Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μια διαδικασία η οποία περιλαμβάνει μια σειρά τροποποιήσεων σε μια σελίδα, ώστε να γίνει πιο “αγαπητή” στις μηχανές αναζήτησης, όπως την Google και να αποκτήσει υψηλή θέση στα οργανικά αποτελέσματα (SERP).

Γενικότερα, μέσα από το SEO θα μπορέσετε να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να βρουν τις πληροφορίες που έχετε δημοσιευμένες στο site σας και να τις κατατάξουν μαζί με άλλες παρόμοιες σελίδες. Οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να βρίσκουν το πιο σχετικό περιεχόμενο με τη λέξη- φράση ή αλλιώς keyword που έχουν πληκτρολογήσει οι χρήστες. Μπορείτε να καταλάβετε πώς η σελίδα σας θα έχει καλύτερα αποτελέσματα αν κατανοήσετε τον τρόπο που οι πελάτες αναζητούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αλλά και αν κατανοήσετε τον τρόπο που οι μηχανές αναζήτησης επιλέγουν ποιο είδος περιεχομένου είναι πιο σχετικό και αποφασίζουν να το τοποθετήσουν ψηλά στα οργανικά, μη πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης. Τα παρακάτω βήματα θα σας βοηθήσουν να γίνει πιο seo-friendly η σελίδα σας.

Κατανοήστε τους online πελάτες σας

Όπως και στο παραδοσιακό marketing, η βελτιστοποίηση της σελίδας θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τον τρόπο που σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι χρήστες και οι πελάτες σας. Πιο αναλυτικά, υπάρχουν αρκετοί λόγοι που ένας χρήστης ενδιαφέρεται για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, όπως:

  • Ενημέρωση: Ο χρήστης γνωρίζει για ένα πρόβλημα που χρειάζεται επιδιόρθωση. Οι αναζητήσεις τους πραγματοποιούνται για ενημερωτικούς σκοπούς. Για το λόγο αυτό, χρησιμοποιούν πιο γενικά keywords. Για παράδειγμα, μπορεί να πραγματοποιούν αναζήτηση τύπου “βρύση που στάζει”.
  • Εξέταση: Οι χρήστες θέλουν να προχωρήσουν στη λύση ενός προβλήματος και αναζητούν λύσεις που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους. Συνήθως ξεκινούν με λέξεις κλειδιά που περιλαμβάνουν μια τοποθεσία, ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, ή έναν τύπο προϊόντος ή υπηρεσίας. Ένα παράδειγμα είναι το “υδραυλικός Σπάρτη”.
  • Αγορά: Οι χρήστες είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε αγορά και γενικότερα έχουν αποφασίσει τι ακριβώς θέλουν να αγοράσουν. Συνήθως, πληκτρολούν απευθείας το προϊόν ή την υπηρεσία, όπως για παράδειγμα “Υδραυλικοί ΑΕ”.

Με την κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών σας, θα έχετε μια καλύτερη εικόνα για τις λέξεις κλειδιά- keywords που πρέπει να στοχεύσετε στο περιεχόμενο της σελίδας σας.

Χρησιμοποιήστε keywords στη σελίδα σας

Τα keywords είναι οι λέξεις ή οι φράσεις που χρησιμοποιεί ένας πελάτης όταν προχωρά σε μια αναζήτηση. Για παράδειγμα, οι φράσεις “έπιπλα κουζίνας” ή “πού μπορώ να βρω έπιπλα κουζίνας” είναι και τα δύο keywords. H αντιστοίχιση των keywords που υπάρχουν στη σελίδα σας με αυτά που χρησιμοποιεί το κοινό σας είναι ένα σημαντικό κομμάτι του SEO. Για καλύτερα αποτελέσματα ακολουθήστε τα παρακάτω:

  • Προσθέστε δημοφιλή keywords ή φράσεις στους τίτλους της σελίδας σας, το περιεχόμενο της σελίδας, και τα metadata.
  • Χρησιμοποιήστε keywords τα οποία είναι σχετικά με την επιχείρηση σας, τις υπηρεσίες ή την τοποθεσία σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορες φράσεις που ένας χρήστης θα χρησιμοποιούσε ως keyword.
  • Προσέξτε να μην το παρακάνετε με την χρήση των λέξεων ή φράσεων αυτών, διότι μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το SEO. Βεβαιωθείτε ότι είναι με φυσικό τρόπο τοποθετημένα μέσα στο κείμενο και ο λόγος ρέει ομαλά.

Αναβαθμίζετε τακτικά το περιεχόμενό σας

Η τακτική ανανέωση του περιεχομένου μιας σελίδας προτρέπει τις μηχανές αναζήτησης να ελέγχουν πιο συχνά το περιεχόμενο σας. Όσο πιο συχνά γίνεται το “διάβασμα” της σελίδας, τόσο πιο γρήγορα η Google θα βρίσκει το νέο περιεχόμενο στη σελίδα σας. Μάλιστα, μπορεί να δει αρκετά οφέλη στις κατατάξεις. Μερικά παραδείγματα νέου περιεχομένου που μπορείτε να προσθέσετε περιλαμβάνουν:

  • Πληροφορίες για νέα προϊόντα ή νέες υπηρεσίες
  • Αξιολογήσεις πελατών
  • Βίντεο ή ιστορίες γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας
  • Νέα που σχετίζονται με τον κλάδο σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας

Είναι εξίσου σημαντικό να αξιολογείτε το περιεχόμενο σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να αφαιρείτε αυτό που δεν είναι σχετικό.

Δημιουργήστε υπερσυνδέσμους σε άλλες σελίδες

Όταν έρχεται η ώρα για την αξιολόγηση και κατάταξη των διαφόρων σελίδων, οι μηχανές αναζήτησης αναζητούν ποιες σελίδες δίνουν link, υπερσύνδεσμο στην σελίδα σας, ή μιλούν για την σελίδα σας. Για τις μηχανές αναζήτησης, οι αναφορές σε εξωτερικές σελίδες είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης στην συνάφεια και τη χρήση του περιεχομένου σας.

Ωστόσο, δεν αξιολογούνται όλες οι εξωτερικές αναφορές με τον ίδιο τρόπο. Η δημιουργία υπερσυνδέσμου από δημοφιλείς σελίδες έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από τις σελίδες μικρότερης βαρύτητας. Όσο καλύτερες κατατάξεις έχουν οι σελίδες που δίνουν λινκ σε εσάς, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να δείτε άνοδο και στις δικές σας κατατάξεις.

Χρησιμοποιήστε meta tags στο περιεχόμενο σας

Τα meta tags είναι κομμάτια περιεχομένου στον κώδικα της σελίδας, τα οποία όμως δεν είναι ορατά από τους χρήστες. Τα tags αυτά δίνουν στις μηχανές αναζήτησης περισσότερες πληροφορίες για την σελίδα και το περιεχόμενό σας. Ορισμένα παραδείγματα των meta tags είναι:

  • Meta description: Μια περιγραφή πάνω στο τι υπάρχει στην σελίδα σας. Οι μηχανές αναζήτησης συνήθως παρουσιάζουν τα meta description κατά την εμφάνιση της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Τίτλος: Ο τίτλος της σελίδας που εμφανίζεται στην καρτέλα του προγράμματος περιήγησης.
  • Alternative text: Ένα μικρό κείμενο που περιγράφει το περιεχόμενο των πολυμέσων της σελίδας σας, και συνήθως των εικόνων.

Μένετε ενήμεροι για όλες τις νεότερες σύγχρονες SEO τεχνικές

Οι μηχανές αναζήτησης επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο δημιουργείται, αξιολογείται και πλάθεται το περιεχόμενο για την κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα. Για να διατηρήσετε τη σελίδα σας σε ψηλή θέση θα πρέπει να:

  • Παραμείνετε ενημερωμένοι για το τι θεωρούν σημαντικό οι μηχανές αναζήτησης όταν αξιολογούν και κατατάσουν σελίδες
  • Αναζητήστε για νέα keywords που είναι σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
  • Παραμείνετε ενημερωμένοι για νέους τρόπους αναζήτησης και τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα αναζήτηση φωνής, εικόνας ή AI.

Μέσα από στοχευμένες ενέργειες SEΟ όπως η πλήρης κατανοήση των online πελατών σας, η χρησιμοποίηση keywords και meta tags, αλλα και η συνεχής ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις και τεχνικές γύρω από το SEO, θα μπορέσετε να βελτιστοποιήσετε την σελίδα σας και να πετύχετε καλύτερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Έμπειροι ειδικοί στο κομμάτι του SEO σε διάφορα digital agencies θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις