Αύξηση κόμβων και μείωση διοδίων, ζητούν οι Λάκωνες στο Λεύκτρο – Σπάρτη
Κατήγγειλε επώνυμους που εμποδίζουν το έργο ο Διευθυντής του Έργου κ Καρνέσης.
Σημαντική η συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου που έγινε στη Σπάρτη την Τρίτη 20/12 το απόγευμα στο Δημαρχιακό Μέγαρο.
Με την συμμετοχή των μελών του ΔΣ αλλά και πολλών μελών δημάρχων από όλη της Περιφέρεια και υπο την προεδρία του κ Νίκα, δημάρχου Καλαμάτας, συζητήθηκαν σημαντικά θέματα στην Ημερήσια Διάταξη με πρώτο το έργο «Λεύκτρο – Σπάρτη».
Τα αιτήματα
Ο Δήμαρχος Σπάρτης Σταύρος Αργειτάκος και μέλος της Π.Ε.Δ. Πελοποννήσου κατέθεσε κείμενο και ζήτησε τη στήριξη των μελών της Π.Ε.Δ. σύμφωνα με το οποίο πρέπει να γίνει αποδεκτό από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ το αίτημα των Λακώνων για:
- Αποκατάσταση των βλαβών του αρδευτικού δικτύου Λογκανίκου
- Αποκατάσταση αγροτικών και δημοτικών δρόμων
- Αποκατάσταση πρόσβασης ιδιοκτητών σε εκμεταλλεύσεις.
- Διαμόρφωση παράπλευρης βοηθητικής οδού καθ’ όλο το μήκος του έργου.
- Κατασκευή κόμβου σε Καστόρι
- Διάφορες αποκαταστάσεις και κατασκευές.
- Άρση της άδικης απόφασης λειτουργίας πλευρικών διοδίων στο Λογκανίκο
Το κείμενο μετα από διάλογο κι ενημέρωση που έγινε από τον Διευθυντή Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου του ΠΕΧΩΔΕ κ. Καρνέση υποστηρίχθηκε ομόφωνα από την Π.Ε.Δ. και απεστάλη μέσω του υπηρεσιακού λειτουργού στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.
Η παράδοση
Το notospress.gr, ζήτησε από το Στέλεχος του Υπουργείου κ. Καρνέση λεπτομέρειες για το έργο « Λεύκτρο – Σπάρτη»
Σύμφωνα με όσα είπε, [μπορείτε να τα δείτε το βράδυ στο σχετικό video] το σημαντικό οδικό έργο «Λεύκτρο - Σπάρτη» θα παραδοθεί τέλος του 2013 «Θεού θέλοντος και αρχαιολογίας επιτρέπουσας».
Το έργο
«Προβλέπει δύο λωρίδες κυκλοφορίας με νησίδα στη μέση και κόμβους για τη σύνδεση βασικών οικισμών. Δεν αποκλείεται η δημιουργία κόμβου και στο Καστόρι. Θα υπάρχει σταθμός μετωπικών διοδιών αλλά και πλευρικοί σταθμοί για τον έλεγχο όσων θα κινούνται λάθρα. Το νέο οδικό δίκτυο από την Τρίπολη έως τη Σπάρτη θα έχει συνολικό μήκος 72 χιλιόμετρα και τα οχήματα θα μπορούν να κινούνται με 120 χιλιόμετρα την ώρα.
Οι απαλλοτριώσεις, είπε, έχουν γίνει όλες, ωστόσο υπάρχουν επώνυμοι ιδιοκτήτες που δεν παραδίδουν τη γη τους και οι υποθέσεις αυτές έχουν φθάσει στη Δικαιοσύνη».
Ο κ Καρνέσης ζήτησε να είναι πιο αποτελεσματική τόσο η Αρχαιολογία όσο και το πρωτοδικείο Σπάρτης στη διεκπεραίωση ζητημάτων που αφορούν το έργο και τόνισε ότι σήμερα «με την υπάρχουσα κατάσταση υπάρχει κίνδυνος οι τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο να αξιοποιήσουν απόκλιση ή παράβαση της σύμβασης και να αποχωρήσουν δεδομένου ότι δεν τους συμφέρει η οικονομική απόδοση του έργου».
Λογκανίκος και Καστόρι
Ο κ Καρνέσης δέχθηκε πίεση αλλά και επιχειρήματα και προτάσεις σχετικά με το αρδευτικό του Λογκανίκου. Δεσμεύτηκε ότι μέχρι τον Μάρτιο θα έχουν επισκευαστεί οι ζημιές στο αρδευτικό. Οι αιρετοί εκπρόσωποι των κατοίκων του Λογκανίκου επεσήμαναν ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καθυστερήσουν οι επισκευές πέραν του Μαρτίου.
Πολύς λόγος και δικαίως έγινε για το «αποκλεισμό» του Καστορίου αφού δεν προβλέπεται κόμβος σύνδεσης. Οι αιρετοί εκπρόσωποι των κατοίκων του Καστορίου έδειξαν λύσεις στον εκπρόσωπο του Υπουργείου και τελικά δεν αποκλείεται η κατασκευή κόμβου που θα συνδέει το Καστόρι με το δίκτυο.
Τα διόδια
Συζήτηση έγινε και για τη δημιουργία πλευρικών διοδίων όπου θα καταβάλουν αντίτιμο όσοι κινούνται στην περιοχή χωρίς να κάνουν χρήση όλου του δικτύου.
Σε αυτή την περίπτωση, όπως φάνηκε, πρέπει να γίνει και πάλι συζήτηση αφού το μέτρο της ηλεκτρονική κάρτας χρεωπίστωσης δεν φαίνεται ότι θα πείσει τους κατοίκους να αποδεχθούν την κατασκευή πλευρικών διοδίων.
Ο κ Καρνέσης δήλωσε «ανοικτός σε διάλογο για διορθώσεις» και μικρές αλλαγές και φάνηκε συνεργάσιμος τόσο με τα μέλη της Π.Ε.Δ. όσο και με στελέχη της Λακωνικής εκπροσώπησης όπως οι κ.κ. Βερούτης, Τζωρτζάκης, Οικονομάκης, Σουχλέρης κ.α.
[Δείτε το βράδυ στο notospress.gr video με αποκλειστική συνέντευξη του Διευθυντή του Έργου Κ Καρνέση].