ΣΠΑΡΤΗ. Η νέα δημοτική αρχή Σπάρτης αναζητά λύσεις, διεξόδους και συνεργασίες στην προσπάθεια που ανέλαβε και καταβάλει ώστε να οδηγήσει τον δήμο πέρα από την στασιμότητα και μακριά από την παρακμή.

Ωστόσο, συγκεκριμένες, καίριες, επιλογές δημιουργούν, τουλάχιστον ανησυχία, τόσο στους αιρετούς όσο και ευρύτερα στους πολιτικούς κύκλους. Και αυτό γιατί δεν είναι βέβαιον ότι κάθε μόχλευση είναι εύστοχη, κάθε ανάθεση ασφαλής και κάθε συνεργασία εγγυημένη.

Η επιλογή του ΔΕΠΑΝ ως βασικού συνεργάτη και βραχίονα έργων, προγραμμάτων και μελετών, του δήμου Σπάρτης, αφενός έγινε βιαστικά, χωρίς επαρκή ενημέρωση, έρευνα και έλεγχο και αφετέρου χωρίς να δοθούν απαντήσεις, από τους εισηγητές της συνεργασίας, (γ.γ. Δήμου και πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου) για δεκάδες ερωτήματα που γεννούν στην αντιπολίτευση - και όχι μόνον - απορίες, επιφυλάξεις και ανησυχία. Η δημοτική αρχή Σπάρτης, παρ’ όλες τις αντιρρήσεις σύσσωμης της αντιπολίτευσης, προχώρησε σε μια στρατηγική κίνηση χωρίς να «ρίξει φώς» στις σκιές που γλιστρούν πλέον πάνω και από τον δήμο Σπάρτης κι έχουν να κάνουν με τον ρόλο του ΔΕΠΑΝ.

Έτσι, σήμερα το ΔΕΠΑΝ επελαύνει ως άρμα ανάπτυξης του Δήμου Σπάρτης, κομίζοντας υποσχέσεις αλλά ο κουρνιαχτός που σηκώνει εύλογα προξενεί ανασφάλεια, αβεβαιότητα, ασάφεια, ανησυχία, προβληματισμό, κ.λ.π.

Το ρεπορτάζ του Notospress αφορά σε καταγεγραμμένες καταγγελίες και αποφάσεις, εκτιμήσεις και αναφορές, σε διάφορες εποχές, σχετικά με συνεργασίες του ΔΕΠΑΝ με Δήμους και Περιφέρειες. Θα ήταν χρήσιμο να το κατέχουν δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, επικεφαλής παρατάξεων, στελέχη της Αυτοδιοίκησης που έχουν ή προγραμματίζουν συνεργασία με το συγκεκριμένο Δίκτυο. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι η συνεργασία της ΔΕΠΑΝ με τον δήμο Σπάρτης μπορεί να είναι επωφελής αλλά η κακή φήμη και τα προβληματικά πεπραγμένα προηγούνται και δεν πρέπει να μας αφήνουν αδιάφορους.

Τρείς απορριπτικές Αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά της ΔΕΠΑΝ: Η απόφαση 571/2021, του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η Φ. 91/2021 Ζ΄ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΠΡΑΞΗ 143 /2021 και η 179/2022 σε μείζονα Ολομέλεια

2022: Απόφαση 179 του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Αφορά σε Προγραμματική Σύμβαση Δήμου με το ΔΕΠΑΝ για την παροχή υποστήριξης της άσκησης αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου ύψους 980.000€ πλέον ΦΠΑ. Κρίθηκε επαχθής αμφοτεροβαρής σύμβαση κατά παράβαση των νομίμων διαδικασιών, για την υλοποίηση αυτοδιοικητικών αρμοδιοτήτων των Δήμων, όπου οι Δήμοι οφείλουν να διατηρήσουν την καθοριστική επιρροή, την διαφάνεια και τους κανόνες της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.

2021: Απόφαση 143 του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Αφορά σε Προγραμματική σύμβαση Δήμου με το ΔΕΠΑΝ για την παροχή Υπηρεσιών Διοικητικής Υποστήριξης στην τεχνική και Οικονομική Υπηρεσία, δαπάνης 1.930.000€ με ΦΠΑ. Κρίθηκε ως παράνομη κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων και ως εκ τούτου κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης.

2022: Απόφαση 571/2021 του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Με την απόφαση 571/2021 το ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΣ) ακύρωσε ως καταχρηστική και παράνομη την προγραμματική σύμβαση που προώθησε η ΠΙΝ/Κράτσα μαζί με την κυβέρνηση και την ΔΕΠΑΝ, στην προοπτική κατασκευής των 5 υδατοδρομίων στα Ιόνια Νησιά. Πρόκειται για την προγραμματική σύμβαση με την οποία η ΠΙΝ/Κράτσα εκτόξευσε το κόστος για την κατασκευή των 5 υδατοδρομίων από 770 χιλιάδες σε 3,05 εκατομμύρια ευρώ.

Η απόφαση αυτή του κλιμακίου του ΕΣ έρχεται να αποκαλύψει τον καταχρηστικό χαρακτήρα της σύμβασης αυτής και την απροκάλυπτη πράξη διασπάθισης του δημοσίου χρήματος. Η επιμονή της ΠΙΝ/Κράτσα στην προώθηση αυτής της καταχρηστικής σύμβασης και όχι η ολοκλήρωση της διαδικασίας κατασκευής των υδατοδρομίων που είχε φτάσει στο 90% από την ΠΙΝ/ΑΝΑΣΑ, οδήγησε τα 5 υδατοδρόμια στις «ελληνικές καλένδες».

Δημοσιεύουμε παρακάτω αποσπάσματα από την απόφαση αυτή του κλιμακίου του ΕΣ, (σημεία 44-47 της απόφασης 571/2021 του ΕΣ).

44. Ως εκ τούτου, η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση συνιστά δημόσια σύμβαση υπηρεσιών που παρέχονται σε τομείς ανοιχτούς στον ανταγωνισμό, η οποία ανατίθεται στο Δ.Ε.Π.ΑΝ. χωρίς την τήρηση των προβλεπόμενων στο ν. 4412/2016 διαδικασιών ανάθεσης και δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 12 παρ. 4 του νόμου αυτού. Τούτων δοθέντων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η σύναψη της ελεγχόμενης σύμβασης συνεπάγεται την καταστρατήγηση των διατάξεων περί των διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων και την παραβίαση των αρχών του ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων, οι οποίες δεσμεύουν τις αναθέτουσες Αρχές.

45. Πέραν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο τρόπος υπολογισμού της αμοιβής του Δ.Ε.Π.ΑΝ. συνιστά ευθεία καταστρατήγηση των διατάξεων που διέπουν τη σύναψη της ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης και ιδίως του άρθρου 44 του ν. 4412/2016, το οποίο ορίζει τις προϋποθέσεις σύναψης προγραμματικών συμβάσεων σε περίπτωση έλλειψης τεχνικής επάρκειας μίας αναθέτουσας Αρχής.

46. Επιπλέον δε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η σύναψη της ελεγχόμενης σύμβασης αντίκειται στις αρχές της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και της οικονομικότητας, καθώς με αυτήν προβλέπεται η καταβολή πλήρους αμοιβής για την ανάθεση εκτέλεσης των υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στο Υποέργο 2 της σύμβασης, προσαυξημένης με ποσοστιαία υπολογιζόμενο διοικητικό κόστος, ενώ δεν αιτιολογείται ο ορθολογικός οικονομικά χαρακτήρας της επιλογής αυτής έναντι της υφιστάμενης εναλλακτικής δυνατότητας διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση των ίδιων υπηρεσιών, μέσω της οποίας θα μπορούσαν να επιτευχθεί σημαντικό οικονομικό όφελος, λόγω των εκπτώσεων που θα προσέφεραν οι συμμετέχοντες.

47. Τέλος, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η συμπερίληψη στα λειτουργικά έξοδα του Δ.Ε.Π.ΑΝ. για την εκτέλεση του Υποέργου 2 της αμοιβής του προσωπικού (τακτικού ή έκτακτου), το οποίο στο άρθρο 1 της σύμβασης το ίδιο δηλώνει ότι θα διαθέσει για τον σκοπό εκτέλεσης αυτής και αμείβεται ούτως ή άλλως από το Δίκτυο, καθιστά το καταβαλλόμενο μέσω της σύμβασης αντάλλαγμα μη προβλεπόμενη στο νόμο επιχορήγηση για την κάλυψη των πάγιων λειτουργικών δαπανών του Δικτύου. Η καταβολή της έμμεσης αυτής επιχορήγησης, πέραν του ότι δεν προβλέπεται από την ανωτέρω νομοθεσία περί Δικτύων πόλεων, γεννά επιπλέον ζήτημα αθέμιτης και κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου ενίσχυσης του Δικτύου σε βάρος των ιδιωτών οικονομικών φορέων παροχής αντίστοιχων υπηρεσιών».

2024: ΕΑΒ - ΔΕΠΑΝ - Απευθείας αναθέσεις χωρίς απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου

Καταγγελία Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΑΒ για απευθείας αναθέσεις χωρίς την έγκριση του ΔΣ, έργων και προγραμμάτων με κατατμήσεις χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες και χωρίς αναρτήσεις στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Οι υπογραφείσες συμβάσεις της ΕΑΒ με την ΔΕΠΑΝ παραπέμπουν σε ενδεχόμενη καταχρηστικότητα κατά των συμφερόντων της ΕΑΒ, σε ενδεχόμενη μεγάλη ζημιά της εταιρείας και σε ενδεχόμενη διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Τα μέλη του ΔΣ της ΕΑΒ που υπογράφουν την καταγγελία, ζητούν να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, μεταξύ των οποίων και «διενέργεια πλήρους οικονομικού ελέγχου και διαχειριστικού ελέγχου. Ενήμεροι οι υπουργοί Οικονομικών Χατζηδάκης και Εθνικής Άμυνας Δένδιας.

2020: ΠΡΕΒΕΖΑ - ΔΕΠΑΝ - Οutsourcing μελετών

Ο Δήμαρχος Πρέβεζας με εισήγησή του έγινε μέλος του ΔΣ της ΔΕΠΑΝ, έβαλε τον δήμο με 6.000 και το Λιμενικό Ταμείο με 1000 ώστε να με προγραμματική Σύμβαση η ΔΕΠΑΝ να πάρει μελέτες, έργα, οδοποιία, Open Mall φθάνοντας τον Ιανουάριο του 2020 με σύμβαση με την ΔΕΠΑΝ για Υπηρεσίες Προστασίας Προσωπικών δεδομένων ύψους 10 εκ.€

Ο συγκεκριμένος τρόπος μέσω μελετών από μία ΑΜΚΕ που τα μέλη της είναι Δήμοι, είναι “κοινό μυστικό” στον μελετητικό χώρο, ότι χρησιμοποιείται ως εργαλείο για να παρακάμπτονται οι “σφιχτές διαγωνιστικές διαδικασίες” του Δημοσίου και να γίνεται το λεγόμενο outsourcing μελετών.

2020: ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ - ΔΕΠΑΝ - Προσφυγή Περιφερειάρχη

Η ΔΕΠΑΝ υπέγραψε ένα τεράστιο έργο γι' αυτή “«ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ».

Λειτουργώντας επισήμως για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η ΔΕΠΑΝ θα χρηματοδοτηθεί από το ΥΝΑΝΠ για τις αμοιβές στελεχών της, ενώ και η ίδια θα χρηματοδοτήσει στελέχη της. Ούτε ποσά, ούτε νούμερα ούτε τίποτα... Όλοι όμως οι σχεδιασμοί της ΔΕΠΑΝ, ειδικά για τα Ιόνια Νησιά φαίνεται πως ανατρέπονται πλήρως.

Αιτία η προσφυγή του πρώην Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θοδωρή Γαλιατσάτου στην επιτροπή του άρθρου 68 του ΠΔ 30/1996, εναντίον της ανάθεσης από το περιφερειακό συμβούλιο στη ΔΕΠΑΝ για τα υδατοδρόμια. Ο κ. Γαλιατσάτος δικαιώθηκε, κάνοντας λόγο για νομικά κωλύματα στην ανάθεση.

2023: Λιμενικό Ταμείο - ΔΕΠΑΝ - Πρωτοφανής παρέμβαση Υπουργείου

Παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας στη σύμβαση του ΔΛΤ Πρέβεζας με τη ΔΕΠΑΝ για το λιμάνι της πόλης.

Σύμβαση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας με τη ΔΕΠΑΝ (Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη) σχετικά με τις παρακάτω μελέτες που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα “Φιλόδημος ΙΙ” και αφορούν:

  • Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λιμένα Πρέβεζας, 23.447,72 ευρώ συν ΦΠΑ
  • Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Εμπορικού Λιμένα Πρέβεζας, 35.171,57 ευρώ συν ΦΠΑ
  • Μελέτη προμήθειας Vacuvator, 15.631,81 ευρώ συν ΦΠΑ
  • Μελέτη για την Κατασκευή ανατολικής προβλήτας λιμένα Πρέβεζας, 270.000 ευρώ συν ΦΠΑ.

Μετά την επίσκεψή του στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, ο Δήμαρχος Πρέβεζας και Πρόεδρος του ΔΛΤ Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος, ο Υπουργός εξέδωσε απόφαση ενδεικτική των επιφυλάξεων, των αμφιβολιών και των φόβων για την εκτέλεση της σύμβασης.

Μια απόφαση εξαιρετικά σημαντική, αφού για οποιαδήποτε αλλαγή υπάρξει στα όσα αναφέρονται στη σύμβαση μεταξύ ΔΕΠΑΝ και ΔΛΤ Πρέβεζας, θα πρέπει να δίνει το “πράσινο φως” το Υπουργείο. Με λίγα λόγια ΔΕΠΑΝ και Ταμείο δε θα μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς να υπόκεινται σε έλεγχο, ούτε θα μπορούν να αλλάζουν τη σύμβαση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου. Πρόκειται ουσιαστικά για πρωτοφανή παρέμβαση Υπουργείου σε Προγραμματική σύμβαση.

2023: Δήμος Πρέβεζας - ΔΕΠΑΝ - Αναθέσεις εκτός Νομού

Η ΔΕΠΑΝ μέσω προγραμματικής σύμβασης με το Δήμο Πρέβεζας, υλοποιεί το έργο “Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου (Open Mall) Δήμου Πρέβεζας.

Με τρεις συμβάσεις που υπέγραψε στις 16/2/2023, ο Γενικός Διευθυντής του Δικτύου πραγματοποίησε τις παρακάτω απευθείας αναθέσεις, η ΔΕΠΑΝ δηλαδή και όχι ο δήμαρχος, σε εταιρείες με έδρα την Αμφιλοχία, την Αρχαία Κόρινθο και την Αθήνα:

  • «Προμήθεια & εγκατάσταση Έξυπνου Ηλιακού Παγκακιού» ως μέρος του έργου «ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ», 30.206,90 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
  • «Προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνου ηλιακού φορτιστή με πινακίδα με σύστημα DIGITAL SIGNAGE», 23.014,40€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
  • «Διαμόρφωση χώρου Ανοικτού Γυμναστηρίου - Προμήθεια οργάνων», 11.720,85€(συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).

Δηλαδή ο δήμος αναθέτει στη ΔΕΠΑΝ και η ΔΕΠΑΝ με τη σειρά της αναθέτει σε άλλους δηλαδή επιλέγει τους αναδόχους (εκτός Νομού Πρεβέζης). Ο δήμος απλά πληρώνει, παραχωρώντας έτσι το δικαίωμα καθορισμού της επιλογής των αναδόχων στην ΔΕΠΑΝ.

2022: Δήμος Χαϊδαρίου - ΔΕΠΑΝ - Ερωτήματα αιρετών

«Βιοκλιματικές παρεμβάσεις αναβάθμισης στο Κεντρικό Χαϊδάρι» ύψους 9.000.000€.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Χαϊδαρίου σε αναρτήσεις τους θέτουν ερωτήματα για την διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ανάθεση του μεγάλου αυτού έργου.

  • Ποιά είναι αυτή η ΔΕΠΑΝ Α.Ε.;
  • Γιατί δεν γίνεται διαγωνισμός;
  • Πως αποφασίσθηκε ερήμην όλων η ανάθεση σε μια ανώνυμη αναπτυξιακή εταιρεία (αυτοδιοικητική) στην οποία δεν μετέχει ο δήμος Χαϊδαρίου;
  • Γιατί η απόφαση του Υπουργείου 11075/2021/2-3-2022, η οποία εγκρίνει την ένταξη του Έργου αναφέρει ειδικούς όρους όπως: Εντός δύο (2) μηνών από την ένταξη της παρούσας Πράξης στο Πρόγραμμα, ο Αναπτυξιακός Οργανισμός ΔΕΠΑΝ Α.Ε. πρέπει να αποστείλει στην ΕΥΔΕ ΥΠΕΣ αναλυτικά στοιχεία της ομάδας έργου (ονόματα, καθεστώς πρόσληψης, ειδικότητες, μηνιαίες αποδοχές, διάρκεια συνεργασίας κλπ. σχετ. 15) καθώς και των λοιπών λειτουργικών δαπανών του (σχετ. 3), για την εκτέλεση του Υποέργου 1. Επιπλέον πρέπει να αποστείλει αναλυτικά στοιχεία για τις δραστηριότητές του στην ελεύθερη αγορά, όπως συμβάσεις μίσθωσης έργου (άρθρα 12 και 44, σχετ. 9) κλπ.

2022: ΔΕΥΑΠ - ΔΕΠΑΝ - Προγραμματική με κώλυμα;

Το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Πρέβεζας αποφάσισε κατά πλειοψηφία να αναθέσει στην αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ΔΕΠΑΝ (Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη) μέσω υπογραφής προγραμματικής σύμβασης, την υποβολή πρότασης για ένταξη του έργου του βιολογικού καθαρισμού του Αρχαγγέλλου σε πρόσκληση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στην απόφαση διατύπωσαν σοβαρές ενστάσεις μέλη του Δ.Σ.

Προκύπτει πολιτικό ερώτημα ως προς το τυπικό μέρος της ανάθεσης. Στη ΔΕΠΑΝ είναι μέλη ο Δήμος Πρέβεζας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας. Η ΔΕΥΑΠ δεν είναι, εκτός αν υπάρχει κάποια απόφαση που τη γνωρίζουν λίγοι. Στην ιστοσελίδα της εταιρείας πάντως δεν υπάρχει το όνομα της ΔΕΥΑΠ στα μέλη. Αυτό δημιουργεί “κόλλημα” στην προγραμματική που αποφασίστηκε ή όχι;

2023: Σύλλογος Εργαζομένων στους ΟΤΑ των Χανίων - ΔΕΠΑΝ - Προκλητική και ανώφελη σύμβαση

Η Υπηρεσία Δόμησης Χανίων καταγγέλλει:

(…) Οι πρόσφατες δηλώσεις του αντιδημάρχου της ΥΔΟΜ. του Δήμου Χανίων Κου Χαζηράκη Νίκου, ότι οι προσλήψεις 9 συμβασιούχων μηχανικών για 1,5 χρόνο, μέσω της ΔΕΠΑΝ (αναπτυξιακή εταιρία που έχουν συστήσει διάφοροι δήμοι) «είναι μία λύση η οποία θα λύσει τα χέρια», και ότι «θα καλύψουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις ανάγκες της πολεοδομίας» αποτελούν πρόκληση στους συναδέλφους μας της υπηρεσίας. Αφενός γιατί όπως οι ίδιοι οι συνάδελφοί μας εκεί γνωρίζουν, όσοι μηχανικοί προσληφθούν, μέχρι να μάθουν τις ιδιαιτερότητες της υπηρεσίας θα φύγουν, αφετέρου όσες γνώσεις αποκομίσουν από την υπηρεσία δεν θα παραμείνουν στο όφελος της υπηρεσίας, αλλά θα αξιοποιηθούν στην μετέπειτα πορεία αυτών.

2020: Λιμενικό Ταμείο Πύργου - ΔΕΠΑΝ

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου (Δ.Λ.Τ.Π.) είναι μέλος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.) με ετήσια συνδρομή 5.000 ευρώ. Η Ε.ΛΙΜ.Ε. στους σκοπούς του Καταστατικού της έχει ως αντικείμενο και τις Υπηρεσίες για τις οποίες Δ.Λ.Τ.Π. (που ξαφνικά εμφανίζεται και ως μέλος του ΔΕΠΑΝ) έκανε σύμβαση με το ΔΕΠΑΝ για τις ίδιες υπηρεσίες με αμοιβή προς την ΔΕΠΑΝ 322.000 ευρώ προκαλώντας ζημιά στο Ταμείο.

2024: Περιφέρεια Ιονίων Νησων - ΔΕΠΑΝ

Καθυστέρηση με τα υδατοδρόμια στα Ιόνια νησιά. Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξης «ΜΕΝΟΥΜΕ ΙΟΝΙΟ» Αρβανιτάκη Αθηνά και Δρυ Μαρια κατέθεσαν Επερώτηση στον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων.

«Η ίδρυση υδατοδρομίων στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, αποτελούσε αναπτυξιακή προοπτική που μπορούσε να επιφέρει πολλαπλά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες, δημιουργώντας νέες τουριστικές τάσεις και καλύπτοντας ταυτόχρονα κοινωνικές ανάγκες μεταφορών, όπως και ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των νησιών.

Την προοπτική αυτή φιλοδοξούσε να υπηρετήσει απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, για την σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, των Λιμενικών Ταμείων της Ζακύνθου, της Κεφαλλονιάς & Ιθάκης, της Λευκάδας και του Μεγανησίου (της Κέρκυρας και των Παξών έχουν ήδη αδειοδοτηθεί από τον ΟΛΚΕ) και της ΔΕΠΑΝ (Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη).

Με την απόφαση όμως 571/2021, το ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ακύρωσε τη σύμβαση με την ΔΕΠΑΝ που προωθούσε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την κατασκευή 5 υδατοδρομίων, καθώς διαπίστωσε σημεία «καταστρατήγησης των διατάξεων».»

Τα υδατοδρόμια δεν έχουν ξεκινήσει…

2021: Σοβαρές καταγγελίες κατά Δημοτικής αρχής και Δημάρχου Πρέβεζας από τον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ ΝΔ Πρέβεζας Νίκο Τζίμα

«Το έργο ολοκληρώνεται και παίρνει σάρκα και οστά , όταν φέτος Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος Οικονομικών , στις 11 Φεβρουαρίου , ολοκληρώνουν την καλά μεθοδευμένη υπόγεια διαδρομή που ακολούθησαν όλο το προηγούμενο διάστημα και παρουσιάζουν στην οικονομική επιτροπή , την πολυπόθητη σύμβαση για την ανέγερση του νέου Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας , με την Μ.Κ.Ε. ΔΕΠΑΝ . Υπήρξαν κάποιοι σχετικοί αλαλαγμοί από την αντιπολίτευση …αλλά τελικά η λευκή πετσέτα… έπεσε… οι μικροί “ θεάνρωποι ” της Δημοτικής μας αρχής , ολοκλήρωσαν μία ακόμη υπόγεια αποστολή τους… όταν όλη η Χώρα συνεργάζεται με την ΚΤΥΠ… εμείς στην Πρέβεζα… θέλουμε τα Chesterfield σαλόνια της Μ.Κ.Ε ΔΕΠΑΝ , με ότι συνεπάγεται …

….ο Γιάννης…πάλι πίνει…και ο Γιάννης…πάλι κερνάει…

Οι μικροί “ θεάνθρωποι “ όμως της Δημοτικής μας αρχής , στην ίδια προαναφερθείσα συνεδρίαση , ως γνήσιοι εκφραστές και ταγοί των αθηνοκεντρικών συμφερόντων , προχωρούν σε μία ακόμη απευθείας ανάθεση στην Μ.Κ.Ε. ΔΕΠΑΝ. Έτσι , προχωρούν και της δίνουν και το έργο του βιολογικού καθαρισμού του Αρχαγγέλου , συνολικού προϋπολογισμού 2.380.000 ευρώ .

….ο Γιάννης…πάλι πίνει…και ο Γιάννης…πάλι κερνάει…

Επίσης , το ευάρεστο έργο των μικρών “ θεανθρώπων “ φτάνει μέχρι αυτή την ώρα που διαβάζετε τα γραφόμενα . Η νέα προγραμματική σύμβαση “ δωράκι ” προς την Μ.Κ.Ε. ΔΕΠΑΝ ετοιμάζεται και αφορά την πρόταση για το “ Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Προσεισμικού Ελέγχου Κρίσιμων Υποδομών του Δήμου Πρέβεζας “ , συνολικού προϋπολογισμού 818.000 ευρώ .

….ο Γιάννης…πάλι πίνει…και ο Γιάννης…πάλι κερνάει…

Συνδημότισσες και Συνδημότες

Κάνοντας πρόσθεση τα ευρώ που πηγαίνουν προς την Μ.Κ.Ε. ΔΕΠΑΝ από τον Δήμο Πρέβεζας , έχουμε… 8.224.720 ευρώ για το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας , 2.380.000 ευρώ για τον βιολογικό του Αρχαγγέλου και 818.000 ευρώ για τον προσεισμικό έλεγχο , όλα μαζί μας βγάζουν σύνολο 11.422.720 ευρώ . Όταν η ΔΕΠΑΝ στην επίσημη ιστοσελίδα της στο διαδίκτυο , αναφέρει ότι από το 2017 που συστήθηκε η συγκεκριμένη Μ.Κ.Ε. μέχρι και σήμερα , με 120 Ο.Τ.Α. στο ενεργητικό των μελών της , με 1.125.258 ωφελούμενους πολίτες , έχει κάνει κύκλο δράσεων αυτών των Ο.Τ.Α. συνολικού προϋπολογισμού 9.804.763 ευρώ και ο Δήμος Πρέβεζας με ωφελούμενους μόλις 31.733 πολίτες και μέσα μόνο σε δύο μήνες της “ αναθέτει ” δράσεις ύψους 11.422.720 ευρώ…»

Ποιος έχει την ευθύνη

Μετά απ’ όλα τα παραπάνω οι αιρετοί στον Δήμο Σπάρτης θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Προκύπτει από τα πιο πάνω και ποιος είναι ο κίνδυνος και ποια είναι η απειλή. Είναι άραγε αναγκαία η συνεργασία με το ΔΕΠΑΝ από τη στιγμή που ο δήμος μετέχει σε δύο Αναπτυξιακές (Πάρνων αε και Σπάρτη – Ευρώτα);. Είναι ασφαλής η συνεργασία με το ΔΕΠΑΝ όταν έχουν καταγραφεί τόσες καταγγελίες και έχουν ληφθεί τόσες αποφάσεις απόρριψης. Ενδέχεται το ΔΕΠΑΝ να ασκήσει αρμοδιότητες που θα παρακάμπτουν τόσο τους αιρετούς όσο και τους υπηρεσιακούς παράγοντες; Μήπως η απόφαση για συνεργασία ήταν βεβιασμένη; Γιατί π.χ. για τη σύμβαση του Αεροδρομίου υπάρχει (ορθά) τόσος σκεπτικισμός και ανησυχία και για τη συνεργασία με το ΔΕΠΑΝ, ενώ η αντιπολίτευση αντιδρά, η δημοτική αρχή κωφεύει;

Από εδώ και στο εξής την απόλυτη ευθύνη φέρει η Δημοτική Αρχή Σπάρτης γιατί πλέον γνωρίζει, αν και όφειλε, πρώτη απ΄ όλους να κατέχει τα δεδομένα.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις