ΛΑΚΩΝΙΑ. Ολοκληρώθηκαν οι δύο εκπαιδευτικές κινητικότητες του προγράμματος «Experts of Exports» με σημαντικά οφέλη για 13 επιχειρηματίες και το Επιμελητήριο Λακωνίας. Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2015 στην Ιταλία στην περιοχή της Σικελίας ενώ η δεύτερη τον Οκτώβριο του 2015 στην Κολωνία της Γερμανίας.

Στόχος του εκπαιδευτικού ταξιδιού στην Ιταλία ήταν η μεταφορά γνώσης και εμπειρίας από μικρομεσαίες εταιρείες αγροδιατροφικών προϊόντων της Σικελίας, οι οποίες πραγματοποιούν εξαγωγές στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες απέκτησαν μία σειρά δεξιοτήτων συνυφασμένες με την εξαγωγή προϊόντων όπως το εξαγωγικό μάρκετινγκ, οι διαδικασίες τυποποίησης και πιστοποίησης, επικοινωνία και επαγγελματική συνεργασία με ξένες αγορές, χρήση ξένων γλωσσών με επαγγελματικούς – τεχνικούς όρους κ.α.

Οι καλές πρακτικές αντλήθηκαν από τις επισκέψεις μελέτης σε οχτώ τοπικές επιχειρήσεις παραγωγής οίνου, ζυμαρικών, καφέ, λαδιού, παγωτού και παραδοσιακών τοπικών προϊόντων αρτοζαχαροπλαστικής. Οι Ιταλοί επιχειρηματίες αποκάλυψαν τα βήματα που κάνουν ώστε να αποκτήσουν εξωστρέφεια και να βρουν αγορές στο εξωτερικό.

Το εκπαιδευτικό ταξίδι στην Γερμανία ανέδειξε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των εισαγωγέων αγροδιατροφικών προϊόντων. Η γερμανική αγορά απορροφά μεγάλο ποσοστό των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων και ο στόχος του προγράμματος ήταν να φέρουμε σε επαφή τους συμμετέχοντες παραγωγούς με τις γερμανικές εισαγωγικές επιχειρήσεις. Ο Γερμανο-Ελληνικός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος με τον οποίο συνεργαστήκαμε ανέλαβε την διασύνδεση με αλυσίδες και καταστήματα τροφίμων όπως ALDI, KAISERS TENGELMANN, EDEKA, Handelshof C+C καθώς και μικρότερα καταστήματα Delicatessen της περιοχής. Η εκπαίδευση η οποία έγινε από τον Τρύφωνα Κολιτσόπουλο (Πρόεδρος Επιτροπής Αγοράς Τροφίμων στην DHW) και την Όλγα-Ήρα Δημοπούλου (δικηγόρος και μέλος της DHW) εστίασε στην ανάλυση ετικέτας ελαιολάδου, νομοθεσίας, τιμολογιακής πολιτικής, μάρκετινγκ εξαγωγών και τρόπων εισόδου σε κανάλια πωλήσεων στη Γερμανία για ελληνικά προϊόντα. Αναφορά έγινε, επίσης, στα capital controls και τις νέες διαδικασίες για τους εξαγωγείς.

Επίσης, σημαντικός σταθμός τους ταξιδιού ήταν και η επίσκεψη στην Διεθνή Έκθεση Anuga, την σημαντικότερη έκθεση παγκοσμίως για αγροδιατροφικά προϊόντα. Εκεί οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με περίπου 7000 εκθέτες από όλο τον κόσμο και πήραν ιδέες για το πώς παρουσιάζεται μία επιχείρηση σε μία διεθνή έκθεση, πώς προσεγγίζεις τον επισκέπτη της έκθεσης και πώς επικοινωνείς το προϊόν σου ώστε να ξεχωρίσει από τα ανταγωνιστικά.

Το Επιμελητήριο Λακωνίας θα συγκεντρώσει τις εμπειρίες και γνώσεις που αποκτήθηκαν σε ένα εγχειρίδιο το οποίο θα κοινοποιηθεί στα μέλη του και θα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου και του προγράμματος. Τέλος θα υλοποιηθεί μία ημερίδα για την διάδοση των αποτελεσμάτων του προγράμματος, η οποία θα ανακοινωθεί σύντομα.