Η Δημοτική Αρχή Σπάρτης «έδωσε σήμα…»
Ο Δήμος Σπάρτης «ακυρώνει» μια έγκυρη και πρωτοφανή διαδικασία για την ανάδειξη του σήματος του Δήμου.
ΣΠΑΡΤΗ. Η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Σπάρτης, ανάμεσα στις προτεραιότητες της έθεσε τη δημιουργία λογότυπου πάνω στο οποίο μπορεί και πρέπει να βασιστεί το σχέδιο και η επικοινωνία της τουριστικής πολιτικής. Με δεδομένο ότι η τουριστική στρατηγική του Δήμου διαπνέεται από την ιστορικότητα της Σπάρτης προέκυψε ότι το τουριστικό λογότυπο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και το λογότυπο του Δήμου αφού οι ειδικοί των γραφικών τεχνών μπορούν να προβλέψουν τις απαραίτητες και προβλεπόμενες προσαρμογές - εφαρμογές.
Η διαδικασία για την ανάδειξη του σήματος ήταν εξαιρετικά επωφελής αφού 34 δημιουργοί συμμετείχαν με προτάσεις ενδιαφέρουσες. Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και αξιοπρόσεκτη ήταν η επιτροπή που ανέλαβε την αξιολόγηση. Να σημειωθεί ότι ο τομέας του Σχεδιασμού και των γραφικών τεχνών έχει κάνει άλματα στην Ελλάδα.
Δείτε λοιπόν ποιοι αποτελούσαν την επιτροπή αξιολόγησης, τους οποίους αβασάνιστα και ανόητα αγόησαν σχεδόν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι:
1) Αλέξανδρος Ράπεσης (Ειδικός σε θέματα Τουρισμού και Τουριστικής Ανάπτυξης με πτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. Διετέλεσε Γενικός Διευθυντής στα ξενοδοχεία Poseidonion Spetses, The Margi Vouliagmeni, Amalia Group Hotels Greece καθώς και Manager στο Hilton Athens και στο Pedelikon Kifisia).
2) Νίκος Γερμανός (Ειδικός σε θέματα Εικαστικών. Απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών με μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. Έχει οργανώσει σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Ιταλία, στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο ενώ το 2009 βραβεύθηκε στο διεθνές δίκτυο της Athens Biennale of new Medditerranian Artists).
3) Αλεξάνδρα Καλουτά (Ειδική σε θέματα Γραφιστικής. Επικεφαλής Γραφίστρια του Ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ, βοηθός καθηγητή Γραφιστικής στο Pratt Intitute Brooklyn USA, γραφίστρια στη διαφημιστική εταιρία DOT Athens, υπότροφος μεταπτυχιακή φοιτήτρια και βραβευμένη Graphic Designer από το Pratt Institute).
4) Ευάγγελος Γεωργιάδης (Ειδικός σε θέματα Marketing, Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων. Επικεφαλής Marketing & Public Relations στο FOX - International Channel Greece, Υπεύθυνος Marketing στο MTV & Nickelodeon Channels Greece, Marketing Manager στην διαφημιστική εταιρία Young & Rubicam, Συντονιστής Εκδηλώσεων και Προωθητικών Δράσεων στην Cosmote).
Κοντά σε αυτούς τους ειδικούς στην Επιτροπή συμμετείχαν ο Δήμαρχος Σπάρτης Βαγγέλης Βαλιώτης, εκπρόσωποι των δημοτικών παρατάξεων, ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού Χρήστος Αλεξάκος και ο Χρήστος Μητράκος υπάλληλος του Δήμου με εξειδικευμένες και πιστοποιημένες εξαιρετικές σπουδές στο Τουριστικό Marketing.
Από τη διαδικασία επιλογής προέκυψαν ως επικρατέστερα δύο σήματα. Κι εκεί που οι δημότες θεωρούσαν ότι η Δημοτική Αρχή Σπάρτης πιστεύει και στηρίζει διαγωνισμούς, επιτροπές και αρμοδιότητες που αναθέτει, αίφνης με αψυχολόγητες και επιζήμιες για τον Δήμο παραπαίουσες διαδικασίες και πρόχειρες προσεγγίσεις «ακύρωσε» τόσο την επίπονη εργασία του Τμήματος Τουρισμού όσο και το έργο της Επιτροπής Τουρισμού.
«Έβγαλε» τέλος στη φόρα όλα τα λογότυπα προκειμένου όπως αναφέρεται επίσημα στο site του Δήμου «το θέμα περί επιλογής δηλωτικού σήματος να επανέλθει στο Δ. Σ εντός του Ιανουαρίου 2016».
Έτσι η Δημοτική Αρχή στην ουσία καταργεί της Επιτροπή Τουρισμού, απαξιώνει μελέτες κι εργασίες του Τμήματος Τουρισμού που είχαν ως κορύφωση τους την επιλογή σήματος και «παίζει» επικίνδυνα με το έμβλημα του Δήμου. Ενώ σε άλλες περιπτώσεις η Δημοτική Αρχή αφήνει τους ειδικούς να μιλήσουν και να υποδείξουν τις λύσεις και τις προτάσεις στην συγκεκριμένη περίπτωση όχι μόνο δεν το πράττει αλλά απαξιώνει τόσο την Επιτροπή Αξιολόγησης (ειδικοί επιστήμονες και αιρετοί του Δήμου Σπάρτης) όσο και το αποτέλεσμα που απέδωσαν επαγγελματίες του είδους που συμμετείχαν.
Προφανώς η Δημοτική Αρχή Σπάρτης και ο «πρωινός καφές» του Δημάρχου Σπάρτης δεν ανταποκρίθηκαν στις πολιτικές - προγραμματικές δεσμεύσεις τους έναντι των προτάσεων του Κινήματος Πολιτών «Ελπίδα» για τον Τουρισμό, την επικοινωνία και την προβολή του Δήμου.
Με τρόπο και διατυπώσεις που είναι περισσότερο προσβλητικές και όχι αξιολογικές, με μέθοδο απαξιωτική και με διάθεση μάλλον ρεβανσιστική η Δημοτική Αρχή Σπάρτης για μια ακόμα φορά υπογράφει την μετριότητά της.
Άραγε ποιος υπαγόρευσε στον Δήμαρχο Σπάρτης ότι ένα θέμα όπως το λογότυπο του Δήμου μπορεί να σύρεται στα καφενεία και να σέρνεται σε ασύμβατες με αυτό λαϊκίστικες διαδικασίες;
Ποιός ψιθύρισε στον Δήμαρχο Σπάρτης ότι μπορεί ο κάθε άσχετος με την επιστήμη των γραφικών τεχνών και του σχεδίου να αλλοιώνει, να ορνιθοσκαλίζει και να ασελγεί πάνω στην πνευματική εργασία εκείνων που σεβάστηκαν τόσο την ιστορία της πόλης όσο και τις διαδικασίες και τους όρους που έθεσε;
Ποιός άραγε επηρέασε τον Δήμαρχο Σπάρτης να «καταργήσει» θεσμούς και Υπηρεσίες του Δήμου, σε θέματα μάλιστα που αποδεδειγμένα και διαχρονικά υπάρχει εγγενής ανικανότητα, ανεπανόρθωτη άγνοια και προκλητική αναποτελεσματικότητα;
Αν ο Δήμος Σπάρτης ήθελε να «δώσει» το σήμα… μπορεί να καυχάται ότι το έδωσε εις βάρος, όμως, της πόλης.
Για μια ακόμα φορά είναι αβίαστο το συμπέρασμα ότι τα συμφέροντα του Δήμου δεν ταυτίζονται με αυτά των δημοτών.