ΣΠΑΡΤΗ. H Σπάρτη είναι ίσως η μόνη πόλη στην Ελλάδα, ή από τις λίγες πόλεις, που στη κεντρική λεωφόρο της διαθέτει τόσο φαρδιά πεζοδρόμια. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις είναι δυσανάλογα μεγάλα σε σχέση με τον φορτισμένο δρόμο ή με τις ασφυκτικά δομημένες παρόδους.

Το ερώτημα λοιπόν είναι αν ένα τέτοιο πλεονέκτημα, τα ονομαστά δηλαδή πεζοδρόμια της λεωφόρου Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, πρέπει κάποιος να το αλλάξει και ίσως να το καταστρέψει...

Ποιος είναι ο λόγος που η Παλαιολόγου πρέπει να πεζοδρομηθεί όταν το σύνολο του πλάτους των πεζοδρομίων και του ενδιάμεσου χώρου πρασίνου (διάζωμα με Φοίνικες) δεν υπάρχει σε άλλη πόλη της Ελλάδας παρά μόνον της Ευρώπης;

Δεν υπάρχει τρόπος, ιδέες, μελέτη που να αξιοποιεί την υπάρχουσα κατάσταση, να την βελτιώνει, να την καθορίζει, να την εξωραΐζει, χωρίς ιδιαίτερα έξοδα και δραματικές αλλαγές;

Δημότες της πόλης που γνωρίζουν κάτι παραπάνω, θεωρούν ότι μια προσεκτική ανάπλαση των πεζοδρομίων με ταυτόχρονη εφαρμογή ενός κανονισμού λειτουργίας θα δημιουργούσε ένα μοναδικό φαινόμενο: Μια πόλη που χωρίς να βγάζει τα αυτοκίνητα έξω από το κέντρο παρέχει άνεση, ομορφιά, ασφάλεια και εύρυθμη λειτουργία.

Ελεγχόμενη στάθμευση και θέσεις για σύντομη στάση θα έλυναν το πρόβλημα που σήμερα υπάρχει…
Αυτό που πρέπει να απασχολήσει την Δημοτική Αρχή δεν είναι η ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης αλλά η εξυγίανσή της… Πάρκιν ελεύθερα πέριξ του κέντρου με ταυτόχρονη ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο θα κρατήσει έξω τα αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα τα έσοδα από το ένα μέτρο θα συντηρούν το άλλο.

Μήπως δεν είναι εποχή για δαπάνες μεγάλης κλίμακας και για μελέτες που πληρώνει ο δημότης αλλά για ήπια προσαρμογή και βελτίωση;

Η Δημοτική Αρχή μπορεί να εγγυηθεί ότι η δραματική αλλαγή που προετοιμάζει θα προσφέρει στο σύνολο της πόλης ή μήπως πρόκειται για μια εμμονή που δεν επιδέχεται διαλόγου, μεταβολής και αλλαγής;

Και για αυτούς που το βλέπουν καθαρά ως πολιτική δέσμευση: είναι σίγουροι ότι το έργο αυτό, έτσι όπως το σχεδιάζει η δημοτική αρχή θα γίνει στον χρόνο, με την ποιότητα και το αποτέλεσμα που θα αποτελέσει πλεονέκτημα;