Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με την υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας

Η υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης να αγκαλιάζει την δημόσια παιδεία

Γίνεται προσπάθεια τα περιφερειακά σχολεία να αποδυναμωθούν και να κατηγοριοποιηθούν

Οι μνημονιακές πολιτικές ισοπέδωσαν την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.


ΣΠΑΡΤΗ. Η ΕΛΜΕ Λακωνίας περιγράφει την ζοφερή πραγματικότητα στον χώρο της Παιδείας, αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών που σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε επιβάλει την ενότητα και τη συσπείρωση των εργαζόμενων γύρω από τα συνδικάτα αγώνα.

Στο μήνυμα - ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λακωνίας αναφέρονται τα εξής:

"Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά. Καλή δύναμη στα εκπαιδευτικά σας καθήκοντα, αποφασιστικότητα και αγωνιστικότητα στις διεκδικήσεις για την υπεράσπιση και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Έξι χρόνια με την πολιτική των μνημονίων που επέβαλλαν η ΕΕ –ΔΝΤ και oi κυβερνήσεις που τις εφάρμοσαν στη χώρα μας καθορίζοντας όλες τις πτυχές της οικονομική και κοινωνικής ζωής. Έξι χρόνια άγριας επίθεσης στα πολιτικά και εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με την υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας να συνεχίζεται, την υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης να αγκαλιάζει την δημόσια παιδεία, την προσπάθεια τα περιφερειακά σχολεία να αποδυναμωθούν και να κατηγοριοποιηθούν περεταίρω στο βωμό των περιορισμών σε διδακτικό προσωπικό.
Οι μνημονιακές πολιτικές ισοπέδωσαν την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.

Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε αποτελεί αναγκαιότητα η συσπείρωση και η ενότητα των εργαζόμενων γύρω από τα συνδικάτα τους. Για να αντιμετωπίσουμε την πολυσύνθετη πραγματικότητα, θα πρέπει με αποφασιστικότητα, συνέπεια και αγωνιστικότητα να βγούμε δυναμικά μπροστά και να υπερασπιστούμε τις θέσεις και τα αιτήματά μας.
Η ΕΛΜΕ θα είναι πάντα στην πρώτη γραμμή μάχης για την υπεράσπιση των δίκαιων αιτημάτων μας, και δίπλα σε κάθε συνάδελφο.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με μια ιδιαιτερότητα. Το υπουργείο στην προσπάθειά του να επιτύχει το αυτονόητο που εδώ και χρόνια έχει απολεσθεί, να ανοίξουν τα σχολειά με επάρκεια βιβλίων και προσωπικού, κάνει μια προσπάθεια συρρίκνωσης των σχολείων ιδιαίτερα των περιφερειακών και με την ταυτόχρονη διόγκωση τμημάτων.
Ο καθορισμός του υποχρεωτικού αριθμού μαθητών στις ομάδες προσανατολισμού στην Β’ και Γ’ τάξη των ΓΕΛ και οι Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ δεν μπορεί να διευκολύνει την λειτουργία των περιφερειακών σχολείων ,απεναντίας θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους μαθητές και τις οικογένειας τους.

Με αυστηρό πιλότο τη διατηρούμενη ρύθμιση του «άνω» ορίου των 27 μαθητών ανά τμήμα κατεύθυνσης, το υπουργείο θα κόβει αυτόματα τμήματα σε σχολεία των κατηγοριών Α΄ - Γ΄ (σημ. συνήθως μέσα ή κοντά σε μεγάλες πόλεις) που δεν «πιάνουν» το «κάτω» όριο (11, 15 και 20 μαθητές - αναλόγως αν λειτουργούν 1, 2 ή 3 τμήματα αντίστοιχα σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου). Φθάνουν για τα δυσπρόσιτα σχολεία (κατηγορίες Η΄ - ΙΒ΄) να θέτουν «κάτω» όριο τους 6, 10 και 15 μαθητές, πάλι ανάλογα με τα τμήματα που λειτουργούν. Μπορεί να δημιουργηθεί τμήμα ανεξάρτητα από αριθμό μόνο στην περίπτωση των δυσπρόσιτων (με το νέο ΦΕΚ καταργήθηκε η δυνατότητα για σχολεία των υπόλοιπων κατηγοριών), εφόσον διαπιστώνεται αντικειμενική αδυναμία μετακίνησης των μαθητών και εφόσον υπάρχει εκπαιδευτικό προσωπικό σε αυτά τα σχολεία που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες!!!

Ουσιαστικά μια σειρά σχολείων που μπορούσαν να αξιοποιήσουν το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και να συγκροτήσουν τμήματα Ομάδας Προσανατολισμού ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών (λόγω αποστάσεων και δυσκολιών μετακίνησης) τώρα, με το νέο ΦΕΚ που φέρνει για πρώτη φορά την κατηγοριοποίηση των σχολείων, χάνουν αυτή την δυνατότητα.

Οι προοδευτικές αλλαγές στην εκπαίδευση έχουν και πρόσημο και διαδικασίες. Η ουσιαστική χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και γενικότερα οι αντιστάσεις στις μνημονιακές επιβολές αποτελούν καθοριστικά κριτήρια.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
Μόνο με τους αγώνες μας μπορούμε να αποτρέψουμε την εφαρμογή αντιεκπαιδευτικών μέτρων, να δημιουργούμε ρωγμές στις μνημονιακές πολιτικές για την Παιδεία -τόσο γενικότερα όσο και ειδικότερα- μέχρι την πλήρη ανατροπή των μνημονίων και των πολιτικών λιτότητας. Είναι προφανές ότι τα μνημόνια υπονομεύουν οποιαδήποτε προσπάθεια για συνολική εκπαιδευτική δημοκρατική μεταρρύθμιση. Αυτό όμως που μπορεί να υπάρξει, είναι ένα διαφορετικό συνδικαλιστικό κίνημα που θα συσπειρώνει τους συναδέλφους πάνω στα μεγάλα πραγματικά προβλήματα του κλάδου και του δημόσιου σχολείου και, με μικρούς και μεγάλους ενωτικούς αγώνες, θα ανοίγει δρόμους για το σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση.

Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις της αγωνιστικής συσπείρωσης των συναδέλφων, σε κάθε σχολείο, σε κάθε ΕΛΜΕ, μακριά από συντεχνιακές προσεγγίσεις και ανταγωνισμό των διαφόρων ειδικοτήτων προτάσσοντας τα αιτήματα:
• Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί – κάλυψη των λειτουργικών κενών με αναπληρωτές
• Όχι στο κλείσιμο τμημάτων
• Μετακίνηση για συμπλήρωση ωραρίου το πολύ μέχρι σε 2 σχολεία
• Μείωση των μαθητών ανά τμήμα
• Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προηγούμενα επίπεδα
• Κανένας συνάδελφος στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ - ανάπτυξη των οργανικών θέσεων
• Κατάργηση Καθηκοντολόγιου
• Αποφασιστικές αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων"