Ας το παραδεχτούμε, όλοι το κάνουμε. Το διάλειμμα για καφέ, η ώρα που περιμένεις να ξεκινήσει το meeting, ακόμα και εκείνα τα πέντε λεπτά που «χαλαρώνεις» μόλις τελειώσεις με αυτό που κάνεις. Και τι κάνεις; Ανοίγεις το κινητό, επικοινωνείς, ψάχνεις και πολλές φορές ψωνίζεις online.

Τα στοιχεία το επιβεβαιώνουν: το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα αυξάνεται με ρυθμούς 20% ετησίως, και ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των αγορών γίνεται από το γραφείο. Το smartphone έγινε η νέα μας πιστωτική κάρτα, και το 5G έκανε τις online αγορές πιο γρήγορες από ποτέ.

Τι βάζουμε στο καλάθι;

Πρώτα-πρώτα, τα βασικά. Πολλοί κάνουν τα ψώνια του supermarket online την ώρα εργασίας, για να τα βρουν έτοιμα το απόγευμα στο σπίτι. Γιατί να χάσεις μια ώρα στην κίνηση και στις ουρές του σούπερ μάρκετ, όταν μπορείς να τα παραγγείλεις σε δέκα λεπτά;

Μετά έρχονται τα gadgets, θήκες κινητών, ρούχα και καλλυντικά. Αυτά τα αγοράζεις συνήθως αυθόρμητα. Είναι σαν μια μικρή επιβράβευση για να σπάσεις τη μονοτονία της δουλειάς.

Ακόμη και για την αγορά ενός ακριβού smartphone, οι Έλληνες πρώτα συμβουλεύονται τις πλατφόρμες σύγκρισης τιμών όπου θα ξεκλέψουν μερικά λεπτά για να διαβάσουν τις αξιολογήσεις. Έπειτα συνήθως καταλήγουν να κάνουν την αγορά τους από το φθηνότερο online κατάστημα και όχι από το πιο επώνυμο!

Η μεγάλη έκπληξη: Ανταλλακτικά αυτοκινήτου!

Και εδώ κάτι που δεν το περιμέναμε. Ξέρεις τι αγοράζουν τελευταία με όλο και μεγαλύτερους αυξητικούς ρυθμούς οι Έλληνες; Ανταλλακτικά αυτοκινήτων ή ακόμη και ΜΟΤΟ.

Κάτι που παλιότερα θα σου φαινόταν απίθανο – «πώς θα ξέρω τι χρειάζομαι;», «μήπως κάνω λάθος;» – σήμερα έχει γίνει πολύ πιο εύκολη υπόθεση. Τα σύγχρονα e-shops έχουν απλοποιήσει τη διαδικασία τόσο πολύ, που απλά βάζεις τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου σου και σου βγάζει ακριβώς τι ταιριάζει στο όχημα σου.

Από το Kritos Parts, ένα από τα μεγαλύτερα e-shops ανταλλακτικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μας λένε ότι βλέπουν μεγάλη αύξηση στις παραγγελίες από ιδιώτες. Το σενάριο είναι συνήθως το ίδιο: Ο οδηγός έχει ρωτήσει τον μηχανικό τι θα χρειαστεί, παραγγέλνει μόνος του τα ανταλλακτικά και τα πηγαίνει στο συνεργείο του για την τοποθέτηση.

Το μυστικό; Οικονομία

Και γιατί το κάνουν αυτό; Μα για εξοικονόμηση, φυσικά.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του Kritos Parts, η εξοικονόμηση ξεκινά από 30% σε σχέση με τις τιμές των συνεργείων. Αν συγκρίνεις με τις τιμές των επίσημων αντιπροσωπειών, η διαφορά ξεπερνά το 80%.

Ένα πραγματικό παράδειγμα; Μια αντλία νερού Pierburg – έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές ανταλλακτικών παγκοσμίως που χρησιμοποιείται από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε ένα e-shop ανταλλακτικών αυτοκινήτων κοστίζει περίπου 120€. Στην αντιπροσωπεία κοστίζει 400€. Για το ίδιο ακριβώς προϊόν. Η μόνη διαφορά; Το κουτί και το ανταλλακτικό της αντιπροσωπείας έχουν το λογότυπο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τίποτα άλλο!

Ο Έλληνας καταναλωτής έχει γίνει πιο έξυπνος, απαιτητικός και σε κάθε αγορά κοιτάει την τσέπη του. Είτε πρόκειται για τα ψώνια της εβδομάδας, είτε για το σέρβις του αυτοκινήτου ή την αγορά smartphone, οι έξυπνες online αγορές έχουν γίνει το όπλο του ενάντια στην ακρίβεια.