«Ζητούν κόμβο στο Λεύκτρο – Σπάρτη για 14 άτομα…»
Γράφει ο Άρης Κουρεμπής
ΣΠΑΡΤΗ. Μιλάμε για το δρόμο Λεύκτρο - Σπάρτη. Όπως είπε ο Γιώργος Δέδες «ο δρόμος θα παραδοθεί του Λαζάρου». Είδαμε τον δρόμο να τελειώνει αφού πήραν (δρόμο) κάποιοι άλλοι. Όταν ανακοινώθηκε η κατασκευή του δρόμου πολλοί ίσως δεν το πίστευαν. Σε πολλές συσκέψεις που έγιναν στο Καστόρι είχαν την ευκαιρία να κάνουν τις προτάσεις τους ιδιαίτερα ο τότε Δήμαρχος, τότε πρώην Δήμαρχος και τέλος πάντων οι τοπικοί (άρχοντες). Όμως εκείνα που ζητούσαν να μάθουν τότε ήταν πόσο θα είναι το τέλος διοδίων και που θα περνάνε τα όμβρια ύδατα και πολλά άλλα δευτερεύουσας σημασίας.. Ο καιρός πέρασε και ο σχεδιασμός ολοκληρώθηκε, επίσης και η κατασκευή του δρόμου. Θα μπορούσε να είχε τελειώσει πριν από 2 χρόνια. Τρεις κτηματίες επέφεραν μεγάλη καθυστέρηση, μπορεί να είχαν δίκιο ,αλλά αυτό έγινε. Σήμερα που τελειώνει άρχισαν τα τύμπανα Οι σημερινοί τοπικοί άρχοντες, καλά κάνουν, διεκδικούν ο καθ ένας για το χωριό του το σχεδόν ακατόρθωτο
Συγκεκριμένα Στην σύσκεψη που έγινε στην Πελλάνα την Δευτέρα 7-3-2016 το μεσημέρι τέθηκε από το Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Καστορείου Γιώργο Οικονομάκη προς το Γ Γραμματέα του Υπ Υποδομών κ ΓΙΩΡΓΟ ΔΕΔΕ, η δημιουργία Κόμβου στο ύψος του δρόμου στο Καστόρι και σε απόσταση 2,3 ΚΜ από τον υφιστάμενο κόμβο Πελλάνας .
Μάλιστα ο Πρόεδρος Καστορείου είπε ότι έχει συλλέξει και 400 υπογραφές των κατοίκων που συμφωνούν με την διεκδίκηση. και ότι θα υπάρξει αντίδραση (αγωνιστική) από τους κατοίκους. Οι υπεύθυνοι Μηχανικοί του έργου αλλά και ο αρμόδιος Μηχανικός του Υπουργείου τόνισε ότι είναι δύσκολο να γίνει κόμβος σε απόσταση 2,3 ΚΜ από τον προηγούμενο. διότι ο δρόμος θα χάσει τον Ευρωπαϊκό του χαρακτήρα και την ασφάλεια των διερχόμενων απ αυτόν αυτ/των.
Αυτό που έχει όμως μεγάλη σημασία είναι ότι το θέμα αυτό δεν τέθηκε κατά τον σχεδιασμό του δρόμου... (Πρόεδρος Του Δημοτικού Συμβουλίου Του Δήμου Πελλάνας τότε για πολλά χρόνια ήταν ο κ Θεοδωρακόπουλος από το Καστόρι) αλλά κατά την υλοποίησή του, και ιδιαίτερα τώρα στο τέλος του. Επίσης έγινε αναλυτική αναφορά στο κόστος της κατασκευής και την καταστροφή των μέχρι τώρα υποδομών κάτω από των δρόμο αλλά και των απαλλοτριώσεων κτημάτων για την κατασκευή κόμβου. Πάντως θα εξεταστεί το θέμα με (άσκηση επί χάρτου) μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του δρόμου διότι το Υπουργείο δεν θέλει να καθυστερήσει κι άλλο η παράδοσή του τώρα. Κάθε νέα παρέμβαση ίσως και να έχει σαν αποτέλεσμα 6μηνη αναβολή της.
Τέθηκε επίσης από τον σημερινό Αντιδήμαρχο του Δ. Δ. Πελλάνας κ. Ευάγγελο Νικολακάκη η κατασκευή κόμβου στο ύψος των Φουντέικων 7,5 km από τον προηγούμενο κόμβο Λογγανίκου και 7,5 km πριν τον κόμβο της Πελλάνας. Υπ όψιν ότι κατά τον σχεδιασμό του δρόμου ...τότε.... αλλά και κατά την κατασκευή του ,Δήμαρχοι του τέως Δήμου Πελλάνας για 12 χρόνια ήταν οι κ. Ευάγγελος Νικολακάκης κάτοικος Γεωργιτσίου (Σπάρτη) και Δημήτριος Γομάτος κάτοικος Λογγανίκου, επίσης την τετραετία που Δήμαρχος ήταν ο κ. Νικολακάκης , ο κ Γομάτος, ήταν μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου και ταυτόχρονα και Πρόεδρος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Λακωνίας,.. έτσι για την ιστορία.
Οι αρμόδιοι απάντησαν στο αίτημα και προέβαλαν το γεγονός τόσο της καθυστέρησης της πρότασης όσο και το μέγα θέμα των απαλλοτριώσεων των κτημάτων που χρειάζονται για την κατασκευή κόμβου. Ανέθεσαν στον κ. Νικολακάκη (πράγμα που έπρεπε να έχει γίνει από καιρό) να συλλέξει δηλώσεις όλων των κτηματιών έτσι ώστε να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση και οι υπηρεσίες θα εξετάσουν τόσο το κόστος κατασκευής όσο και το κόστος καταστροφής των υφιστάμενων υποδομών κάτω από τον δρόμο αλλά και αν οι Ευρωπαικοί κανονισμοί το επιτρέπουν γιατί (όπως είπαν) προς θεού μη χαθεί ο Ευρωπαϊκός χαρακτήρας του δρόμου. Σε ερώτηση που έγινε γιά τον αριθμό των κατοίκων που θα εξυπηρετεί ο προτεινόμενος κόμβος (φουντέικων) η απάντηση ήταν δεκατέσσερις (14).