Ερώτηση Αλέξη Χαρίτση στην Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας

ΜΕΣΣΗΝΙΑ. Με ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ζητά τις άμεσες ενέργειές της για την αναπλήρωση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της Μεσσηνίας, που βρίσκονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε άδεια ειδικού σκοπού (covid).

Το θέμα αυτό που από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει φέρει αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα του νομού, εκπαιδευτικούς και συλλόγους γονέων, δεν αντιμετωπίστηκε από το Υπουργείο παρά μόνο από ένα γραφειοκρατικό αλαλούμ 3 εγκυκλίων και αλλαγής δικαιολογητικών που ζητούνται από τους εκπαιδευτικούς που κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού λόγω covid, με αποτέλεσμα σε πολλές σχολικές μονάδες στην Καλαμάτα, την Κυπαρισσία, την Πύλο κ.α εφ όσον δεν έχει γίνει η αναπλήρωση, να μην υπάρχει εκπαιδευτικός στις τάξεις.

Ο Αλέξης Χαρίτσης τονίζει μεταξύ άλλων στην ερώτηση του, ότι υπάρχουν -εν μέσω πανδημίας – τμήματα τάξεων, χωρίς εκπαιδευτικό, με απαράδεκτα υψηλό ποσοστό μαθητών (25 και άνω σε ορισμένες περιπτώσεις), ενώ είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι στα ολοήμερα τμήματα δεν υπήρξε η πρόβλεψη έγκαιρα – ενώ υπήρχε χρόνος - για επιπλέον θέσεις εκπαιδευτικών με συνέπεια πολλά από αυτά να λειτουργούν πλημμελώς.

Γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η Υπουργός δεν είχε ούτε την βούληση ούτε την στρατηγική ενίσχυσης του δημόσιου σχολείου με επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών, αντίθετα επεξεργάζεται σχέδια για εισαγωγή μορφών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση, με τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή 3μηνης διάρκειας, ο οποίος το μόνο που θα δημιουργήσει είναι ένα προβληματικό και ανεπαρκέστατο εκπαιδευτικό έργο.

«Kενά σε εκπαιδευτικούς λόγω αδειών ειδικού σκοπού (covid) σε σχολικές μονάδες του νομού Μεσσηνίας.»

«Oλοκληρώθηκε ήδη ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εν μέσω έξαρσης της πανδημίας του Covid-19 και οι διαφαινόμενες δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν από την αρχή συνεχίζουν να υφίστανται με κύριο χαρακτηριστικό-μεταξύ άλλων- τα κενά σε εκπαιδευτικούς και στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το πρόβλημα λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις λόγω και των υπεράριθμων τμημάτων μαθητών που σε κάποιες περιπτώσεις υπερβαίνουν τα 25 άτομα ανά τάξη, αλλά και για τα ολοήμερα σχολεία που επίσης λειτουργούν με πολυπληθή τμήματα μαθητών, χωρίς να έχει υπάρξει πρόνοια για την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας δεν αξιοποίησε τον χρόνο που είχε μετά την άρση του lockdown, από τον Ιούνιο, να εφαρμόσει στρατηγική για την κάλυψη των διαφαινόμενων κενών, που θα υπήρχαν σε μόνιμο προσωπικό και λόγω των αδειών ειδικού σκοπού (covid) που δόθηκαν, με αποτέλεσμα πολλές σχολικές μονάδες μέχρι σήμερα να στερούνται δασκάλους και καθηγητές.

Ειδικότερα στον νομό Μεσσηνίας, σε ότι αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση 9 σχολικές μονάδες στερούνται 11(που είχαν τοποθετηθεί σε τμήματα ) δασκάλους και 1 γυμναστή(με άδειες covid - λόγω ευπαθών ομάδων), ενώ στην δευτεροβάθμια υπάρχουν 19 κενά καθηγητών (με άδειες covid - λόγω ευπαθών ομάδων).

Οι εκπαιδευτικοί παρ όλο ότι απουσιάζουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με άδεια λόγω ευπαθών ομάδων, δεν έχουν αναπληρωθεί ακόμη, εφ όσον μετά από μια απαράδεκτη γραφειοκρατική διαδικασία έκδοσης 3 υπηρεσιακών εγκυκλίων από πλευράς Υπουργείου, τους ζητούνται ισάριθμες φορές εκ νέου δικαιολογητικά, διαφορετικά κάθε φορά, για να προχωρήσουν στην αναπλήρωση.

Κατόπιν αυτών,

Επειδή προτεραιότητα του Υπουργείου δεν είναι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά η εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία.

Επειδή μετά και την παρέλευση ενός μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα κενά παραμένουν ακάλυπτα, με αποτέλεσμα σε πολλές σχολικές μονάδες οι τάξεις να μην έχουν εκπαιδευτικούς παρ όλο ότι έχει ολοκληρωθεί και η Γ΄ φάση των προσλήψεων .

Επειδή η διαφαινόμενη από πλευράς Υπουργείου Παιδείας εισαγωγή νέων μορφών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση, με τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή 3μηνης διάρκειας, θα δημιουργήσει εκτός του προβληματικού και ανεπαρκέστατου εκπαιδευτικού έργου, ανισότητα στα εργασιακά δικαιώματα μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών.

Επειδή το Υπουργείο δεν εργάστηκε, όχι μόνο για να καλύψει έγκαιρα τα κενά λόγω εκτάκτων υγειονομικών συνθηκών, αλλά και για να καλύψει έγκαιρα τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Ερωτάται η κα Υπουργός,

  • Με ποιόν τρόπο θα καλύψει άμεσα τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών που παρουσιάζονται στις σχολικές μονάδες του νομού Μεσσηνίας, λόγω των αδειών ειδικού σκοπού (covid), που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν ολόκληρα τμήματα χωρίς εκπαιδευτικούς;»