Γράφει ο Αλέξανδρος Βουνάσης*

Πέρασαν αρκετές μέρες από το εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη κι ακόμα συνεχίζουν οι φωνές που συγκαλύπτουν την πραγματική αιτία του κακού, που δεν είναι άλλη από τη λογική κόστους- οφέλους. Αυτή τη λογική υπηρέτησαν σε όλους τους κλάδους της καπιταλιστικής οικονομίας όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ,ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ,ΝΔ). Οι μεταφορές στην Ελλάδα έχουν εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα ένα σωρό ελληνικών και ξένων επιχειρηματικών ομίλων θυσιάζοντας την ασφάλεια και την υγεία (πανδημία COVID 19) των πολιτών κι όσων εργάζονται σε αυτό τον κλάδο. Είναι αναντίστοιχο στον 21ο αιώνα με τόση τεχνολογική εξέλιξη που οι συγκοινωνίες θα μπορούσαν να είναι «τελευταίας γενιάς» και δωρεάν, να είναι ασυντήρητες και η πρόσβαση σε αυτές πανάκριβη.

Η λογική κόστους οφέλους έρχεται να επεκτείνει τα καπιταλιστικά κέρδη με τη περίφημη πολιτική «απελευθέρωσης» των συγκοινωνιών που ακολουθείται από το 2009.Συγκεκριμένα:

Α) Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ 2009: Σπάει ο ΟΣΕ σε εταιρείες (2ο σιδηροδρομικό «πακέτο» για την πλήρη «απελευθέρωση» των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών)

Β) Συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ 2013: Νόμος 4199: «Τρέχει» την ιδιωτικοποίηση (Ευρωπαϊκός κανονισμός 1370/2007).

Γ) Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ 2016: Διαχωρίζει τη διαχείριση και την υποδομή από το μεταφορικό έργο. Έτσι ο ΟΣΕ δεν έχει πρόσβαση στο μεταφορικό έργο εφόσον έχει παραχωρηθεί χωρίς προϋποθέσεις κι όρους ασφαλείας στον ιδιωτικό τομέα.

Δ) Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ 2018: Ξεκινά η παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική «Ferrovie dello Stato Italiane Group» έναντι 45 εκατ. €. Την ίδια χρονιά το χρέος του ΟΣΕ φτάνει στα 14,3 εκατ. € που προστίθεται στο κρατικό δημόσιο χρέος και φορτώνεται στο λαό. Τότε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας δήλωνε ότι «με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η χώρα γλίτωσε ένα μεγάλο βάρος… οι επενδύσεις φέρνουν θέσεις εργασίας». Με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετακινούνται υπάλληλοι σε άλλες θέσεις του δημοσίου στο πλαίσιο της «εξυγίανσης» με αποτέλεσμα να προκύπτουν τεράστιες ελλείψεις, 1700 περίπου θέσεις με βάση τις ανάγκες.

Ε) Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ 2018: Θεσμοθετείται η «διευθέτηση» του χρόνου εργασίας για 9 συνεχόμενες ημέρες δουλειάς.

ΣΤ) Κυβέρνηση ΝΔ 2019: Ολοκληρώνεται η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 22 εκατ. €. Από κοινού ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ψηφίζουν το πακέτο οδηγιών της Ε.Ε. για πλήρη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Ζ) Κυβέρνηση ΝΔ 2022: Σπάσιμο ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ με το οποίο δηλώνουν ότι «αυτό το καθεστώς αποβλέπει στη βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των εταιρειών του σιδηροδρομικού τομέα». Στόχος τους τα 3,5 δισεκ. € που μοιράζει το ταμείο ανάκαμψης, να πάνε στους επιχειρηματικούς ομίλους απ’ όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ετήσια έσοδα 153 εκατ. € και καθαρά κέρδη 3,4 εκατ. €.

  • Συμπέρασμα: Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις έχουν συμβάλει στην κατάντια και στο ξεπούλημα του σιδηροδρομικού δικτύου προκειμένου να αυγατίσουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Μπροστά στα κέρδη τους δεν υπολογίζουν την ακρίβεια, την υγεία κι εντέλει την ίδια την ανθρώπινη ζωή. Η κάθε κυβέρνηση σε αυτό το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα, που μόνο στόχο έχει τη μεγιστοποίηση των κερδών του, είναι αναγκασμένη να τους υπηρετήσει κι ως εκ τούτου συνένοχη στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Τώρα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας του καθενός με τους συναδέλφους του στο χώρος εργασίας του.

ΤΙΜΩΡΗΣΕ ΤΟΥΣ! ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ! Η ΟΡΓΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ ΜΟΡΦΩΜΑΤΑ!

Πλέον έχει πείρα ο ελληνικός λαός πώς όταν η αγανάκτησή του δημαγωγήθηκε από κόμματα που ήθελαν να κυβερνήσουν κι ως εκ τούτου να υπηρετήσουν το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα, ήρθαν νέα μνημόνια, ακρίβεια, αύξηση της σχετικής κι απόλυτης φτώχειας. Όταν ο αγώνας του δυνάμωσε μέσα από τα σωματεία του κατάφερε να έχει κατακτήσεις και δικαίωση των αιτημάτων του σε ένα σωρό κλάδους.

Η ισχυροποίηση του κινήματος πρέπει να απομακρύνει κι όλα τα φασιστοειδή που αρχίζουν να κάνουν τις επανεμφανίσεις τους ύστερα από το κρύψιμο στα λαγούμια τους. Βρήκαν έδαφος με την αγανάκτηση του κόσμου, αλλά ο λαός θα πρέπει να τους στείλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Μην ξεχνάμε ότι ο καπιταλισμός έχει δύο όψεις, πότε χρησιμοποιεί το καρότο και πότε το μαστίγιο. Τέτοια μορφώματα το μόνο που αφήνουν άθικτο είναι ο καπιταλισμός και τα κέρδη του διότι ακριβώς είναι τα μαντρόσκυλά του που αξιοποιούνται όταν διαταράσσεται η κοινωνική συνοχή.

Αντίθετα, στις επερχόμενες εκλογές πρέπει να γίνουν περισσότερες αυτές οι φωνές που θα στηρίζουν τους εργαζόμενους κι όλους εμάς που πληττόμαστε από αυτή την «καπιταλιστική ανάκαμψη» που ευαγγελίζονται όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν.

  • Πρέπει να δυναμώσει το ΚΚΕ, το μόνο κόμμα που έχει σταθεί υπεύθυνα δίπλα στον λαό διότι είναι κομμάτι της εργατικής τάξης άρρηκτα συνδεδεμένο με τους αγώνες της διαχρονικά. Πρέπει να δυναμώσει το ΚΚΕ, διότι είναι το μόνο κόμμα που τάσσεται απέναντι σε όλες αυτές τις πολιτικές και το σύστημα που γεννούν κρίσεις πολέμους και δυστυχία στο βωμό του μέγιστου κέρδους.

(*) Ιατρός ΕΣΥ – Ακτινολόγος, υποψήφιος Βουλευτής Λακωνίας με το ΚΚΕ

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr