ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Ο Φοιτητικός Σύλλογος του Τμήματος Φυσικοθεραπείας ΠΑΠΕΛ ζητά απόσυρση του ν/σ για τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Σε παρέμβασή του εξηγεί τις συνέπειες στο μέλλον των αποφοίτων του Τμήματος και υπογραμμίζει ότι τα δημόσια ΑΕΙ - ΤΕΙ αντιμετωπίζουν υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και απορρύθμιση.

Αντιμέτωποι με το νομοσχέδιο

«Για ακόμη μια φορά οι φοιτητές ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα νομοσχέδιο που όχι μόνο δε μας προσφέρει ευκαιρίες όπως λένε, αλλά δημιουργεί νέα εμπόδια στην προσπάθεια μας να σπουδάσουμε και να εργαστούμε με αξιοπρέπεια. Τη στιγμή που καθημερινά βιώνουμε τα αποτελέσματα της υποχρηματοδότησης στα ιδρύματά μας , με ελλείψεις σε προσωπικό και ανεπάρκεια υποδομών, με τα 2/3 των φοιτητών να δουλεύουν προκειμένου να καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μας προβάλουν σαν λύση την κατάργηση του άρθρου 16 και την ελεύθερη ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Γνωρίζουμε ότι με αυτό τον τρόπο δε θα αναβαθμιστούν τα δημόσια Πανεπιστήμια όπως δεν αναβαθμίστηκαν τα δημόσια Νοσοκομεία όταν ιδρύθηκαν ιδιωτικά.

Ελεύθερη αγορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ενώ λοιπόν έχει ήδη προηγηθεί η αναγνώριση της επαγγελματικής ισοτιμίας των πτυχίων μας με των Κολλεγίων και τη στιγμή που συμφοιτητές μας σε τμήματα των πρώην ΤΕΙ παλεύουν 6 χρόνια για να αναγνωριστούν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, επιτρέπουν την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων με πλήρη αναγνώριση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων! Η κυβέρνηση αποφασίζει να απαλλάξει από την ευθύνη του κράτους τα πανεπιστήμια και να διαμορφώσει μια ελεύθερη αγορά για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και νέα πεδία κερδοφορίας.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για το δικό μας μέλλον;

  1. Το δημόσιο Πανεπιστήμιο για να μπορέσει να «ανταγωνιστεί» τα ιδιωτικά σε αυτή την ελεύθερη αγορά που διαμορφώνεται θα γίνεται όλο και πιο ακριβό ενώ θα απαξιωθούν περαιτέρω οι ελάχιστες παροχές φοιτητικής μέριμνας. Ταυτόχρονα τμήματα που δεν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς και στον ανταγωνισμό με τα ιδιωτικά θα κλείσουν (π.χ επαρχιακά ή χαμηλής ζήτησης).
  2. Στη λογική του «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις» , θα διαμορφωθεί ποικιλία πτυχίων για κάθε ειδικότητα (όπως συμβαίνει ήδη σε μεγάλο βαθμό στον κλάδο μας) και όσα περισσότερα χρήματα θα διαθέτει κάποιος τόσο μεγαλύτερη αξία θα έχει το πτυχίο του. Εντείνεται ταυτόχρονα σε αυτό το πλαίσιο , το κυνήγι πανάκριβων πιστοποιητικών , σεμιναρίων και μεταπτυχιακών για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στην αγορά εργασίας!
  3. Μεγαλύτερα κενά σε καθηγητές που θα αναζητούν καλύτερους μισθούς στα ιδιωτικά ιδρύματα.
  4. Περεταίρω περιορισμός του αριθμού εισακτέων στα δημόσια Πανεπιστήμια, άρα διαμόρφωση ακόμα πιο αυστηρών κριτηρίων όπως η ΕΒΕ που κόβει το δρόμο προς τα ΑΕΙ ακόμα και σε μαθητές που πετυχαίνουν μεγάλες επιδόσεις.

Η εκπαίδευση για λίγους - για όσους έχουν να πληρώσουν - ανήκει σε προηγούμενους αιώνες. Αυτό που πραγματικά έχουμε ανάγκη είναι το αποκλειστικά δημόσιο , πραγματικά δωρεάν Πανεπιστήμιο , που θα διασφαλίζει υψηλού επιπέδου σύγχρονες σπουδές και θα ενσωματώνει στο πτυχίο τη δυνατότητα πλήρους πρόσβασης στο επάγγελμα.

Διεκδικούμε

  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο.
  • Να μην αναθεωρηθεί/παρακαμφθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος .
  • Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σύγχρονες σπουδές.
  • Όχι στην υποβάθμιση των πτυχίων μας , πτυχία που μας κατοχυρώνουν την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στα Ιδρύματά μας»
Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις