ΚΑΛΑΜΑΤΑ. Σε ώριμο στάδιο βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», οι συνομιλίες ανάμεσα στην Αθήνα και το Βερολίνο ώστε μέσα στο επόμενο διάστημα Γερμανοί Ικαροι, οι οποίοι θα είναι οι μελλοντικοί πιλότοι των γερμανικών F-35, να ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος της Καλαμάτας.

Το κέντρο εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας γίνεται και με τη βούλα διεθνές, καθώς η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα που εκδηλώνει με έμπρακτο τρόπο το ενδιαφέρον της για τη μύηση των νέων χειριστών της σε μαχητικά αεροσκάφη σύγχρονης τεχνολογίας.

Καταλυτικό ρόλο σε αυτήν την απόφαση έπαιξε η επιλογή της Αθήνας να αντικαταστήσει τα γερασμένα Τ-2Buckeyeμε τα ολοκαίνουργια Μ-346 που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο της συμφωνίας με την ισραηλινή εταιρεία Elbit.

Η εκπαίδευση

Πηγές που έχουν γνώση των συνομιλιών, μεταφέρουν στην «Καθημερινή» ότι η γερμανική αεροπορία προσανατολίζεται στην αποστολή, σε πρώτο στάδιο, τουλάχιστον δέκα ιπταμένων, οι οποίοι, μάλιστα, θα παρακολουθήσουν ολόκληρο το πρόγραμμα εκπαίδευσης της 120ΠΕΑ. Οπως και οι Ελληνες ανθυποσμηναγοί, οι Γερμανοί πιλότοι θα ξεκινήσουν από το πρώτο επίπεδο της εκπαίδευσης με τα μονοκινητήρια Τ-6 και αφού συμπληρώσουν τις απαραίτητες ώρες στον αέρα αλλά και στον εξομοιωτή, θα συνεχίσουν στο προκεχωρημένο στάδιο με τα πλέον σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη υψηλών επιδόσεων Μ-346. Παράλληλα, θα παρακολουθούν και τα θεωρητικά μαθήματα, ενώ ο κύκλος σπουδών, ανάλογα βεβαίως με τις διαθεσιμότητες των αεροπλάνων, αναμένεται να ξεπεράσει τα δύο έτη.

Πριν από λίγες εβδομάδες, Γερμανοί αξιωματικοί ξεναγήθηκαν στην 120ΠΕΑ, είδαν τις εγκαταστάσεις και τα προγράμματα των Τ-6 και Μ-346 και, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, αν και ήταν πολύ απαιτητικοί, δήλωσαν ενθουσιασμένοι με το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τις σύγχρονες υποδομές της Καλαμάτας.

Διπλό όφελος

Αρμόδιες στρατιωτικές πηγές εξηγούν στην Κ ότι το όφελος για την Πολεμική Αεροπορία είναι διπλό. Αφενός η διεθνής προβολή, καθώς οι Γερμανοί πιλότοι εκτός από τον επαγγελματισμό τους φημίζονται και για τις υψηλές τους απαιτήσεις και αφετέρου το οικονομικό όφελος. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος για την εκπαίδευση κάθε ιπταμένου αναμένεται να ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο αναμένεται να μπει στα ελληνικά ταμεία. Προβλέπεται, άλλωστε, και στη σύμβαση με την ισραηλινή εταιρεία, πως η Ελλάδα μπορεί να πουλά τις ώρες πτήσης που έχει αγοράσει από τηνElbitκαι τα έσοδα από αυτή τη δραστηριότητα αφορούν αποκλειστικά την Πολεμική Αεροπορία.

Ελλάδα και Γερμανία αναμένεται να οριστικοποιήσουν τα διαδικαστικά ζητήματα μέσα στο επόμενο διάστημα και να υπογράψουν τις σχετικές συμβάσεις. Υπενθυμίζεται πως μέχρι τον Απρίλιο του 2025, η Καλαμάτα θα διαθέτει δέκα Μ-346, με αρκετές διαθέσιμες ώρες ώστε να υποστηρίξουν την εκπαίδευση των Ελλήνων, των Γερμανών και ιπταμένων άλλων εθνικοτήτων. Μάλιστα, εκτός από τους Ιταλούς που εκπαιδεύονται εδώ και αρκετά χρόνια στην 120ΠΕΑ, αλλά μόνο στο αρχικό στάδιο με τα μονοκινητήρια Τ-6, ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η ρουμανική αεροπορία.

Σύγχρονη εκπαίδευση

Η Πολεμική Αεροπορία φιλοδοξεί να μετατρέψει την Καλαμάτα σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή εκπαιδευτικά κέντρα. Σε αυτό βοηθάει και η συγκυρία, όπου πολλές γειτονικές χώρες εξοπλίζονται με τελευταίας γενιάς μαχητικά αεροσκάφη, ενώ παγκοσμίως παρατηρείται σημαντική έλλειψη σε εκπαιδευτές και εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις.

Ακόμη και το περίφημο Euro-NATO Joint Jet Pilot Training Program (ENJJPR), το πιο διάσημο κέντρο εκπαίδευσης που βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, αδυνατεί να προσφέρει slots για νέους πιλότους, ενώ πρόσφατα είχαν καταγραφεί προβλήματα στις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών. Πηγές του ΓΕΑ επισημαίνουν πως η Ελλάδα έχει μπροστά της μια χρυσή ευκαιρία για να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εκπαίδευση ιπταμένων.

Αλλωστε, το Μ-346 είναι ένας από τους λίγους τύπους αεροσκαφών που μπορεί να προετοιμάσει τον χειριστή για μαχητικά 5ης γενιάς, όπως τα F-35, με τα οποία εξοπλίζονται πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές δυνάμεις, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Το Μ-346 μπορεί να προσομοιώσει τα χαρακτηριστικά οποιουδήποτε δυτικού μαχητικού 4ης και 5ης γενιάς. Μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να φέρει το οπλικό φορτίο των F-16 Viper, των Rafale ή των F-35. Ακόμη, μπορεί να προγραμματιστεί με σενάρια μάχης στον αέρα, ναυτικής ή χερσαίας κρούσης και οποιαδήποτε άλλη αποστολή καλούνται να αναλάβουν οι πιλότοι στο σύγχρονο πεδίο επιχειρήσεων.

Πηγή: kathimerini.gr/Σταύρος Ιωαννίδης

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις