Πώς δολοφονούν τη γλώσσα μέσα στο σχολείο
Γράφει ο Βαγγέλης Μητράκος
Δείτε έναν πίνακα Γραμματικής από το βιβλίο Γλώσσας της Τετάρτης Δημοτικού :
-Στο β' πληθυντικό πρόσωπο του Ενεστώτα γίνεται δεκτός ο τύπος "καθόσαστε" ο οποίος μέχρι τώρα ήταν Παρατατικός !!!
-Στον Παρατατικό γίνεται Ο χαμός :
α)Δέχονται το βαρβαρικό (α και ε) στις καταλήξεις του ενικού ("καθόμουν αλλά και καθόμουνα") κλπ .
β)Το α΄πληθυντικό "καθόμαστε" έχει γίνει "καθόμασταν" !!!!
γ)Το β΄πληθυντικό "καθόσαστε" έχει γίνει "καθόσασταν" !!!
δ)Στο γ' πληθυντικό δέχονται το βαρβαρικό "καθόντουσαν" !!!
Κάποιοι διατείνονται πως καλά έκαναν και άλλαξαν τους χρόνους των ρημάτων επειδή ο κόσμος έτσι τα λέει . Αν είναι έτσι , τότε γιατί δεν έβαλαν και το «καθόντασουν» , το «καθόσουνταν» και το «καθόσαντουν» , αφού κι αυτά χρησιμοποιούνται απ’ αυτούς που δεν έμαθαν ΠΟΤΕ να μιλούν σωστά ελληνικά ;
Ξεχνούν όλοι αυτοί οι υποστηρικτές των «κενοτομιών» πως το σχολείο πρέπει να μαθαίνει τη σωστή χρήση της γλώσσας στον κόσμο κι όχι ο κόσμος να μαθαίνει τη λάθος χρήση της γλώσσας στο σχολείο .
Τα όρια της δημοτικής τα έβαλαν (και σωστά) μεγάλοι γλωσσολόγοι όπως ο Τριανταφυλλίδης και ο Τσολάκης των οποίων η Γραμματική διδασκόταν ως αυτόνομο μάθημα στο σχολείο μέχρι να την καταργήσουν οι "αφώτιστοι" .
Δυστυχώς ο εκφυλισμός και ο εκβαρβαρισμός της πανέμορφης και διαχρονικής Γλώσσας μας γίνεται πλέον επίσημη εκπαιδευτική πολιτική που εκπορεύεται από τα σπλάχνα του Υπουργείου Παιδείας κι επιβάλλεται εύκολα εξαιτίας της αδιαφορίας της κοινωνίας , της ακαδημαϊκής κοινότητας , των εκπαιδευτικών , των μαθητών , των γονέων , των ανθρώπων του πνεύματος , κλπ , κλπ .