Θα μπορούσε να είναι μια καλή ιδέα αντιγραφής. Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στη Σπάρτη σε συνεργασία με τον Δήμο και κάθε φορέα που έχει στο επίκεντρο του το ποδήλατο, θα μπορούσαν να προσεγγίσουν αυτό που γίνεται στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα ενοικίασης 60 ποδηλάτων , που διατίθενται σε φοιτητές, καθηγητές κι εργαζόμενους του Αριστoτελείου Πανεπιστημίου. Στόχος είναι η καθιέρωση της χρήσης του ποδηλάτου στις καθημερινές μετακινήσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας προκειμένου να ελαττωθεί ο αριθμός των κινούμενων αυτοκινήτων στο χώρο του Πανεπιστημίου, να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, να βελτιωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ΑΠΘ και να περιοριστούν οι ατομικές δαπάνες για αγορά καυσίμων και εισιτηρίων.

Ο αντιπρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Παντής αναφέρει: «Πιστεύω ότι το παράδειγμα πρέπει να το ακολουθήσει και ο Δήμος Θεσσαλονίκης όπως και άλλοι Δήμοι. Εμείς μπορούμε να τους βοηθήσουμε με την τεχνογνωσία που διαθέτουμε ώστε να φτιάξουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων».
Το σύστημα διαχείρισης των κοινόχρηστων ποδηλάτων εντάσσεται στο σύνολό των δράσεων για την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος βιώσιμης κινητικότητας και διαχείρισης της στάθμευσης στο χώρο του Πανεπιστημίου.

Τα κοινόχρηστα ποδήλατα θα διατίθενται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, θα είναι διαθέσιμα καθημερινά ενώ για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος θα εργάζονται φοιτητές σε θέσεις μερικής απασχόλησης. Τα έσοδα που θα προκύψουν θα χρησιμοποιηθούν για την συντήρηση και την επέκταση του συστήματος ενώ σε δεύτερη φάση σχεδιάζεται η εφαρμογή ηλεκτρονικής ελεγχόμενης στάθμευσης οχημάτων πέριξ του Πανεπιστημίου έτσι ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός τους.

Στη Θεσσαλονίκη το κόστος ενοικίασης θα είναι 1,5 για 3 ώρες, 3 ευρώ για 12 ώρες, 4 ευρώ για 24 και τα Σαββατοκύριακα 5 ευρώ.

Μια αντιγραφή του συστήματος στο Πανεπιστήμιο της Σπάρτης θα μπορούσε να προσαρμοστεί και στις ανάγκες και στο κόστος. Ο Δήμος Σπάρτης και το Πανεπιστήμιο δεν έχουν παρα να έρθουν σε επαφή με το ΑΠΘ και να ξεκινήσουν μια προσπάθεια μετατροπής του Πανεπιστημίου σε χώρο περιορισμένης στάθμευσης αυτοκινήτων.

Έτσι κι αλλιώς η φόρτιση της περιοχής και η όχληση είναι μεγάλη. Δεν χρειάζεται να επιβαρύνεται και από άκομψα πάρκιν και από συγκέντρωση οχημάτων. Θα είναι δε ένας καλός πρόδρομος για την καθιέρωση του ποδηλάτου στις μεταφορές της πόλης.