Από τον πρώτο σπόρο μιας ιδέας μέχρι το δημιουργικό χάος του στριμώγματος 40 και πλέον διασημοτήτων σε ένα ενιαίο στούντιο ηχογράφησης, το The Greatest Night in Pop, το νέο ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη Bao Nguyen (Be Water) εξιστορεί κάθε εμπόδιο και ιστορία πίσω από τα παρασκήνια που οδήγησε στο εμβληματικό τραγούδι που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε.

Το "We Are the World" που εξακολουθεί να παίζεται σε καραόκε μπαρ και σχολικά ρεσιτάλ σε όλο τον κόσμο, συγκέντρωσε καλλιτέχνες της ποπ και της ροκ μουσικής σε μια άνευ προηγουμένου βραδιά για να συγκεντρώσει εκατομμύρια δολάρια σε ανθρωπιστική βοήθεια για την ανακούφιση της αφρικανικής πείνας. Μετά την κυκλοφορία του το 1985, έγινε γρήγορα το πρώτο σινγκλ που πιστοποιήθηκε ως πολυπλατινένιο.

Σε παραγωγή του θρυλικού Quincy Jones, το τραγούδι συνέγραψαν οι Lionel Richie και Michael Jackson στο απόγειο της φήμης τους και συμμετείχαν σόλο από τους Bob Dylan, Diana Ross, Cyndi Lauper, Stevie Wonder και Kenny Rogers, μεταξύ πολλών άλλων τραγουδιστών μιούζικαλ και σούπερ σταρ. Σήμερα, θεωρείται κλασικό.

Στο The Greatest Night in Pop, η ιστορία του πώς όλα συνήλθαν, αφηγούνται οι άνθρωποι που το έκαναν να συμβεί, συμπεριλαμβανομένων των συνεργείων κάμερας, μηχανικών, βοηθών και μουσικών όπως ο ίδιος ο Richie, ο οποίος υπηρέτησε ως εκτελεστικός παραγωγός της ταινίας. Και παρά τη δημοτικότητά του, εξακολουθούν να υπάρχουν ιστορίες προέλευσης που πιθανότατα δεν γνωρίζατε. Παρακάτω είναι πέντε από τις πιο απίστευτες στιγμές της ταινίας — συμπεριλαμβανομένων μερικών που μπορεί να εκπλαγείτε.

Τα κατοικίδια του Michael Jackson άφησαν μόνιμες εντυπώσεις στον Lionel Richie

«Το σπίτι του Μάικλ [Τζάκσον] ήταν πολύχρωμο», λέει ο Ρίτσι. Το δίδυμο γνωριζόταν από την εποχή του Richie στους Commodores και του Jackson στους The Jackson 5, αλλά όταν ήρθε η ώρα να γράψουν ένα νέο τραγούδι μαζί, ο Richie βρέθηκε να επισκέπτεται το σπίτι του Jackson για πρώτη φορά. Και τα δύο είδωλα να έχουν υψηλή ζήτηση, η συνάντηση συγγραφής αποδείχθηκε λίγο χαοτική, αλλά δεν ήταν μόνο τα γεμάτα προγράμματά τους άλλα και τα δημιουργικά τους έργα που τους απόσπασαν την προσοχή. Ο Ρίτσι θυμάται τον Τζάκσον να τον ενθαρρύνει να φερθεί φιλικά στον Μπαμπλς (τον κατοικίδιο χιμπατζή του) ενώ σε ένα άλλο δωμάτιο, ήταν ένα πουλί και ένας σκύλος που γάβγιζε ασταμάτητα.

Σε μια συνάντηση, οι τραγουδοποιοί διακόπηκαν από ένα άλλο μέλος του θηριοτροφείου του Τζάκσον. «Με την άκρη του ματιού μου, βλέπω μερικά άλμπουμ να πέφτουν», λέει ο Ρίτσι στην ταινία. Ο ένοχος; Ο πύθωνας του Τζάκσον. Ο Τζάκσον, που νόμιζε ότι έιχε χάσει το φίδι του, χάρηκε που προφανώς είχε κρυφτεί από τις γλυκές μελωδίες τους. Από την πλευρά του, ο Ρίτσι θυμάται ότι σκέφτηκε: «Πρέπει να φύγω γρήγορα από εδώ».

Το σόλο του Huey Lewis προοριζόταν αρχικά για τον Prince

«Λατρεύω τον Huey [Lewis]», λέει ο Tom Bahler, ο οποίος δημιούργησε τη φωνητική ρύθμιση «We Are the World», στην ταινία. «Αλλά δεν επρόκειτο να τραγουδήσει κάθε καλλιτέχνης ένα σόλο». Οι δημιουργοί του τραγουδιού δεν είχαν εξασφαλίσει την εμφάνιση του Prince, αλλά κράτησαν τις ελπίδες τους μέχρι το τελευταίο δυνατό λεπτό, επιφυλάσσοντας ακόμη και ένα σύντομο σόλο για τους Purple One ακριβώς απέναντι από τον Τζάκσον, τον αντίπαλό του στα ποπ charts.

Καθώς η νύχτα περνούσε, ωστόσο, έγινε σαφές ότι ο Prince επρόκειτο να μην εμφανιστεί. (Εκείνες τις μέρες, κανείς δεν μπορούσε απλώς να στείλει μήνυμα στον Prince, «r U going 2 show up 4 Ur solo;») Χρειαζόταν άλλος σολίστ. Ο Kenny Loggins πρότεινε τον Lewis, ο οποίος είχε μια σειρά από πρόσφατες επιτυχίες με τραγούδια όπως το "I Want a New Drug" και το "Heart of Rock 'n' Roll".

«Αυτή είναι μια τεράστια θέση που πρέπει να καλύψεις», λέει ο Lewis στην ταινία του σόλο του Prince που δεν ήταν εκεί. «Ήταν μόνο ένας στοίχος, αλλά τα πόδια μου έτρεμαν κυριολεκτικά».

Δεν έμειναν όλοι για ολόκληρη την ηχογράφηση

Όταν ο Stevie Wonder πρότεινε, στη μέση της ηχογράφησης, να προστεθεί μια φράση σουαχίλι στους στίχους, δεν ήταν όλοι μαζί. Εν μέσω της δημιουργικής συζήτησης που ακολούθησε, ένα μέλος της χορωδίας αποχώρησε.

«Χάσαμε τον Waylon [Jennings] ακριβώς εκεί», λέει ο Richie. Ο Ken Woo, ο οποίος είχε αναλάβει να γυρίσει την ηχογράφηση, θυμάται ότι άκουσε τον Jennings να λέει: «Λοιπόν, δεν τραγούδησε ποτέ κανένας ένα καλό σουαχίλι. Σκέψου ότι έφυγα από εδώ».

Καθώς οι ώρες περνούσαν, η Sheila E. άρχισε επίσης να νιώθει απογοητευμένη με το έργο. Της είχαν πει ότι θα είχε ένα σόλο, αλλά καθώς ο χρόνος της στο μικρόφωνο συνεχώς αναβαλλόταν, άρχισε να υποψιάζεται ότι είχε προσκληθεί να συμμετάσχει μόνο ως μέσο για να δελεάσει τον Prince, τον δημιουργικό συνεργάτη της.

«Ήταν αργά και ανυπομονούσα να τραγουδήσω έναν από τους στίχους, αλλά συνέχισαν να ρωτούν: «Λοιπόν, πιστεύεις ότι μπορείς να φέρεις τον Prince εδώ;» λέει η Sheila E. στην ταινία. «Δεν σκόπευαν ποτέ να με βάλουν να τραγουδήσω έναν στίχο, κάτι που ήταν λίγο σπαρακτικό». Έτσι αποφάσισε να φύγει από το στούντιο.

«Η Sheila E. μας είπε ότι δεν έχει μιλήσει ποτέ για αυτό δημόσια», λέει ο Nguyen. «Ταυτόχρονα, δεν είχε μετανιώσει που ήταν μέρος αυτού του έργου. Εξακολουθεί να το βλέπει με πραγματικά θετικό τρόπο μέχρι και σήμερα».

Ο Stevie Wonder έγινε MVP από το MIA

Ο Ρίτσι ήλπιζε αρχικά να βοηθήσει τον Wonder να γράψει το τραγούδι. Όταν πολλές κλήσεις έμειναν αναπάντητες, το έργο συνεχίστηκε χωρίς αυτόν. «Όταν ο Στίβι λέει, «θα σε καλέσω πίσω», απλά περιμένεις να σε καλέσει», εξηγεί ο Ρίτσι στο ντοκιμαντέρ.

Όταν ο Wonder τελικά έκανε check-in με την ομάδα εβδομάδες αργότερα, έτοιμος να γράψει μια επιτυχία, το τραγούδι είχε ήδη γραφτεί. Όμως, παρόλο που ο Wonder έχασε τη διαδικασία της συγγραφής του τραγουδιού, η παρουσία του στο στούντιο ηχογράφησης έκανε το επιπλέον βήμα για να βοηθήσει τους εγωισμούς των σούπερ σταρ στο δωμάτιο να συνεργαστούν ομαλά.

Όταν ήρθε η ώρα για μεμονωμένους καλλιτέχνες να εμφανιστούν μπροστά από το γκρουπ, ο Wonder —ίσως διαισθανόμενος τη νευρική ενέργεια στο δωμάτιο— εξέφρασε την κατάσταση. «Ο Stevie το ξεφτιλίζει - παιχνιδιάρικα, όπως μόνο ο Stevie μπορεί», λέει ο Lewis για την πρώτη σόλο προσπάθεια του θρύλου. «Κάπως επίτηδες». Το flub έφερε μια πολύ αναγκαία πινελιά ευφροσύνης στην κατάσταση.

«Μια από τις αγαπημένες μου σκηνές είναι να βλέπω τον Στίβι Γουόντερ να βοηθάει τον Μπομπ Ντίλαν», λέει ο Nguyen. «Ήταν μια τόσο συγκινητική σκηνή». Όταν καλέστηκε στο μικρόφωνο για να τραγουδήσει ad-libs στο ρεφρέν, ο Dylan πάλεψε να συγκεντρώσει τις σωστές νότες μέχρι που ο Wonder κάθισε στο πιάνο και τραγούδησε μερικά δείγματα riff – εντυπωσίασε τον Dylan. Η αυτοσχέδια ερμηνεία έκανε τον Dylan να χαμογελάσει και του έδωσε την καθοδήγηση που χρειαζόταν για να απογειώσει το σόλο του.

Η Νταϊάνα Ρος ήταν η τελευταία που πήγε σπίτι

Η ηχογράφηση του «We Are the World» ξεκίνησε αμέσως μετά τη διοργάνωση της τελετής των American Music Awards εκείνης της βραδιάς από τον Richie και κράτησε, σύμφωνα με μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, όλη τη νύχτα. Καθώς οι εξαντλημένοι συμμετέχοντες έβγαιναν από το στούντιο, ο Bahler παρατήρησε ότι η Diana Ross είχε αρχίσει να κλαίει. «Η Κουίνσι είπε, «Νταιάν, είσαι καλά;» και εκείνη είπε, «Δεν θέλω να τελειώσει αυτό», θυμάται στο έγγραφο. «Ήταν το πιο γλυκό πράγμα που άκουσα ποτέ».

Ενώ η συγκέντρωση τόσων πολλών αστέρων σε ένα δωμάτιο δημιούργησε μια συναρπαστική αλλά μερικές φορές άβολη διάθεση, η συγκίνηση της συνεργασίας και ο ιδεαλισμός πίσω από το έργο δημιούργησε γρήγορα πολλούς θαυμαστές. «Μέχρι τις 7 το πρωί, είχαμε γίνει οικογένεια», λέει ο Ρίτσι. «Θα νόμιζες ότι ήμασταν μαζί τα τελευταία 100 χρόνια». Παρακολουθήστε τώρα το The Greatest Night in Pop στο Netflix.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις