Γράφει η Αλεξάνδρα Γκίτση / alexgkitsi@yahoo.gr

KOΣΜΟΣ. Η έλλειψη branding, η αδυναμία παρακολούθησης των καταναλωτικών προτιμήσεων, αλλά και η δυσκολία πρόσβασης στο τελικό σημείο πώλησης, συνεχίζουν να αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα για το ελληνικό ελαιόλαδο, βασικό προϊόν της χώρας και με μεγάλη βαρύτητα στις εμπορευματικές συναλλαγές της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Στη Γηραιά Αλβιώνα, όπου οι πωλήσεις ελαιολάδου όλων των τύπων αυξήθηκαν 20,9% από τις αρχές του 2020 έως και το τέλος του 2021, σύμφωνα με τη Nielsen, το ελληνικό ελαιόλαδο εμφάνισε μικτή εικόνα. Και αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Το σημαντικότερο είναι ότι «απειλείται» ανοικτά πλέον από μη ελαιοπαραγωγικές χώρες όπως είναι η Γερμανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία.

Από το report του ΟΕΥ της Ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο προκύπτει πως την περασμένη χρονιά οι ελληνικές εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου σημείωσαν οριακή αύξηση στα 4,6 εκατ. λίρες από 4,2 εκατ. λίρες το 2020. Αξία εξαγωγών υποπολλαπλάσια από τις ιταλικές (39,554 εκατ. λίρες) και από τις ισπανικές (33,179 εκατ. λίρες), όπου ελέγχουν την παγκόσμια αγορά ελαιολάδου.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως είναι ότι το Βέλγιο κατάφερε μέσα σε μια χρονιά να 92πλασιάσει τις εξαγωγές του στα 3,2 εκατ. λίρες από μόλις 35.246 λίρες το 2020, η Γερμανία τις υπερδιπλασίασε στα 3 εκατ. λίρες και η Ολλανδία τις υπερτριπλασίασε στο 1,674 εκατ. λίρες.

Στην περίπτωση του παρθένου ελαιολάδου, οι ελληνικές εξαγωγές υποχώρησαν πέρυσι σε επίπεδο χαμηλότερο από αυτό του 2019. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει ότι η αύξηση του 2020 ήταν συγκυριακή και οφειλόμενη σε εισαγωγές που έγιναν για να αντιμετωπισθεί η αιφνίδια έλλειψη προϊόντων, όχι απαραίτητα ελληνικών, αλλά οι Έλληνες προμηθευτές βρέθηκαν σε πλεονεκτική θέση λόγω άμεσης διαθεσιμότητας. Με την ομαλοποίηση της τροφοδοσίας, χάθηκε και η δυναμική που δημιουργήθηκε στις συγκεκριμένες ιδιαίτερες συνθήκες.

Για τη φετινή χρονιά εκτιμάται πως ελαιόλαδα ΠΟΠ και οργανικά ελαιόλαδα αποτελούν τις ανερχόμενες υποκατηγορίες, όπως και τα εμπλουτισμένα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα με γεύσεις από φυσικές ουσίες. Τάση που αποτυπώθηκε και την τελευταία διετία. Από τις υποκατηγορίες του ελαιολάδου, μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το επίπεδο πριν την κορύφωση των πωλήσεων του 2020 καταγράφηκε για το αρωματισμένο (εμπλουτισμένο ελαιόλαδο με γεύσεις κυρίως αρωματικών βοτάνων, τρούφας κ.α., +37,8%).

Πηγή: euro2day

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις