«Πρέπει να συνθέσουμε ενιαίο Λακωνικό τουριστικό προϊόν!»

ΣΠΑΡΤΗ. Μια συνέντευξη που δίνει το μήνυμα ότι, ο Τουρισμός στη Σπάρτη και τη Λακωνία δεν μπορεί να είναι μια μοναχική πορεία για κανέναν, παραχώρησε στην εκπομπή «λακωνικά» της τηλεόρασης «Μεσόγειος» ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και προβολής του Δήμου Σπάρτης κ. Χρήστος Αλεξάκος.

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ελπίδα» στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφέρει ότι ήδη έχει επιτευχθεί αύξηση των διανυκτερεύσεων στον Δήμο Σπάρτης και των επισκέψεων στον Μυστρά, όπου μάλιστα οι δείκτες και τα στατιστικά καταγράφονται.

Ωστόσο όπως τονίζει, στην προσπάθεια της Επιτροπής και της Αυτοδιοίκησης για εξωστρέφεια οι επαγγελματίες φιλοξενίας της περιοχής απουσιάζουν αφού δεν συμμετέχουν στις εκθέσεις όπου ο Δήμος Σπάρτης έχει θέση.

Σε ότι αφορά στη λειτουργία της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης επισημαίνει ότι «το 2018 θα λειτουργήσουμε ταχύτερα… γι’ αυτό και αλλάξαμε το σχήμα των μελών με ένα πιο ευέλικτο και σε πλήθος και σε αρμοδιότητες».

Ο κ. Αλεξάκος για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνει ότι «άλλο είναι ο Τουρισμός και άλλο Πολιτισμός…» και εξηγεί το γιατί και το πώς πρέπει να συνδέουμε τις δύο έννοιες. Υπογραμμίζει δε ότι «στο παρελθόν εκπέμψαμε λάθος μηνύματα… μπερδεμένα μηνύματα από τη σύγχυση εννοιών και τομέων…»

Σε ότι αφορά την ικανοποίηση των Κυβερνώντων - και όχι μόνον - για τους αριθμούς τουριστών τονίζει ότι «η Ελλάδα μπορεί να έχει 25 εκ. τουρίστες αλλά η Βενετία, μόνη της έχει 17 εκ. …»

Η αντίδραση που προτείνει δεν μπορεί να είναι μόνο μέσα από την Περιφερειακή αντίληψη της Πελοποννήσου, ούτε μόνο μέσα από την στενή λογική της Σπάρτης. «Πρέπει να συνθέσουμε ενιαίο Λακωνικό τουριστικό προϊόν και να συνεργαστούμε»!

Ωστόσο δεν κρύβει ότι έχει ακούσει για το «Μυθική Πελοπόννησος» αλλά δεν το συνάντησε… ποτέ και πουθενά σε σχέση με την Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Σπάρτης. Αναφέρεται δε και σε λάθη του πρόσφατου παρελθόντος από την πλευρά της Περιφέρειας η οποία είχε αγνοήσει στα φυλλάδια της τόσο την Σπάρτη όσο και τους φορείς Τουρισμού του Δήμου.

Αναφερόμενος στους νέους επενδυτές στον τομέα του Τουρισμού που επενδύουν στη Σπάρτη τους καλωσορίζει αλλά θυμίζει ότι πρέπει άμεσα να συνεργαστούν με την Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου και να ξεκαθαρίσουν αν θα έχουν εσωστρεφή ή εξωστρεφή τακτική σε ότι αφορά την αξιοποίηση των πελατών τους. Σε κάθε περίπτωση θα κληθούν σε συντονισμένη συνεργασία είτε πρόκειται για επενδύσεις με ανοικτές πύλες είτε για επενδύσεις με all exclusive στρατηγική.

Σύμφωνα με τις αλλαγές που σημειώθηκαν στην Επιτροπή Τουρισμού το σχήμα είναι πιο ευέλικτο και αρμοδιότητες καταμερισμένες σε ομάδες όπως προέκυψε από τη διαλογική συζήτηση και ομόφωνη έγκριση.

Οι αρμοδιότητες των μελών της Επιτροπής

Δημόσιες σχέσεις
α) Φιλοξενία δημοσιογράφων, τουριστικών πρακτόρων κλπ: Χ. ΜΗΤΡΑΚΟΣ
Β) Προμήθεια αναμνηστικών δώρων: Β. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Εκδηλώσεις
α) Ημερίδες-συνέδρια τουριστικού ενδιαφέροντος και επιμόρφωσης επαγγελματιών: Δ. ΘΩΜΑΣ
β) Σχολικός Τουρισμός: Θ. ΔΟΥΡΟΣ

Διαφήμιση - Προβολή
α) Διαφήμιση σε περιοδικά, εφημερίδες, τουριστικούς οδηγούς, ιστοσελίδες: Χ. ΜΗΤΡΑΚΟΣ κλπ
β) Ηλεκτρονική διαφήμιση Google/display network/ad words/Facebook κλπ: Χ. ΜΗΤΡΑΚΟΣ κλπ

Συμμετοχή σε Τουριστικές Εκθέσεις
Πρόταση για συμμετοχή, καταρχήν, μελών της Επιτροπής και κατόπιν ψήφιση από Δημοτικό Συμβούλιο. Σχετικές ενέργειες από Διεύθυνση και Τμήμα Τουρισμού.

Χαρτογράφηση και Πιστοποίηση Πεζοπορικών Διαδρομών
Χαρτογράφηση δικτύου μονοπατιών πεζοπορίας και πιστοποίηση από αρμόδιο φορέα: Χ. ΑΛΕΞΑΚΟΣ και Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ

Πληροφόρηση Επισκεπτών
α) Προμήθεια περιπτέρου: Σ. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ και Δ. ΒΛΑΧΑΚΟΣ
β) Προμήθεια πινακίδων τουριστικής πληροφόρησης: Σ. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ και Δ. ΒΛΑΧΑΚΟΣ
γ) Επανεκτύπωση παλαιότερου ή και προμήθεια νέου έντυπου υλικού προβολής: Χ.ΜΗΤΡΑΚΟΣ


Δείτε τη συνέντευξη που έγινε στο Café bistro Veil στα Πικουλιάνικα Μυστρά