ΚΟΣΜΟΣ. Η Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις (Maria Teresa de Filippis) γεννήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 1926 στη Νάπολη. Κόρη μηχανικού αυτοκινήτων και δεινή ιππεύτρια δέχθηκε ένα στοίχημα από τα αδέρφια της Αντόνιο και Τζιοβάνι που αμφισβητούσαν τις οδηγικές της ικανότητες και σε ηλικία 22 ετών, το 1948 συμμετείχε στον πρώτο της αγώνα, οδηγώντας ένα Fiat Topolino και πήρε την πρώτη της νίκη, σε μία κόντρα 10 χιλιομέτρων.

Κάπως έτσι έγινε η αρχή! Η συμμετοχή αυτή ήταν η αφορμή για να ξεδιπλώσει το ταλέντο της και να ασχοληθεί με αγώνες αυτοκινήτου. Στη συνέχεια πήρε μέρος σε μικρά πρωταθλήματα στην Ιταλία και το 1954 κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Οδηγών. Παραλίγο να κάνει ρεκόρ, αλλά το έχασε λόγω ενός σοβαρού ατυχήματος που προκάλεσε απώλεια ακοής στο αριστερό της αυτί.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ήταν συνυφασμένος με άνδρες οδηγούς. Το 1955 γίνεται μια εκ των οδηγών της Μαζεράτι. Στις 18 Μαΐου 1958 όμως έγραψε ιστορία, καθώς έγινε η πρώτη γυναίκα που συμμετείχε σε αγώνα της Φόρμουλα 1. Πήρε μέρος στον προκριματικό γύρο με Maserati 250F που για εκείνο το μοντέλο έχουν να λένε ότι είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα F1 που έχουν σχεδιαστεί ποτέ, αλλά απέτυχε να περάσει στον τελικό, όπως και ο βρετανός Μπέρνι Έκλεστον, ο μετέπειτα ισχυρός ανήρ της Φόρμουλα 1.

Το πρώτο της Γκραν Πρι ήταν στο κοσμοπολίτικο Μονακό, όπου προκρίθηκε με τη 16η θέση στην κατάταξη. Η ντε Φιλίπις συμμετείχε σε άλλα τέσσερα γκραν πρι, χωρίς επιτυχία. Η «μικρή πιλότος» (little pilot), όπως ήταν το παρατσούκλι της, το 1959 εντάχθηκε στην ομάδα Behra-Porsche, αλλά το «αντίο» στους αγώνες ήρθε νωρίς. Στο γκραν πρι στη Γερμανία, ήταν μάρτυρας ενός σοκαριστικού δυστυχήματος, στο οποίο σκοτώθηκε ο αρχηγός της ομάδας - και κατά τα λεγόμενα σύντροφός της- Ζαν Μπεχρά, κάτι που της στοίχισε και σε συνδυασμό με την απώλεια ενός ακόμη φίλου της, πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει τον αγωνιστικό στίβο.

«Στη ζωή μου έχω επηρεαστεί από πολλούς ανθρώπους, αλλά μόνο από ένα τύπο αυτοκινήτου. Σ’ αυτό το αμάξι αισθανόμουν ατρόμητη. Για μένα η αίσθηση του να οδηγώ μια Μαζεράτι ήταν μία από τις συνεχείς πηγές απόλαυσης στη ζωή μου. Είμαι αρκετά τυχερή που πέρασα τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου σε αγώνες και οδηγώντας αυτό που θεωρώ το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει ποτέ δημιουργηθεί. Τα καλύτερα χιλιόμετρα είναι αυτά που είναι μπροστά σου», όπως έχει πει η ίδια σε διαφημιστικό σποτ της εταιρείας Μαζεράτι, κάνοντας ένα απολογισμό - σε ηλικία 88 ετών τότε.

Με το ναπολιτάνικο της ταμπεραμέντο, την τόλμη της και το πάθος που τη διακατείχε για τα αυτοκίνητα, η Μαρία Τερέζα Ντε Φιλίπις ακόμη και όταν σταμάτησε τους αγώνες, δεν εγκατέλειψε ποτέ το πάθος της για τους κινητήρες. Διετέλεσε αντιπρόεδρος των παλαιμάχων οδηγών της Φόρμουλα 1 ( Société des Anciens Pilotes) και πρόεδρος του Maserati Club.

Το 1960 παντρεύτηκε και αφοσιώθηκε στην οικογένειά της, συμμετέχοντας περιστασιακά σε αγώνες αυτοκινήτου. Η Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις πέθανε στις 9 Ιανουαρίου 2016, σε ηλικία 89 ετών.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις