Άρωμα χρεοκοπίας με γεύση ήττας στον ελληνικό τουρισμό
Τι σημαίνει οι τουρίστες να αυξάνονται αλλά να καταναλώνουν λιγότερα; Σημαίνει ότι προσεχώς ακόμα και αυτή η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, ο Τουρισμός, θα χρεοκοπήσει.
Έρχεται ο τουρίστας στην Ελλάδα. Καταρχάς έχει την ευχέρεια να επιλέξει ανάμεσα σε Ξενοδοχείο ή σε Airbnb. Πρώτο πλήγμα για τον επίσημο Τουρισμό της χώρας.
Το 50% του τουρισμού στην Ελλάδα επιλέγει σπίτι, ψωνίζει από τις αλυσίδες super market και μειώνει την κατανάλωση στην αγορά. Δεν καταναλώνει ούτε υπηρεσίες τουρισμού ούτε αγαθά που παράγει ο τόπος και φυσικά ελάχιστα τα βιώνει.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ξεθωριάζει το τουριστικό μοντέλο της Ελλάδας, να μειώνονται οι πόροι και να αυξάνεται ο κακός ερασιτεχνισμός. Δεν είναι τυχαίο πως στην Ελλάδα εκτινάσσεται στα ύψη τζίρος και το κέρδος σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής αλλά και εξοπλισμού κατοικίας, κ.λ.π.
Την ίδια στιγμή που μειώνεται η κατανάλωση και αυξάνεται το πλήθος τουριστών (αφού ανακαλύπτουν τη χώρα για προσιτές διακοπές) δέχονται αφόρητη πίεση οι δομές και οι υποδομές της χώρας. Πύλες εισόδου, δίκτυα πάσης φύσεως, αγαθά και ενέργεια, υπηρεσίες, κ.λ.π. Η χώρα, σε κάθε επίπεδο, Κράτος, Περιφέρεια, Δήμοι, Επιχειρήσεις, είναι υποχρεωμένη να επενδύει σε υποδομές αλλά χωρίς να υπάρχει το αντίκρισμα από τους χρήστες. Αυτή η πραγματικότητα οδηγεί σε οικονομική χρεοκοπία (παρά την πρόσκαιρη ανάσταση των ερασιτεχνών τουρισμού) και σε στρατηγική ήττα.
Η Ισπανία ήδη πληρώνει το τίμημα του υπερτουρισμού ενώ η Ελλάδα, λόγω συγκυριών αλλά και επιλογών εξελίσσεται σε χώρα όπου μπορούν να κάνουν τουρισμό ποιότητας οι ελάχιστοι, τουρισμό του συρμού οι πολλοί και καθόλου τουρισμό η κρίσιμη μάζα του ίδιου του λαού που καλείται, ως φορολογητέα και παραγωγική μονάδα, να κρατήσει τη χώρα όρθια. Το συγκεκριμένο μοντέλο - εξάμβλωμα είναι καταδικασμένο και όσοι πόροι διατίθενται για την στήριξη του θα αποδειχθούν τζάμπα δαπάνες.