ΣΠΑΡΤΗ. Λεωφόρος Παλαιολόγου. Εδώ και καιρό κατασκευάζεται, ή καλύτερα αναπλάθεται. Ο ανάδοχος του έργου έχει εγκαταστήσει εργοτάξιο. Το εργοτάξιο δημιουργεί πολλά προβλήματα στην πόλη. Ακόμα περισσότερα όταν το έργο φαίνεται να καθυστερεί αλλά και να μην ανταποκρίνεται, κατά τα λεγόμενα και όχι κατά τα φαινόμενα, είτε στη μελέτη είτε στα γούστα των πολιτών...

Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή για να διαπιστώσουμε ποιος τελικά παρανομεί στην Παλαιολόγου. Μέχρι σήμερα φαίνεται ότι ο μόνος που παρανομεί είναι ο πολίτης. Δεκάδες οι βεβαιωμένες παραβάσεις παράνομης στάθμευσης και στάσης. Η Τροχαία αφαίρεσε πινακίδες και επέβαλε πρόστιμα των 40€. Πολίτες μένουν χωρίς όχημα το Πάσχα αλλά και για ανάγκες τους όπως η μετάβαση στην εργασία τους ή σε δομές υγείας, κ.λ.π....

Εργοτάξιο Παλαιολόγου

Ποια είναι τα όρια του εργοταξίου στην Παλαιολόγου; Ποιος το γνωρίζει και ποιος το ορίζει. Προφανώς τα όρια του εργοταξίου συμφωνούνται και ορίζονται απο κοινού απο τον ανάδοχο του έργου και την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου. Είναι έτσι;

Τα όρια του εργοταξίου λοιπόν είναι καθορισμένα. Είναι όμως εργοτάξιο η Παλαιολόγου σε όλο το πλάτος του οδοστρώματος και σε μήκος από τα δημόσια WC έως την Ευαγγελιστρίας; Ποιος θα το βεβαιώσει, σήμερα, γιατί ρωτούν δεκάδες πολίτες, τιμωρημένοι..;

Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι η Παλαιολόγου στο συγκεκριμένο τμήμα είναι εργοτάξιο, που κανονικά μεταβάλλεται ανάλογα με την πορεία του έργου. Δύσκολο έργο μόνον και μόνον γι’ αυτό το λόγο. Συνεπώς ό,τι αποτελεί εργοτάξιο είναι ευθύνη του αναδόχου έως ότου το έργο ολοκληρωθεί το έργο και παραληφθεί από τον δήμο Σπάρτης. Είναι έτσι; Απ' όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα δεν έχει παραληφθεί κανένα τμήμα της Παλαιολόγου από τον δήμο.

Πινακίδες ΚΟΚ

Προ ημερών και σύμφωνα με πινακίδες ΚΟΚ που τοποθέτησε ο δήμος Σπάρτης, στην Παλαιολόγου, από την Ευαγγελιστρίας έως τη λεωφόρο Λυκούργου απαγορεύεται η στάση - στάθμευση οχημάτων. Το ερώτημα είναι: Οι πινακίδες τοποθετήθηκαν μετά από απόφαση της Δ.Ε. Σπαρτιατών και του ΔΣ Σπάρτης; Δεν πρέπει πάνω στη πινακίδα να αναρτηθεί ο αριθμός απόφασης; Ποια είναι η απόφαση; Τοποθετήθηκαν μέσα στο εργοτάξιο στο οποίο την ευθύνη έχει ο ανάδοχος; Αν τοποθετήθηκαν μέσα στο εργοτάξιο ή έστω πάνω στα όρια του για να ελέγξουν την κυκλοφορία εντός του εργοταξίου, γιατί το επέτρεψε ο ανάδοχος; Αυτός δεν είναι κύριος του εργοταξίου; Εκτός και αν το τμήμα από Ευαγγελιστρίας έως Λυκούργου τελικά δεν είναι εργοτάξιο. Οπότε πρέπει να έχει παραληφθεί από τον δήμο ο οποίος έχει και την ευθύνη για ότι συμβεί σε αυτό.

Κλήσεις και πρόστιμα

Η Τροχαία στη συνέχεια σύμφωνα με τις πινακίδες που τοποθέτησε ο δήμος Σπάρτης, προφανώς με την άδεια του αναδόχου (αν είναι εργοτάξιο το συγκεκριμένο τμήμα) είτε επειδή δεν είναι εργοτάξιο, βεβαίωσε παράνομες σταθμεύσεις δεκάδων οχημάτων και αφαίρεσε τις πινακίδες. Οι κάτοχοι των οχημάτων (εκτός αν είχαν μπάρμπα στην Κορώνη;) μένουν χωρίς όχημα για 20 ημέρες και πληρώνουν 40 ευρώ πρόστιμο. Το θέμα όμως είναι το εξής: Οι παραβάσεις βεβαιώθηκαν στη βάση πινακίδων του ΚΟΚ που τοποθέτησε ο δήμος. Νόμιμα τις τοποθέτησε; Νόμιμα βεβαιώθηκαν οι παραβάσεις; Μπορεί μια Υπηρεσία, όπως η Τροχαία, να εφαρμόζει τη νομοθεσία αν προηγουμένως δεν υπάρχει νόμιμη τοποθέτηση πινακίδων; Εικάζουμε, εξ αυτού, λοιπόν ότι νόμιμα τοποθετήθηκαν οι πινακίδες από τον δήμο.

Τι είναι τελικά νόμιμο;

Αν όμως υποθέσουμε ή αποδειχθεί ότι παράνομα τοποθετήθηκαν οι πινακίδες, είτε γιατί δεν υπάρχει απόφαση, είτε γιατί υπάρχει απόφαση αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε εργοτάξιο, τότε οι πολίτες μπορούν να προσφύγουν για την εις βάρος τους βεβαίωση της παράνομης στάθμευσης, την επιβολή προστίμου και την αφαίρεση των πινακίδων των οχημάτων τους;

Υπάρχει κάποια διάταξη, κάποιος νόμος για ειδικές περιπτώσεις που να δίνει στην Τροχαία την ευχέρεια να βεβαιώνει παραβάσεις μέσα σε εργοτάξιο, στη βάση κάθετης σήμανσης που έχει τοποθετηθεί είτε χωρίς είτε με απόφαση του Δήμου; Ποια είναι αυτή η ειδική περίπτωση;

Μήπως κάτι δεν έχει γίνει σωστά και κάποιος δεν έχει κάνει καλά τη δουλειά του; Ή όλα έχουν γίνει σωστά;

Οι πολίτες ρωτούν...

Και εν πάση περιπτώσει, στην ερώτηση των πολιτών «αν πρέπει να καταβάλουν το πρόστιμο» ποιος μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα το ορθό;

Τελικά, η Παλαιολόγου, στο τμήμα από Ευαγγελιστρίας εως Λυκούργου, εκεί όπου είναι στρωμένη με κυβόλιθους, στο δυτικό ρεύμα, από τον νότο προς τον βορρά, είναι εργοτάξιο; Αν είναι γιατί ισχύουν νόμοι και απαγορεύσεις που επιβάλει ο δήμος; Γιατί δεν είναι απολύτως κλειστή η Παλαιολόγου ως εργοτάξιο; Αν δεν είναι εργοτάξιο σημαίνει ότι έχει παραληφθεί ως έργο από τον δήμο και υπάρχει απόφαση για σήμανση; Στη βάση της σήμανσης αυτής η Τροχαία βεβαιώνει παραβάσεις. Αν είναι εργοτάξιο «ανοικτό» ποιος μπορεί εντός αυτού να τοποθετεί πινακίδες ΚΟΚ με ισχύ; Είναι έτσι τα πράγματα; Οι πολίτες καταφεύγουν στο notospress και ρωτούν...

(Είναι ευκαιρία με την διέλευση της νταλίκας του ΤΕΕ μέσα από την κεντρική πλατεία της Σπάρτης να δοθούν συμβουλές για το θέμα από τους πλέον αρμόδιους...)

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις