ΕΛΛΑΔΑ. «Ο Βάιος ήταν Μηχανικός Ασφάλειας Υποδομών… Δεν χρησιμοποιούσε σχεδόν ποτέ τρένο… Η Εξεταστική μοιραία έβγαλε λάθος συμπεράσματα και μηνύματα και έφερε σε δύσκολη θέση τραυματίες και οικογένειες… Κάποιοι τους κουνούσαν το δάκτυλο… Ένα χρόνο μετά δυστυχώς δεν έχει αλλάξει τίποτα… Υπάρχουν σημεία στα οποία εξακολουθεί να μην υπάρχει φωτοσήμανση και τμήματα τα οποία παραμένουν, όπως ακριβώς ήταν πριν το δυστύχημα…»

Ο Βαγγέλης Βλάχος αποτελεί μέλος μιας από τις δεκάδες οικογένειες, για τις οποίες το βράδυ του Φεβρουαρίου του 2023 ο χρόνος σταμάτησε, με την πυξίδα στον «τερματικό σταθμό» της ζωής να δείχνει την σιδηροδομική κοιλάδα των Τεμπών. Οι οικογένειες των 57 θυμάτων, έχασαν από έναν δικό τους άνθρωπο, ένα παιδί, έναν ανιψιό, έναν εγγονό, έναν αδερφό. Ο Βαγγέλης εκείνο το βράδυ, έχασε τον αδερφό του τον Βάιο Βλάχο, ο οποίος ταξίδευε μαζί με την κοπέλα του Δάφνη, στο τρίτο, κατά σειρά, βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας.

vaggelis-vlachos.jpg
Ο Βαγγέλης Βλάχος

Ο Βαγγέλης μίλησε αποκλειστικά στο Notospress με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Στο μνημόσυνο των οικογενειών στην κοιλάδα των Τεμπών έσπασαν καρδιές. Μας λέει πως έζησε, με τα δικά του μάτια και τον ψυχισμό, όλη αυτή την διαδικασία της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής, για τα αίτια και τις ποινικές ευθύνες.

Ποιος ήταν ο Βάιος Βλάχος

vaios-vlachos.jpg
O Βάιος Βλάχος

«Ο αδερφός μας ο Βάιος και λέω ο αδερφός μας, γιατί έχουμε και μια αδερφή ακόμα την Σαμάνθα, ήταν ο μικρότερος και ήταν 34 ετών. Είχε σπουδάσει Μηχανικός στα ΤΕΙ της Σίνδου ενώ ζούσε και εργαζόταν στην Θεσσαλονίκη, σε μια εταιρεία ως ειδικός επιστημονικός σύμβουλος, για την ασφάλεια των κτιρίων και των υποδομών. Ζούσαν με την κοπέλα του την Δάφνη και είχαν κατέβει μαζί στην Αθήνα για το τριήμερο των Αποκριών. Ο αδερφός μου δυστυχώς χάθηκε, η κοπέλα ευτυχώς σώθηκε».

«Δεν χρησιμοποιούσε σχεδόν ποτέ το Τρένο»

«Δεν χρησιμοποιούσε σχεδόν ποτέ ο αδερφός μου το Τρένο, χρησιμοποιούσε κυρίως το αυτοκίνητο του για της μετακινήσεις. Εκείνη την ημέρα επέλεξαν μαζί με την κοπέλα του να χρησιμοποιήσουν το Τρένο, για λόγους άνεσης και κόστους».

Η τελευταία επικοινωνία πριν την Τραγωδία

«Εγώ προσωπικά την τελευταία φορά που είχα μιλήσει μαζί του ήταν μια εβδομάδα πριν το δυστύχημα. Κανονίζαμε τηλεφωνικά για το πότε θα μαζευτούμε όλοι μαζί σαν οικογένεια τις γιορτές, καθώς εγώ μένω και εργάζομαι στην Αργεντινή και η αδερφή μας στην Αγγλία».

«Το βράδυ μου τηλεφώνησε ο πατέρας μου και τον είδα έξω από ένα Νοσοκομείο»

«Μου τηλεφώνησε μέσω διαδικτυακής εφαρμογής ο Πατέρας μου την ώρα του βραδινού (δείπνου). Άνοιξα την κάμερα και τον είδα έξω απο ένα Νοσοκομείο. Τον ρώτησα αν είναι όλα καλά; Γιατί ήξερα ότι ο αδερφός μου ταξίδευε και μου απάντησε: ''Όχι δεν είναι όλα καλά, έχει γίνει σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Έχουμε έρθει στο Νοσοκομείο της Λάρισας γιατί έχουν την Δάφνη στην εντατική… Για τον αδερφό σου δυστυχώς, δεν ξέρουμε ακόμα τίποτα''. Επικράτησε μια αναταραχή και μας ενημέρωσαν τα παιδιά που διέσωσαν την Δάφνη από το Τρένο, όπως ενημέρωσαν και τους γονείς της… Έτσι μάθαμε τι συνέβη, ότι μέσα στο συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν τα παιδιά».

«Ξεκινήσαμε μια παράλληλη αναζήτηση εκείνο το βράδυ»

«Eπειδή εγώ λόγω απόστασης δεν μπορούσα να κάνω κάτι, μου ζήτησε ο πατέρας μου να είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και να προσπαθώ όσο γίνεται από το internet να του στέλνω πληροφορίες, για ότι σχετικό μαθαίνω, όσο εκείνοι θα ήταν στο Νοσοκομείο. Μάλιστα μου είπε κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ ότι: ''Eσύ ψάξε ότι μπορείς από τα νεότερα στο διαδίκτυο και εμείς θα περιμένουμε εδώ, να κοιτάμε τους σάκους με τις σορούς που έρχονται, μήπως και βρούμε το παιδί''.».

«Μόλις λίγες ημέρες αφού έφτασα στο σημείο της Τραγωδίας, ο χώρος είχε ήδη μπαζωθεί»

«Εγώ ήρθα από το εξωτερικό στην Ελλάδα λίγες ημέρες μετά και στο σημείο της τραγωδίας έφτασα, ακριβώς την ερχόμενη Τρίτη, μία εβδομάδα μετά από αυτό που συνέβη. Όταν πήγα εκεί ο χώρος είχε ήδη διαμορφωθεί και μπαζωθεί. Την επόμενη ημέρα τελέσαμε την Κηδεία».

«Νόμιζα ότι θα ήμουν προετοιμασμένος για το ετήσιο μνημόσυνο αλλά δεν ήμουν…»

«Ήμουν παρών στο ετήσιο μνημόσυνο που έγινε στα Τέμπη πριν λίγες ημέρες. Νόμιζα ότι θα ήμουν προετοιμασμένος για το ετήσιο μνημόσυνο αλλά δεν ήμουν. Είδα όλες τις οικογένειες μαζί και αυτό με διέλυσε».

«Όλες οι οικογένειες θυμάτων σηκώνουν το βάρος, τρέχουν, βοηθούν όλες μαζί για να αποδοθούν οι ευθύνες»

«Όλες οι οικογένειες των θυμάτων σηκώνουν το βάρος. Οικογένειες που τρέχουν και βοηθούν ώστε να φανεί η αλήθεια και να αποδοθούν οι ευθύνες. Άνθρωποι οι οποίοι από πίσω κάνουν εξαιρετική δουλειά, από το να οργανώσουν το Συλλαλητήριο που έγινε στο Σύνταγμα, να είναι όλη μέρα στο Εφετείο, μέχρι να μελετούν νύχτα - μέρα τη δικογραφία».

«Ήμασταν αρνητικοί εξ' αρχής, με την διενέργεια εξεταστικής επιτροπής. Δεν προσέφερε τίποτα»

«Εγώ και η οικογένεια μου ήμασταν αρνητικοί εξ' αρχής, με την διενέργεια εξεταστικής επιτροπής. Είναι μια διαδικασία που δεν προσέφερε τίποτα εδώ και τρείς μήνες, άσχετα αν κάποιες οικογένειες το ζήτησαν. Ήταν ιδιαίτερα ψυχοφθόρο να βλέπεις τους ανθρώπους οι οποίοι έμμεσα ή άμεσα έχουν ευθύνη για το δυστύχημα να καταθέτουν και κάποιοι μάλιστα, πολλές φορές, με την ευθύνη του Προεδρείου, να κουνάνε το δάκτυλο. Ήταν μια λάθος διαδικασία η οποία μοιραία έβγαλε λάθος συμπεράσματα και μηνύματα, ενώ έφερε σε δύσκολη θέση όχι μόνο τις οικογένειες των θυμάτων πιστεύω, αλλά και τους τραυματίες που κλήθηκαν να καταθέσουν σε αυτή».

«Για το ψήφισμα, πολύ φοβάμαι ότι μπορεί να μας πουν ότι οι υπογραφές αυτές δεν έχουν καμία αξία»

«Σε σχέση με το ψήφισμα, υπάρχει ο νόμος του 2019 που αναφέρει την συλλογή των 500.000 υπογραφών, αλλά η κυβέρνηση από το 2019 δεν έχει φέρει τον εκτελεστικό νόμο προς επικύρωση. Φοβάμαι μήπως λόγω αυτού του εκτελεστικού νόμου, να μας πουν ότι οι υπογραφές αυτές δεν έχουν καμία αξία. Αυτές οι υπογραφές αποδεικνύουν ότι ο κόσμος θέλει να εκφραστεί και έχει ήδη εκφραστεί μέσω του ψηφίσματος. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το αγνοήσουν».

«Σήμερα υπάρχουν ακόμα τμήματα στον σιδηρόδρομο, όπως ακριβώς ήταν πριν το δυστύχημα»

«Πριν ένα χρόνο είχα κάνει μια δημοσίευση στα Social Media, όταν είχε αλλάξει ο αρμόδιος υπουργός και είχε τοποθετηθεί ο κ. Σταικούρας. Στην δημοσίευση ανέφερα ότι ακριβώς πρέπει να αλλάξει και να διορθωθεί, ώστε να γίνει στοιχειωδώς ασφαλής ο σιδηρόδρομος. Ένα χρόνο μετά δυστυχώς δεν έχει αλλάξει τίποτα. Υπάρχουν σημεία στα οποία εξακολουθεί να μην υπάρχει φωτοσήμανση και τμήματα τα οποία παραμένουν, όπως ακριβώς ήταν πριν το δυστύχημα».

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις