ΛΑΚΩΝΙΑ. Με την κοινοποίηση της απόφασης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας για τη χωροταξική κατανομή του μαθητικού δυναμικού της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες της πόλης της Σπάρτης και του Νομού Λακωνίας που έγινε προ ημερών ήρθε και η πρώτη αντίδραση της ΕΛΜΕ Λακωνίας.

Συγκεκριμένα, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λακωνίας με σχετική ανακοίνωσή του εκφράζει τις έντονες αντιρρήσεις και τη διαφωνία του για την παραπάνω απόφαση. «Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε την ξεχωριστή μεταχείριση και διάκριση του ιδιωτικού Δημοτικού της πόλης σε σχέση με τα δημόσια σχολεία κατά παράβαση της νομοθεσίας που ορίζει ότι οι μαθητές των δημοτικών σχολείων των αστικών κέντρων εγγράφονται στο πλησιέστερο Γυμνάσιο της κατοικίας τους», σημειώνεται στην ανακοίνωση ενώ η ΕΛΜΕ υποστηρίζει ότι αυτή η κατανομή των μαθητών δεν εξασφαλίζει τη λειτουργία των σχολείων με 3 κατ’ ελάχιστον τμήματα ανά τάξη ως όφειλε ώστε να διασφαλίζονται «η ορθολογική διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η ποιοτικότερη παροχή του εκπαιδευτικού έργου».

Αντίθετα, η ΕΛΜΕ υποστηρίζει ότι η νέα χωροταξική κατανομή:
«-Πιθανόν να δυσκολέψει την ανάπτυξη των ομάδων προσανατολισμού στα Λύκεια, με τον υποχρεωτικό ελάχιστο αριθμό μαθητών σε αυτές.
-Θα δημιουργήσει μεγάλο κύμα μετεγγραφών τον Σεπτέμβριο από σχολείο σε σχολείο, με αποτέλεσμα τη δυσκολία οργάνωσης του προγράμματος και του προσωπικού, καθώς μαθητές θα μετακινούνται πολύ μακρύτερα από το πλησιέστερο προς την κατοικία τους σχολείο (π.χ. όσοι μαθητές κατοικούν στο κενοτάφιο του Λεωνίδα με τη νέα χωροταξική κατανομή θα πηγαίνουν στο 2ο Γυμνάσιο Λύκειο και όχι στο 4ο-3ο Γυμνάσιο Λύκειο).

Θεωρούμε λοιπόν ότι αυτή η χωροταξική κατανομή θα δημιουργήσει ανισοκατανομή του μαθητικού δυναμικού στην πόλη και θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων».

Η ΕΛΜΕ Λακωνίας με σχετική ανακοίνωσή της καλεί τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού:
«-Να μοιράσει τους μαθητές του ιδιωτικού Δημοτικού σύμφωνα με όσα ισχύουν για τα δημόσια σχολεία, δηλαδή με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους.
-Να εξασφαλίσει τον ελάχιστο αριθμό τριών (3) τμημάτων στα Λύκεια της πόλης και να μην περιμένει τις μετεγγραφές του Σεπτέμβρη-Οκτώβρη για την ενδεχόμενη οριστικοποίηση των τμημάτων, δημιουργώντας προβλήματα στην ανάπτυξη των προγραμμάτων και τη διαχείριση προσωπικού λόγω της δημιουργίας νέων τμημάτων ή των προβλημάτων μεγάλου αριθμού μαθητών στο τμήμα σε σχέση με άλλο σχολείο που θα έχει λιγότερους μαθητές ανά τμήμα.
-Να εξασφαλίσει προϋποθέσεις ώστε να μην υπάρχουν, τουλάχιστον στα Λύκεια της πόλης, ολιγομελείς ομάδες προσανατολισμού που δεν θα λειτουργήσουν εξ αιτίας της ανισοκατανομής».