Την πρόταση για την ανακήρυξη του Μίκη Θεοδωράκη επίτιμού Δημότη Σπάρτης συζητούν οι αιρετοί του Δήμου Σπάρτης κι πρόκειται να εξετάσει το Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο Μίκης Θεοδωράκης με το πρόσφατο μήνυμά του στο Σπάρταθλον ανέδειξε τη Σπάρτη ως πόλη σύμβολο και κάλεσε κοινωνίες και λαούς να αντισταθούν όπως οι Αρχαίοι Σπαρτιάτες. Ο χαιρετισμός του που περιείχε σαφέστατες καταγγελίες κατά των πολεμοχαρών Αμερικανών και των νεοβαρβάρων Ευρωπαίων τραπεζιτών προκάλεσε σοκ και δέος και ενεργοποίησε πολίτες κι κάποιους αιρετούς.

Το notospress.gr θέτει σε ψηφοφορία το ερώτημα της ανακήρυξης του ή μη σε επίτιμο Δημότη της πόλης.
Να σημειωθεί ότι αυτή την περίοδο ο Δήμος συζητά την ανακήρυξη επίτιμου Δημότη και του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν.

Ο Μίκης Θεοδωράκης (γεν. 1925) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες μουσικοσυνθέτες. Παράλληλα υπήρξε πολιτικός, πρώην υπουργός, 4 φορές βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου και ακτιβιστής τιμημένος με το Βραβείο Ειρήνης Λένιν (1983).

Έχει ασχοληθεί με όλα τα είδη της μουσικής, ενώ έχει συνθέσει τον ίσως πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό ρυθμό διεθνώς, το συρτάκι "Ζορμπάς" (1964), βασισμένο σε παραδοσιακή κρητική μουσική.

Συνθέσεις του έχουν ερμηνευτεί από καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης, όπως οι Beatles, η Shirley Bassey και η Edith Piaf, ενώ έχει γράψει μουσική για γνωστές ταινίες όπως: Φαίδρα (1962), Αλέξης Ζορμπάς (1964), Ζ (1969) και Σέρπικο (1973).

Επίσης έχει ασχοληθεί με την κλασική μουσική γράφοντας συμφωνίες, ορατόρια, μπαλέτα, όπερες και μουσική δωματίου.

Ωστόσο, το πιο σημαντικό του έργο θεωρείται η μελοποιημένη ποίηση, δηλαδή η σύνθεση λαϊκής μουσικής, χρησιμοποιώντας ως στίχους ποιήματα βραβευμένων ποιητών ελληνικής και ξένης καταγωγής, όπως οι Γιώργος Σεφέρης (Νόμπελ 1963), Πάμπλο Νερούδα (Νόμπελ 1971), Οδυσσέας Ελύτης (Νόμπελ 1979).

Χάρη στην μελοποιημένη ποίηση του Μ.Θεοδωράκη, η Ελλάδα αποτελεί ίσως τη μοναδική χώρα στον κόσμο, στην οποία μεγάλο ποσοστό ανθρώπων συνήθιζε να ακούει μελοποιημένη βραβευμένη ποίηση, κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων τους.