ΣΠΑΡΤΗ. Στις εργασίες του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη Διάδοση των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση (ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ) «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 3 και 4 Μαΐου 2014 και ήταν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Απόφ. Υ.ΠΑΙ.Θ. 118000/Γ2/28-08-2013) συμμετείχαν ως εισηγητές ο Διευθυντής της σχολικής μας μονάδας, κ. Αντώνιος Δ. Κοκκονός, και οι εκπαιδευτικοί, κ.κ. Ελένη Παπαδόγιαννη και Δημήτριος Παππάς.

Η εισήγηση του κ. Κοκκονού είχε τίτλο: «Εκπαιδευτικό σύστημα και νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική: κριτική προσέγγιση» και των κ.κ. Παπαδόγιαννη και Παππά είχε τίτλο: «Η Ιστορία μάθημα δημιουργικής έκφρασης μέσα από τις ΤΠΕ». Οι εισηγήσεις, μετά από κρίση της επιστημονικής επιτροπής, έχουν περιληφθεί στον τόμο πρακτικών του συνεδρίου, με τίτλο: «Τα Πρακτικά του Συνεδρίου "Νέος Παιδαγωγός" Αθήνα, 3 και 4 Μαΐου 2014» - ISBN: 978-960-99435-5-0 (e-book).

Ο κ. Κοκκονός στην εισήγησή του επικεντρώθηκε στην αποτύπωση των βασικών θέσεων – ιδεών του νεοφιλελευθερισμού οι οποίες στις μέρες μας προβάλλονται ως κυρίαρχη οικονομική θεωρία και ως ισχυρή δημόσια παιδαγωγική και πολιτική για τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, εισηγούμενες την αναγκαιότητα της εφαρμογής των αρχών της αγοράς στην εκπαίδευση, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την είδος του έργου του σχολείου, καθώς και για την υποταγή του σχολείου και του έργου του στις ηθικές, ψυχολογικές και διαδικαστικές επιταγές της αγοράς. Παράλληλα, υπογράμμισε με έμφαση ότι, εν τέλει, το ζητούμενο δε μπορεί να είναι άλλο από μια «εκπαίδευση ίσων ευκαιριών» η οποία θα επικεντρώνεται στην προάσπιση και προαγωγή των αξιών της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπινών δικαιωμάτων, της ειρήνης και της ελευθερίας και θα αποβλέπει στην ενίσχυση της ποιότητας της ζωής όλων των πολιτών ανεξάρτητα από τη δυνατότητά τους να πληρώσουν για αυτή.

Οι κ.κ. Παπαδογιάννη και Παππάς στην εισήγησή τους ανέφεραν ότι οι ΤΠΕ με τις συνεχώς εξελισσόμενες δυνατότητές τους, ανοίγουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές νέα ελκυστικά πεδία, τα οποία μεταμορφώνουν μαθήματα όπως η Ιστορία, σε αντικείμενα δράσης και δημιουργικότητας. Για τη διδασκαλία του μαθήματος «Η τέχνη των Μινωιτών» από την Ιστορία της Γ’ τάξης Δημοτικού, επιλέχθηκε το λογισμικό Google Earth για εντοπισμό της Κνωσού και το λογισμικό Inspiration για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη. Η παρουσίαση φωτογραφιών από αρχαιολογικά ευρήματα πραγματοποιήθηκε με Powerpoint, ώστε να ανακαλύψουν οι μαθητές, με καθοδήγηση, βαθύτερα πολιτισμικά και κοινωνιολογικά μηνύματα. Για αξιολόγηση της νέας γνώσης , δημιουργήθηκαν στο λογισμικό Hot Potatoes ασκήσεις συμπλήρωσης κενών (cloze). Τέλος, για επέκταση του μαθήματος, σχεδιάστηκε παιχνίδι με το λογισμικό Revelation Natural Art. Η διδασκαλία με την εισαγωγή των πολυποίκιλων τεχνολογικών εφαρμογών, αποκτά δυναμική διάσταση και γίνεται έμπνευση δημιουργίας των μαθητών.

Το πλήρες κείμενο των εισηγήσεων θα το βρείτε στον υπερσύνδεσμο που ακολουθεί: http://1dim-spart.lak.sch.gr/school-news-418