ΚΟΣΜΟΣ. Το άρωμα είναι ίσως ένα από τα πιο πολύτιμα αντικείμενα στο μπουντουάρ μιας γυναίκας, αφού επιτελεί πολλά παραπάνω από απλώς έναν σκοπό, δηλαδή να σε κάνει να μυρίζεις ωραία. Ένα άρωμα έχει τη δυνατότητα να σε μεταφέρει στο λεπτό σε μια άλλη εποχή, αφού συνδέεται άρρηκτα με τη μνήμη μας, μπορεί να σου θυμίσει ένα αγαπημένο (ή και όχι) πρόσωπο, να κρατήσει ζωντανό στη μνήμη ένα συναίσθημα ή μια εμπειρία καθώς και να «μιλήσει» για σένα, δείχνοντας στοιχεία του εαυτού σου ακόμα και σε αγνώστους.

Γι' αυτόν τον λόγο ένα άρωμα δεν θα χάσει ποτέ την αξία του, απεναντίας ολοένα και θα αυξάνεται σε τιμή - ανάλογα φυσικά και με την παλαιότητα αλλά και τον οίκο στον οποίο ανήκει. Δεν θα αναφερθούμε καν στο αισθητικό κομμάτι που ικανοποιεί εξίσου, μιας και τα περισσότερα αρώματα περικλείονται σε περίτεχνα μπουκαλάκια που στολίζουν σαν κοσμήματα το μπουντουάρ μας.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν επί 10 για μερικά αρώματα παλαιότερων δεκαετιών που λάτρευαν οι μαμάδες μας, και πλέον θεωρούνται vintage, είτε επειδή καταργήθηκαν είτε επειδή συνεχίζουν να κυκλοφορούν μεν, αλλά με εντελώς διαφορετική σύσταση και σε μοντέρνα μπουκάλια, δε. Το σίγουρο είναι ότι όλα τους έγραψαν ιστορία (αν μη τι άλλο στην εποχή τους), ενώ αν η μαμά σου τυχαίνει να τα έχει φυλάξει, έχεις την τύχη να τα κρατήσεις σαν συλλεκτικά "τρόπαια".

Ανακαλύπτοντας τα παλιά αρώματα της δικής μου μαμάς, παθιασμένης perfume lover και συλλέκτριας αρωμάτων εδώ και χρόνια, αποφάσισα να κάνω μια μικρή έρευνα σχετικά με την πορεία μερικών από των πιο γνωστών αρωμάτων που έχουν κυκλοφορήσει και συνεχίζουν να κυκλοφορούν, αλλά και αυτών που εξαφανίστηκαν από τον χάρτη. Από το παντελώς άγνωστο σε μένα (αλλά εντελώς δημοφιλές για τη δεκαετία του '80) "Montana" που σταμάτησε να κυκλοφορεί το 1997, μέχρι το διάσημο "Paris" του YSL που κυκλοφορεί σχεδόν ατόφιο μέχρι και σήμερα, δες παρακάτω ποια αρώματα κατάφερα να ξετρυπώσω από το μπουντουάρ της - και πώς έδειχναν τότε.

Note: Όσα αρώματα συνεχίζουν να λανσάρονται μέχρι σήμερα ενδέχεται να έχουν διαφορετική μυρωδιά από την παλαιότερη βερσιόν τους, καθώς οι αρωματοποιοί εξελίσσουν τις συνθέσεις τους και πειραματίζονται με νέα συστατικά ή με την πιο φρέσκια εκδοχή των τότε στοιχείων.

No.5 Chanel (μπουκάλι του 1970)

Το Chanel No. 5 είναι ένα από τα πιο διάσημα αρώματα όλων των εποχών και δημιουργήθηκε από τον Ernest Beaux στη Grasse για τον οίκο Chanel. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1921 και ακόμα και μέχρι σήμερα έχει φανατικές οπαδούς ανεξαρτήτως ηλικίας σε όλο τον πλανήτη. Το νούμερο 5 ήταν ο τυχερός αριθμός της Coco Chanel - η επίσημη παρουσίαση του αρώματος έγινε στις 5/5/21, ενώ τις κολεξιόν της τις παρουσίαζε πάντα τον πέμπτο μήνα της εκάστοτε χρονιάς.

Οι πωλήσεις του Chanel No. 5 εκτοξεύτηκαν στα ύψη τη δεκαετία του '50, όταν η Marilyn Monroe είπε σε μια συνέντευξή της, πως όταν κοιμάται δεν φοράει τίποτα άλλο παρά μερικές σταγόνες από αυτό.

L'Interdit, Givenchy (1957)

To L' Interdit το δημιούργησε ο Hubert de Givenchy το 1957 και ήταν ένας φόρος τιμής στην Audrey Hepburn, που φόραγε το άρωμα αποκλειστικά για αρκετά χρόνια, ώσπου τη δεκαετία του '60 τελικά κυκλοφόρησε στην αγορά για το ευρύ κοινό. Το άρωμα συνεχίζει να κυκλοφορεί με την ίδια συνταγή, αλλά με διαφορετικό μπουκάλι.

Shalimar, Parfum Guerlain (πρωτοκυκλοφόρησε το 1925)

Το Shalimar του οίκου Guerlain κυκλοφόρησε το 1925, ενώ η έμπνευση πίσω από το άρωμα ήταν η πριγκίπισσα της Περσίας, Mumtaz Mahal, η γυναίκα για την οποία ο Ινδός πρίγκιπας Shah Jehan έχτισε το ξακουστό Ταζ Μαχάλ. Το άρωμα πήρε το όνομά του από τους κήπους Σαλιμάρ, στη Λαχόρη του Πακιστάν, που επίσης φτιάχτηκαν για εκείνη - στους κήπους λέγεται πως «άνθισε» ο έρωτάς τους.

Opium, Yves Saint Laurent (1977)

Το άρωμα με την ονομασία που προκάλεσε σάλο εκείνη την εποχή, πρωτοκυκλοφόρησε το 1977, όταν ο Yves Saint Laurent θέλησε να λανσάρει ένα άρωμα που θα συνόδευε την F/W συλλογή του, εμπνευσμένη από την Κίνα. Το άρωμα συνεχίζει την πετυχημένη πορεία του μέχρι και σήμερα σε διαφορετικές βερσιόν και πανέμορφα μπουκαλάκια.

Poison, Christian Dior (1985)

Προκλητικό και μυστηριώδες από τη δημιουργία του το 1985, θα το βρεις μέχρι και σήμερα στα καταστήματα σχεδόν απαράλλαχτο, τουλάχιστον εμφανισιακά. Φυσικά, το άρωμα έχει εξελιχθεί ανά τις δεκαετίες, διατηρώντας ωστόσο τον έντονο, αισθησιακό και ανατολίτικο χαρακτήρα του.

SpellBound, Estée Lauder (1991)

Βγήκε στην αγορά το 1991 και με την ονομασία του θέλησε να περιγράψει το μαγικό συναίσθημα του έρωτα. Σύμφωνα με την Evelyn Lauder, το SpellBound εκφράζει το πάθος, τον αισθησιασμό και τη θηλυκότητα μιας γυναίκας ενώ επαναπροσδιορίζει τον ρομαντισμό της.

Madame de Carven, Carven Paris (1979)

Montana parfum de Peau, Claude Montana (1986)

O δημιουργός αυτού του ιδιαίτερου αρώματος, γνωστός και ως "ο βασιλιάς των τονισμένων ώμων" που αντλούσε ιδιαίτερη έμπνευση από τον Alexander McQueen, κυκλοφόρησε τη δεκαετία του '80 το ομώνυμο αυτό μπουκαλάκι με την τονισμένη σιλουέτα που θυμίζει γλυπτό αλλά και... τους τονισμένους ώμους ενός σακακιού. Ο οίκος ωστόσο έκλεισε σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα, το 1997.

Lou Lou For Women Eau de Parfum, Cacharel (1987)

To πολύ θηλυκό άρωμα με τη χαριτωμένη ονομασία που περικλείεται σε αυτό το ιδιαίτερο μπουκαλάκι - το οποίο έχει πλέον εκσυγχρονιστεί σε ένα πιο μακρόστενο σχήμα - μύριζε γιασεμί, μιμόζα και βανίλια.

Paris Eau De Parfum, Yves Saint Laurent (1983)

Το άρωμα έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στην πασαρέλα, και πιο συγκεκριμένα στις 28 Ιουλίου 1983, στο fashion show του YSL για τις συλλογές Φθινόπωρο / Χειμώνας. Το άρωμα κρατούσε το μοντέλο που έκλεισε το σόου, φορώντας ένα εντυπωσιακό νυφικό. Το άρωμα κυκλοφορεί σχεδόν απαράλλαχτο μέχρι και σήμερα.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις