Γράφει ο Βαγγέλης Μητράκος

1. Το είδα στο Ναύπλιο , το έχω δει και στα Τρίκαλα και σίγουρα θα υπάρχει και σ’άλλες πόλεις:

Ένα χαρούμενο "τρενάκι" το οποίο επιβιβάζει επισκέπτες και τους κάνει μιαν όμορφα σχεδιασμένη διαδρομή-εκδρομή μέσα στην πόλη , για να δουν από κοντά τα πιο όμορφα κι ενδιαφέροντα σημεία της , τα οποία πιθανώς δεν γνώριζαν ή θα ήταν αδύνατο να επισκεφθούν διαφορετικά . Ίσως , μέσα στο τρενάκι να υπάρχει (δεν το γνωρίζω) και μια ηχογραφημένη ξενάγηση που ενημερώνει τους "ταξιδιώτες" για τα σημεία διέλευσης και δίνει κάποιες βασικές πληροφορίες . Σ' όλες τις διελεύσεις που πρόφθασα να δω το «τρενάκι» ήταν γεμάτο από χαρούμενους-ευτυχισμένους ταξιδιώτες , μεταξύ των οποίων και πολλά-πολλά παιδιά .

Σε κάθε περίπτωση είναι μια όμορφη κι έξυπνη καινοτομία που κοστίζει ελάχιστα , αλλά λειτουργεί ανταποδοτικά και πολλαπλασιαστικά για την επισκεψιμότητα , τον τουρισμό και τη θετική εικόνα για την πόλη , ενθουσιάζει τους επισκέπτες αλλά και τους πολίτες του δήμου και συμβάλλει στην όλη ανάπτυξη του τόπου .

Αν άλλες πόλεις το έκαναν ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ Η ΣΠΑΡΤΗ , η οποία στο κάτω της γραφής έχει πολλά και μοναδικά αξιοθέατα να επιδείξει ;

2. Την ώρα που στη Σπάρτη το ποδήλατο δεν αντιμετωπίζεται ούτε ως απλή σκέψη , στο Ναύπλιο υπάρχουν δημοτικά ποδήλατα !!! Με ένα κέρμα απελευθερώνεις ένα ποδήλατο το χρησιμοποιείς όπως και όσο θέλεις και το επιστρέφεις στο πάρκινγκ του !!!

Απλά πράγματα που όμως προωθούν κυκλοφοριακές ιδέες εκτός της δεσποτείας του αυτοκινήτου , διαπαιδαγωγούν τους πολίτες σε μιαν άλλη αντίληψη για τη ζωή και λειτουργία της πόλης και συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής για το κοινωνικό σύνολο !

3. Χωρίς να είναι κάποια ιδιαίτερη ημέρα (μια απλή Κυριακή ήταν) το Ναύπλιο είχε «βουλιάξει» από τους επισκέπτες , Έλληνες και ξένους . Το απέραντο πάρκινγκ στο λιμάνι ήταν κατάμεστο από ΙΧ αυτοκίνητα κι από εκδρομικά πούλμαν , ενώ στη μαρίνα ήταν δεμένα πάμπολλα ιστιοφόρα . Η παραλία , τα δρομάκια , οι δρόμοι , οι πλατείες , τα μαγαζιά … γεμάτα όλα από κόσμο που περπατούσε , που καθόταν , που ρέμβαζε , που έτρωγε , που έπινε τον καφέ και το αναψυκτικό του , που διασκέδαζε , που ψώνιζε , που επισκεπτόταν τα αξιοθέατα και τα Μουσεία !

Προφανώς το Ναύπλιο έχει γίνει προορισμός κι αυτό δεν είναι τυχαίο ! Απλώς έγιναν ουσιαστικές παρεμβάσεις αναβάθμισης και αστικών υποδομών , οι οποίες σε συνδυασμό με τη διατήρηση της παραδοσιακής φυσιογνωμίας της πόλης και με ένα καλό μάρκετινγκ που το χαρακτήριζε οργάνωση , συνέπεια και διάρκεια «πούλησε» το τουριστικό προϊόν του (αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία , μουσεία , φυσικό περιβάλλον , θάλασσα , παραδοσιακή φυσιογνωμία , καταλύματα και καταστήματα σύγχρονα , εξυπηρέτηση , κλπ) και κατάφερε , μέσα στην καρδιά της κρίσης , να είναι μια πόλη διαρκώς αναπτυσσόμενη σ’ όλα τα επίπεδα, με ουσιαστικό κι εντυπωσιακό αντίκρισμα στο επίπεδο ζωής και στο εισόδημα των πολιτών.