, την κατέθεσα πριν δέκα (10) χρόνια το 2007 ως αντιπολίτευση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο υπό την προεδρία τότε του τελευταίου Νομάρχη Κώστα Φούρκα. Αλήθεια πως αισθάνεται η ΝΔ χωρίς τον Κώστα Φούρκα στα πράγματα. Ένα συγκροτημένο, ικανό και άξιο πολιτικό, για μένα πάντα αντίπαλο.

Η Νέα Δημοκρατία δεν ξέρω αν χάνει, η Λακωνία όμως σίγουρα.

Για να επανέλθουμε όμως, θα θυμίσω σε όλους δύο παραδείγματα που αποτυπώνουν με σαφήνεια την εικόνα της παρακμής και της υστέρησης που υφίσταται η πατρίδα μας η Σπάρτη και γενικώς η Λακωνία. Πρόκειται για δύο … γέφυρες, Τις γέφυρες της ντροπής. Αυτήν στην είσοδο της … Σπάρτης, και η άλλη στη Σκάλα προς Βλαχιώτη.

Η Σπάρτη διαθέτει στο παγκόσμιο στερέωμα ένα brand name και μία ιστορία, που θα την ζήλευε μόνο αυτή η ίδια η Αθήνα. Καμία άλλη πόλη στον κόσμο. Δεν είναι που δεν έχει η πόλη αυτή ένα Μουσείο. Δεν έχει ούτε καν μια αξιοπρεπή είσοδο στην πόλη της Σπάρτης. Η είσοδος σε αυτήν γίνεται από μια παλαιά ακατάλληλη στενή γέφυρα σκελετού σιδηροκατασκευής που αποτελεί όνειδος για αυτή την πόλη. Θυμίζω στους νεότερους ότι εμείς οι παλαιότεροι, στο σχολείο που πηγαίναμε ως μαθητές, μαθαίναμε ότι η Σπάρτη ήταν από τις ομορφότερες πόλεις της Ελλάδας, με σπουδαία ρυμοτομία, κτίρια κλπ. Άλλες πόλεις για παράδειγμα Τρίπολη, Καλαμάτα, Λαμία, Κοζάνη κλπ ήταν χωριά τότε μπροστά της. Τώρα τι έγινε?

Η επόμενη γέφυρα της ντροπής είναι αυτή της Σκάλας. Μία παλαιά, στενή και επικίνδυνη στρατιωτική γέφυρα τύπου Belay, που δεν ταιριάζει σε καμία περίπτωση με τον παραγωγικό πλούτο που διεκδικεί να κατέχει το ¨περιβόλι της Ευρώπης¨. Η γέφυρα αυτή μιας κατεύθυνσης είναι το μοναδικό επίσημο πέρασμα προς Βλαχιώτη και εκείθεν προς την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Μονεμβάσιας. Καλά, δεν αντιλαμβάνονται εκεί στον Ευρώτα, ότι αυτή η γέφυρα σε συνδυασμό με το άναρχο παρκάρισμα μέσα στη Σκάλα και Βλαχιώτη δημιουργούν για τους διερχόμενους περαστικούς οδηγούς καθυστερήσεις μαζί με αισθήματα ανασφάλειας, αγανάκτησης και θυμηδίας ?

ΥΓ. Για την ιστορία, στα πλαίσια του Β ΚΠΣ, ο υπογράφων εξασφάλισε, δημοπράτησε και εγκαινίασε μέσα σε έξη μήνες, μεταξύ άλλων και τα έργα. Είσοδος Λαμίας, Είσοδος Χαλκίδας, Είσοδος Καρπενησίου, καθώς και πέντε νέες μεγάλες γέφυρες τετρακοσίων (400) μέτρων εκάστη με τις προσβάσεις των, όταν τις «έκοψε» ο Σπερχειός τον χειμώνα του 1997-8.

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr