ΚΟΣΜΟΣ. Η λίστα με τις εταιρείες που μποϊκοτάρουν το Facebook μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο, μετά τις επικρίσεις ότι το κοινωνικό δίκτυο δεν αντιμετωπίζει και δεν επιβλέπει με επάρκεια τα μηνύματα μίσους και το παραπλανητικό περιεχόμενο που δημοσιεύεται στην πλατφόρμα του

Οι διοργανωτές μιας καμπάνιας διαφημιστικού μποϊκοτάζ στο Facebook, η οποία φαίνεται να συγκεντρώνει όλο και περισσότερη υποστήριξη από μια μεγάλη λίστα μεγάλων εταιρειών, ετοιμάζονται να της δώσουν διεθνή διάσταση για να αυξήσουν την πίεση προς την εταιρεία για την απομάκρυνση της ρητορικής μίσους.

Η καμπάνια «Stop Hate for Profit» θα αρχίσει να καλεί μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη να συμμετέχουν στο μποϊκοτάζ, είπε ο Τζιμ Στέγιερ, διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, σε συνέντευξή του στο Reuters το Σάββατο. Από τότε που άρχισε η καμπάνια, νωρίτερα μέσα στον μήνα, πάνω από 160 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Verizon Communications και η Unilever Plc, έχουν αποφασίσει να σταματήσουν να αγοράζουν διαφημίσεις στη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για τον Ιούλιο.

Οι Free Press και Common Sense, μαζί με οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών (Color of Change και Anti- Defamation League) άρχισαν την εκστρατεία μετά τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζωρτζ Φλόιντ κατά τη σύλληψή του από αστυνομικό της Μινεάπολις.

«Το επόμενο όριο είναι η παγκόσμια πίεση» είπε ο Στέγιερ, προσθέτοντας πως η καμπάνια ελπίζει να ενθαρρύνει αρμόδιες αρχές ανά την Ευρώπη να υιοθετήσουν σκληρότερη στάση απέναντι στο Facebook. Η Κομισιόν τον Ιούνιο είχε ανακοινώσει νέες κατευθυντήριες γραμμές για εταιρείες τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων το Facebook, για την υποβολή μηνιαίων αναφορών ως προς το πώς αντιμετωπίζουν το φαινόμενο της παραπληροφόρησης γαι τον κορονοϊό.

Απαντώντας σε εκκλήσεις για περαιτέρω δράση, το Facebook παραδέχτηκε την Κυριακή πως έχει περισσότερα να κάνει και συνεργάζεται με οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών και ειδικούς για την ανάπτυξη περισσότερων εργαλείων για την αντιμετώπιση της ρητορικής μίσους. Το Facebook υποστηρίζει πως οι επενδύσεις του στην τεχνητή νοημοσύνη του επιτρέπουν να βρίσκει το 90% της ρητορικής μίσους πριν οι χρήστες προβούν σε αναφορές.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε μία λίστα με τις εταιρείες - κολοσσούς που συμμετέχουν στο διαφημιστικό μποϊκοτάζ και παραθέτουμε μερικές ακόμη: Clorox Co., Conagra Brands Inc., Hershey Co., Diamond Foundry Inc., Patagonia Inc., VF Corp.’s The North Face, REI, Upwork Inc. και Eileen Fisher Inc..

Coca-Cola

Ο CEO της Coca-Cola, James Quincey, δήλωσε σε ανάρτησή του στο επίσημο site της εταιρείας πως ο γίγαντας των αναψυκτικών αναστέλλει τις διαφημίσεις του σε όλα τα social media για τουλάχιστον 30 ημέρες, ξεκινώντας από την 1η Ιουλίου. Η κίνηση αυτή της Coca-Cola αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου μποϊκοτάζ απέναντι στις πλατφόρμες του Facebook και του Instagram που διοργανώθηκε από την NAACP, την σημαντικότερη οργάνωση για την προάσπιση των Αφροαμερικανών, την Color Of Change, την ADL (Anti-Defamation League, εβραϊκή οργάνωση), την FreePress και την Sleeping Giants, σε μία εκστρατεία με την ονομασία «Stop Hate for Profit». Ωστόσο, επειδή η Coca Cola σταματά οποιαδήποτε προωθητική της ενέργεια όχι μόνο στο Facebook και το Instagram αλλά και στα άλλα social media, η απόφασή της θα επηρεάσει το Twitter και το Youtube και άλλες πλατφόρμες.

Unilever

Tα έσοδα του Facebook από διαφημίσεις μεγάλων πελατών όπως η Unilever φτάνουν το ένα τέταρτο από τα συνολικά 70 δισ. δολάρια που συγκεντρώνει τον χρόνο.

Η εταιρεία δήλωσε συγκεκριμένα: «Δεδομένου του Πλαισίου Ευθύνης και της πολωμένης ατμόσφαιρας στις ΗΠΑ, αποφασίσαμε ότι ξεκινώντας από τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, δεν θα προβάλλουμε διαφημίσεις σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter στις ΗΠΑ». «Το να συνεχίσουμε να διαφημιζόμαστε σε αυτές τις πλατφόρμες αυτή τη στιγμή δεν θα προσέθετε αξία στους ανθρώπους και την κοινωνία. Θα παρακολουθούμε συνεχώς και θα επανεξετάσουμε την τρέχουσα θέση μας, εάν είναι απαραίτητο.»

Viber

Η Rakuten Viber, η εταιρεία πίσω από μία από τις κορυφαίες εφαρμογές στον κόσμο για δωρεάν και εύκολη επικοινωνία, ανακοινώνει ότι θα διακόψει κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook. Η εφαρμογή θα αφαιρέσει τα Facebook Connect, Facebook SDK και GIPHY, αλλά και θα διακόψει κάθε διαφημιστική δαπάνη στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στο κίνημα #StopHateForProfit που καλεί σε μποϊκοτάρισμα του εν λόγω γίγαντα της τεχνολογίας.

Procter & Gamble

Ο Marc Pritchard δήλωσε: «Έχουμε ξεκινήσει μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση όλων των μέσων, του δικτύου, των πλατφορμών και των προγραμμάτων για να διασφαλίσουμε ότι το περιεχόμενο στο οποίο διαφημίζουμε με ακρίβεια και με σεβασμό απεικονίζει έγχρωμους ανθρώπους – και όλους τους ανθρώπους – και ότι δεν διαφημίζουμε ή είμαστε πρόθυμοι να μοιραστούμε περιεχόμενο που πιστεύουμε ότι αποδίδει μίσος, δυσφήμιση ή μεροληψία.»

Verizon Communications Inc.

«Σταματάμε τη διαφήμισή μας έως ότου το Facebook μπορέσει να βρει μια αποδεκτή λύση που θα μας κάνει να νιώθουμε άνετα και θα συμβαδίζει με αυτό που έχουμε κάνει με το YouTube και άλλους συνεργάτες», δήλωσε ο John Nitti, επικεφαλής μέσων ενημέρωσης της Verizon.

Starbucks

Η Starbucks είναι η πιο πρόσφατη εταιρεία που δήλωσε ότι θα παύσει τις διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, συμμετέχοντας σε μια καμπάνια οργανώσεων πολιτικών δικαιωμάτων που ζητούσε οι εταιρείες να μποϋκοτάρουν το Facebook, λέγοντας ότι δεν κάνει αρκετά προκειμένου να περιορίσει το ρατσιστικό και βίαιο περιεχόμενο στις πλατφόρμες του.

Η Starbucks δήλωσε την Κυριακή ότι οι δράσεις της δεν συγκαταλέγονται στην καμπάνια «#StopHateforProfit», αλλά ότι παύει τις διαφημίσεις της στα κοινωνικά δίκτυα ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με οργανώσεις πολιτικών δικαιωμάτων και τους συνεργάτες της στα μέσα σχετικά με το πώς να σταματήσει τη διαδικτυακή ρητορική μίσους.

Diageo

Η Diageo θα θέσει σε παύση τις διαφημίσεις σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων από τον Ιούλιο και «θα συνεχίσει να συζητά με τους συνεργάτες των μέσων για το πώς αντιμετωπίζουν το μη αποδεκτό περιεχόμενο».

Adidas AG και Reebok

Η Adidas και η θυγατρική της Reebok αναστέλλουν τις διαφήμισεις σε Facebook και Instagram παγκοσμίως μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Οι εταιρείες δήλωσαν ότι «θα αναπτύξουμε κριτήρια για να κρατήσουμε τον εαυτό μας και κάθε έναν από τους συνεργάτες μας υπόλογους για τη δημιουργία και τη διατήρηση ενός ασφαλούς περοβάλλοντος».

Honda Motor Co.

Για τον Ιούλιο, η American Honda θα αναβάλλει τις διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram, σύμφωνα με το Adweek.

Levi Strauss & Co.

Η Jen Sey, επικεφαλής μάρκετινγκ της Levi’s, δήλωσε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας ότι η εταιρεία σταμάτησε όλες τις πληρωμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram παγκοσμίως μέχρι τα τέλη Ιουλίου σε όλες τις μάρκες της. «Το πότε θα επανέλθουμε θα εξαρτηθεί από την απάντηση του Facebook.»

Ford Motor Co.

Διακοπή των μέσω κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ για 30 ημέρες, δεν θα αγοράσει διαφημίσεις στα social media για την παρουσίαση της Bronco.