ΣΠΑΡΤΗ. Στο δημοσίευμα του notospress.gr για την κατάσταση που επικρατεί στο 3ο Γυμνάσιο Σπάρτης έρχονται να προστεθούν οι πληροφορίες που παραθέτει άμεσα στο κείμενό του ο Βαγγέλης Μητράκος.

Όλο το ιστορικό της Μαθητικής Εστίας Σπάρτης, της ομάδας του Πολυτεχνείου που ηγήθηκε της έρευνας στα σχολικά κτίρια και τα σημερινά προβλήματα. Σας παραθέτουμε ολόκληρη την επιστολή του Βαγγέλη Μητράκου:

«1. Στη 10ετία του ’80 το κτίριο της Μαθητικής Εστίας Σπάρτης καταρρέει σαν τραπουλόχαρτο .

2.Η ομάδα του Πολυτεχνείου που αναλαμβάνει την έρευνα της αιτίας «τρελαίνεται» !!! Σοβαρότατες κακοτεχνίες και ανεπαρκής οπλισμός φέροντος οργανισμού . Με απλά λόγια είχαν κλέψει στο σίδερο και μάλιστα πολύ .

3.Το 2007 , ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας , καθηγητής Πολυτεχνείου κ. Τσουκαντάς, θορυβημένος και ανήσυχος για όσα βρήκε στην Εστία , αναφέρει στο τότε νομάρχη Λακωνίας ότι ανησυχεί , μήπως τα ίδια προβλήματα με τη Μαθητική Εστία έχουν και τα κτίρια του του 2ου Γυμνασίου/Λυκείου και του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης που τα είχε κατασκευάσει ο ΙΔΙΟΣ εργολάβος.

4. Ενώ ΤΙΠΟΤΕ δεν έγινε για να διερευνηθούν οι ανησυχίες ο τέως νομάρχης , ως επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο δήμο Σπάρτης , αποκαλύπτει σε συνεδρίαση , τον Οκτώβρη 2011 τις ανησυχίες του κ. Τσουκαντά για τα σχολικά κτίρια .

5.Ύστερα από ανυποχώρητο αγώνα της ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ η δήμος Σπάρτης αναγκάζεται , 2 χρόνια μετά (!!!) , να υπογράψει προγραμματική συμφωνία με το Πολυτεχνείο Αθηνών με θέμα : «Διερεύνηση σεισμικής συμπεριφοράς και έλεγχος στατικής επάρκειας των κτιρίων του 2ου Γυμνασίου/Λυκείου και του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης».

6. Το Σεπτέμβρη του 2013 υποβάλλεται στο Δήμο Σπάρτης η «Α΄ φάση Π.Ε. 1 Αποτύπωση – τεκμηρίωση» του ερευνητικού προγράμματος με την υπογραφή του καθηγητή ΕΜΠ κ. Κ. Σπυράκου , η οποία εντόπιζε διάφορα προβλήματα και πρότεινε κάποιες εργασίες , επιφυλασσόμενη να συμπληρώσει και να ποσοτικοποιήσει τις γενικές παρατητηρήσεις της α΄φάσης κατά τη β΄φάση του ερευνητικού προγράμματος , επισημαίνοντας – παράλληλα- ότι θα πρέπει να ολοκληρωθεί ΚΑΙ η Γ΄φάση για να προκύψει η αξιολόγηση της στατικής επάρκειας και η αναμενόμενη σεισμική συμπεριφορά των κτιρίων του σχολικού συγκροτήματος καθώς και οι ενδεχόμενες επεμβάσεις (επισκευές – ενισχύσεις – συντηρήσεις).

7. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΛΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΕΚΕΙ . Κι ερχόμαστε , έξι ολόκληρα χρόνια μετά , να αποκαλυφθεί σε εργασίες του δήμου για αποκατάσταση του φθαρμένου σοβά στο 3ο Γυμνάσιο πως , πραγματικά , υπάρχουν προβλήματα στον οπλισμό του κτιρίου .

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΥΛΟΓΑ :

-Γνωρίζει η νέα δημοτική αρχή την «αποτύπωση – τεκμηρίωση» της α΄φάσης της ομάδας του Πολυτεχνείου για τα σχολικά κτίρια του 2ου Γυμνασίου/Λυκείου και του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης ;

-Έχουν γίνει οι παρεμβάσεις της α΄ φάσης που πρότεινε το 2013 η ερευνητική ομάδα ;

-Έχει τα μέσα και την επάρκεια η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Σπάρτης , από μόνη της , να εκτιμήσει και να αξιολογήσει τα προβλήματα στο σύνολό τους , καθώς και τη στατική επάρκεια και την αναμενόμενη σεισμική συμπεριφορά των κτιρίων του σχολικού συγκροτήματος , καθώς και τις ενδεχόμενες αναγκαίες επεμβάσεις (επισκευές – ενισχύσεις – συντηρήσεις ) ;

-Αν «ΝΑΙ» , γιατί χρειάστηκε ο δήμος να κάνει προγραμματική συμφωνία με το Πολυτεχνείο το 2013 ;

-Αν «ΟΧΙ» , γιατί ο δήμος Σπάρτης δεν προχωρά ΑΜΕΣΑ σε μια νέα προγραμματική συμφωνία με τεχνοκρατικούς παράγοντες , ώστε να διαπιστωθεί , το γρηγορότερο δυνατό, η κατάσταση των ως άνω σχολικών κτιρίων και οι ενδεχόμενες παρεμβάσεις ;

-Είναι δυνατόν να περιμένουμε πιστοποίηση ασφαλείας σχολικών κτιρίων από ενδεχόμενο μεγάλο σεισμό ;

-Αφού «ΠΡΕΠΕΙ να ολοκληρωθεί η Μελέτη του Πολυτεχνείου» , πότε και με ποιες διαδικασίες θα γίνει αυτό ; Γιατί δεν έχει έρθει , ακόμα , ως θέμα στο δημοτικό συμβούλιο ;

Η ασφάλεια των σχολικών κτιρίων πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το δήμο και γι’ αυτό πρέπει να πραγματοποιούνται έγκαιρα οι απαραίτητοι έλεγχοι και να υλοποιούνται άμεσα τα απαιτούμενα έργα , ώστε να διασφαλίζεται -στο μέγιστο δυνατό βαθμό - η ασφαλής παραμονή των μαθητών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία .

Η κοινή γνώμη , οι μαθητές , οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς αναμένουν απαντήσεις.»