Οι Κινέζοι «ανιχνεύουν» το καλό ελαιόλαδο στη Λακωνία
Επίσκεψη κινέζων δημοσιογράφων στα πλαίσια έρευνας – γνωριμίας με το ελαιόλαδο σε Ελλάδα και Ιταλία.
Ο Διεθνής Σύνδεσμος Προώθησης Ελαιολάδου που εδρεύει στη Μαδρίτη, στα πλαίσια των δράσεων για την προβολή του ελαιόλαδου, διοργανώνει media tour δημοσιογράφων από χώρες που καταναλώνουν ελαιόλαδο σε χώρες που το παράγουν.
Αυτή την περίοδο δημοσιογράφοι από κινέζικα ΜΜΕ, εφημερίδες και περιοδικά, επισκέπτονται την Ελλάδα και την Ιταλία προκειμένου να καταγράψουν τα δεδομένα της ελαιοκαλλιέργειας, ελαιοπαραγωγής κι εμπορίας του λαδιού και της ελιάς.
Στην Ελλάδα η δημοσιογραφική ομάδα αυτής της σημαντικής χώρας – σε ότι αφορά στην κατανάλωση του ελαιόλαδου- επισκέφθηκε τη Λακωνία και τη Μεσσηνία.
Πρόκειται για Κινέζους δημοσιογράφους των καλύτερων εντύπων.
Σε δύο κατ’ εξοχήν ελαιοπαραγωγικές περιοχές οι Κινέζοι δημοσιογράφοι «γνωρίζουν» από κοντά τις ιδιαιτερότητες, τα δεδομένα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελαιόλαδου.
Υπό την καθοδήγηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης οι φιλοξενούμενοι δημοσιογράφοι επισκέφθηκαν τη Λακωνία την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα. Συνοδευόμενοι από στελέχη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης συναντήθηκαν στο Διοικητήριο με την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λακωνίας κ Τζανετέα. Ως οικοδέσποινα της Λακωνίας τους υποδέχθηκε με αυθεντικά λακωνικά προϊόντα από ελαιόλαδο και πορτοκάλι. Τόνισε ότι «η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση στηρίζει συνειδητά κι έμπρακτα τα αγροτικά προϊόντα της Πελοποννήσου. Ειδικά η Λακωνία έχει στηρίξει στο, εξαιρετικής ποιότητας, ελαιόλαδο που παράγει την οικονομία της. Οι Λάκωνες ελαιοπαραγωγοί, παρ’ όλη την κρίση και τις δυσκολίες αγωνίζονται, ενημερώνονται και προοδεύουν. Χρέος μας είναι να μην προδώσουμε τις ελπίδες αυτών των ανθρώπων».
Η κ Τζανετέα κάλεσε τους δημοσιογράφους από την Κίνα να «γνωρίσουν» καλά το λακωνικό προϊόν και να μεταδώσουν αυτή τη γνώση στη χώρα και το λαό τους.
Μέσω μεταφραστή έγινε διεξοδική συζήτηση για το Λακωνικό Ελαιόλαδο και ο Διευθυντής Παραγωγής και Αξιοποίησης Προϊόντων του Υπ Αγροτικής Ανάπτυξης κ Κων/νος Στουρνάρας τόνισε ότι το ελληνικό ελαιόλαδο ξεχωρίζει για την εξαιρετική ποιότητα του αλλά υστερεί στον τομέα της εμπορίας.
Από την συζήτηση προέκυψε ότι υπάρχει αγαστή συνεργασία ανάμεσα σε Υπουργείο, Περιφέρεια και Δήμους για τη στήριξη, προβολή και προώθηση του ελαιόλαδου ενώ μιλώντας για τους Κινέζους δημοσιογράφους τους χαρακτήρισε ως «ότι το καλύτερο» έχει ο κλάδος των media στην Κίνα.
Εκπροσωπούν εφημερίδες και περιοδικά τουρισμού και διατροφής.
Το notospress.gr κάλυψε τη συζήτηση και με ερωτήσεις των δημοσιογράφων του απέσπασε ενδιαφέρουσες απαντήσεις των Κινέζων.
Ερώτηση np: «Ποια γνώμη έχετε σήμερα για το ελληνικό ελαιόλαδο;»
Απάντηση: «Εκπροσωπώ κινέζικο περιοδικό. Επισκέπτομαι όλες τις εκθέσεις στην Κίνα που γίνονται για την προβολή του ελληνικού ελαιόλαδου. Η εντύπωση που έχουμε στην Κίνα είναι πολύ καλή. Σήμερα είμαι εδώ γιατί θέλω να μάθω για τον όγκο της ετήσιας παραγωγής της Λακωνίας και για το κόστος παραγωγής του ελαιόλαδου»
Είναι σαφές ότι η κινεζική αγορά ενδιαφέρεται να μάθει αν το καλό λακωνικό ελαιόλαδο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της χώρας και σε ποιο κόστος. Επαρκεί το εξαιρετικό λακωνικό ελαιόλαδο ή πρέπει να στραφούν σε άλλες πηγές;
Ερώτηση np: « Υπάρχουν περιπτώσεις δυσφήμισης του ελληνικού ελαιόλαδου στην Κίνα από αυθαίρετες ιδιωτικές ετικέτες και αν ναι μπορείτε στη χώρα σας να τις απομονώσετε ώστε να μην πληγεί το αυθεντικό και καλό προϊόν;»
Απάντηση: (Με πολύ φυσικότητα) « Στη χώρα μας τα πάντα ελέγχονται και τσεκάρονται πριν εισέλθουν στην αγορά. Συνεπώς κάθε δημοσίευμα ακολουθεί και αφορά εγκεκριμένο από τις κρατικές αρχές προϊόν».
Κατέστησαν σαφές ότι στην Κίνα υπάρχει έλεγχος ποιότητας, η γνωστή ιχνηλασιμότητα σε κάθε προϊόν.
Η Αντιπεριφερειάρχης κ Τζανετέα έσπευσε να τονίσει ότι και στην Ελλάδα ελέγχονται αυστηρά οι ποσότητες και οι ποιότητες που εξάγονται.
Από άλλες ερωτήσεις προέκυψε ότι η καμπάνια για το ελληνικό ελαιόλαδο στην Κίνα άρχισε το 2010. Αυτή τη στιγμή η χώρα καταναλώνει 16.000 τόνους ελαιόλαδο αλλά η τάση είναι αυξητική σε τέτοιο βαθμό που αναμένεται η κατανάλωση το 2020 να φθάσει τις 100.000 τόνους.
Η Κίνα είναι μια πολύ μεγάλη αλλά και απαιτητική αγορά με προσανατολισμό της κουλτούρας της στην υγιή ζωή και την υγιεινή διατροφή. Το γεγονός ότι το ελαιόλαδο είναι η βάση της Μεσογειακής διατροφής αλλά και η βάση παρασκευής φυσικών σκευασμάτων για διάφορες χρήσεις το καθιστά προϊόν «φίλο του Κινέζου».
Μετά τη συζήτηση οι δημοσιογράφοι επισκέφθηκαν το Μουσείο της Ελιάς και Λαδιού στη Σπάρτη απ’ όπου έφυγαν κατενθουσιασμένοι.
Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις ελαιοτριβείων και τυποποίησης ελαιόλαδου της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Λακωνίας και της ΑΛΕΑ Α.Ε.
Φωτο – video Τάκης Κούρος