Πλήθων: «Κρατάμε μικρό καλάθι γιατί ακούσαμε μεγάλα λόγια για την Παιδεία»
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Πλήθων» υπενθυμίζει ότι « ο θυμόσοφος λαός μας λέει: "Όπου ακούς μεγάλα λόγια, κράταγε μικρό καλάθι"! Κι έχει δίκιο!»
Σε ανακοίνωσή του Συλλόγου για τη νέα σχολική χρονιά αναφέρεται ότι «μετά από τους κυβερνητικούς διθύραμβους για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και τις πομπώδεις διακηρύξεις για το "νέο" "ψηφιακό" σχολείο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση του μνημονίου κατάφεραν το απίστευτο: να κάνουν την κατάσταση στο χώρο της Δημόσιας Παιδείας ακόμα χειρότερη!»
Ο πρόεδρος του Συλλόγου κ Ξιάρχος απαριθμεί τις "μεγάλες επιτυχίες τους" στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
«1) Τα σχολικά βιβλία για πρώτη φορά, από τη μεταπολίτευση του 1974, δεν είναι έτοιμα και τα παιδιά κινδυνεύουν να κάνουν μάθημα για μεγάλο διάστημα από φωτοτυπίες!
2) Η δραματική μείωση των διορισμών δεν επέτρεψε την κάλυψη των λειτουργικών κενών με συνέπεια να απειλείται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
3) Οι σχολικές επιτροπές των καλλικρατικών δήμων, δυσκίνητες και ανoμοιγoενείς στη σύνθεσή τους, δεν μπορούν να λειτουργήσουν και να θέσουν σε κίνηση το μηχανισμό χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων, οι οποίες δεν μπορούν να εξοφλήσουν τα χρέη τους και ανταποκριθούν στις ανάγκες τους.
4) Η υποχρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης με το χαμηλότερο ποσοστό του προϋπολογισμού εδώ και 25 χρόνια υπονομεύει τη λειτουργία των σχολείων και τα απειλεί να μείνουν χωρίς θέρμανση στον επερχόμενο χειμώνα!
5) Η πρόσληψη Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων (Μουσικών, Θεατρολόγων, Εικαστικών, Καθηγητών 2ης Ξένης Γλώσσας κλπ) γίνεται με βραδείς ρυθμούς και με το σταγονόμετρο με συνέπεια να μην μπορεί να ολοκληρωθεί και να εφαρμοστεί το προβλεπόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων.
6) Τα Ειδικά Σχολεία περιμένουν εναγωνίως το διορισμό Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και άλλων Ειδικοτήτων για να μπορέσουν να προσφέρουν την αγωγή που χρειάζονται τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
7)Η επιλογή και τοποθέτηση των Σχολικών Συμβούλων, αρμόδιων για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των Εκπαιδευτικών, εκκρεμεί παρά τις προβλέψεις του Ν. 3848/2010.
8)Τα θεσμικά και διοικητικά όργανα της Δημόσιας Παιδείας καταστρατηγούν με αυξανόμενη συχνότητα την κείμενη νομοθεσία κατόπιν "άνωθεν προφορικών εντολών"!
9)Η μεγάλη καθυστέρηση και ο δραστικός περιορισμός των αποσπάσεων των Εκπαιδευτικών έχει δημιουργήσει κλίμα δυσαρέσκειας στις τάξεις του εκπαιδευτικού κόσμου με όλα τα αρνητικά επακόλουθα.
10) Παρά τις υπουργικές διαβεβαιώσεις για αντικειμενική και αξιοκρατική επιλογή των Δ/ντών των σχολικών μονάδων πληθαίνουν οι καταγγελίες ανά την Ελλάδα για διαβλητή και παράτυπη επιλογή μέσω του μηχανισμού της συνέντευξης.
11)Η οικονομική αφαίμαξη των Εκπαιδευτικών, των πλέον χαμηλόμισθων δημοσίων υπαλλήλων, συνεχίζεται με το νέο κυβερνητικό μισθολόγιο.
12)Για να εκφοβιστεί και να κρατηθεί υποταγμένος ο μαχόμενος Εκπ/κός η κυβέρνηση εξαγγέλει την εφαρμογή της αυταρχικής αξιολόγησης-χειραγώγησης.
13)Η Δημόσια Παιδεία συνειδητά και σταδιακά μετατρέπεται από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα έτοιμο να διατεθεί στις αχόρταγες δυνάμεις της ελεύθερης αγοράς».
Η ανακοίνωση καταλήγει σε ένα προσκλητήριο αγώνα
«Ο κόσμος της Δημόσιας Εκπαίδευσης απορρίπτει αυτήν την αδιέξοδη αντιλαϊκή πολιτική και είναι έτοιμος να αγωνιστεί για μια Παιδεία στην υπηρεσία του λαού και του τόπου. Σ' αυτόν τον αγώνα καλούνται να συμμετάσχουν όλες οι ζωντανές και αδιάφθορες κοινωνικές δυνάμεις, βάζοντας τέλος στον κατήφορο του κόσμου της εργασίας και στην παρακμή της πατρίδας μας».
Φώτο: EUROKINISSI-ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ