ΣΠΑΡΤΗ. Ο Κρατικός Αερολιμένας Σπάρτης είναι στρατιωτικό αεροδρόμιο που βρίσκεται 17 χιλιόμετρα (9 NM) νότια της Σπάρτης, στο Νομό Λακωνίας.

Το αεροδρόμιο παραμένει αδρανές εδώ και τουλάχιστον 27 χρόνια, παρά τις κατά καιρούς προσπάθειες τοπικών φορέων για αξιοποίηση του. Ανήκει κατά χρήση στην Πολεμική Αεροπορία και κατά κυριότητα στο Υπουργείο Οικονομικών. Ως το 2008 υπήρχε εκεί κλιμάκιο της 359 MAEΔΥ. Από το 2009 είχε περάσει στην ιδιοκτησία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, το οποίο όμως δεν έχει εγκαταστήσει άλλα αεροσκάφη, υλικά ή συσκευές, γι’ αυτό άλλωστε δεν φρουρείται. Παρ΄όλα αυτά όταν γίνονται μεταφορές στρατιωτικού υλικού τοποθετείται φρουρά όσο διαρκεί η διαδικασία. Κάποια εποχή χρησιμοποιήθηκε για αγώνες επίδειξης και ταχύτητας αυτοκινήτων.

Στις 11 Σεπτεμβρίου 2013, το ΓΕΑ το παραχώρησε στο δήμο Σπάρτης, που είχε υποβάλλει αίτηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να το εκμεταλλευτεί. Ο έλεγχος από την ΥΠΑ για να δοθεί η άδεια έχει ξεκινήσει, κάτι που είναι εξαιρετικά χρονοβόρο μιας και υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να ελεγχθούν. Για το λόγο αυτό, η ΥΠΑ δεν έχει καταχωρήσει τον αερολιμένα Σπάρτης (ΚΑΣΠ) στην κατηγορία των «Δημοτικών Αερολιμένων», στην οποία υπάγονται αυτοί της Κάσου (ΔΑΚΑ), της Λέρου (ΔΑΛΕ), της Σητείας (ΔΑΣΤ) και του Καστελλορίζου (ΔΑΖΟ) που λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Αντίθετα, το περιλαμβάνει στην κατά μια βαθμίδα ανώτερη κατηγορία των «Κρατικών Αερολιμένων Εσωτερικών Συγκοινωνιών», στην οποία υπάγονται 26 αεροδρόμια. Από αυτά, πέντε βρίσκονται σε «λειτουργία υπό αναστολή», μεταξύ αυτών και της Σπάρτης. Τα υπόλοιπα μη λειτουργικά είναι του Αγρινίου (ΚΑΑΓ), της Ανδραβίδας (ΚΑΝΔ), του Επιταλίου (ΚΑΕΠ) και του Καστελλίου (ΚΑΤΛ).
Το αεροδρόμιο βρίσκεται σε υψόμετρο 152 μέτρων (499 πόδια) από το επίπεδο της θάλασσας. Έχει έναν διάδρομο με κατεύθυνση 06L / 24R και ασφάλτινη επιφάνεια. Το μήκος του είναι 916 μέτρα (3005 πόδια) και το πλάτος του 23 μέτρα (75 πόδια).

Στις 26 Ιουλίου 2014, ένα ιδιωτικό υπερελαφρό αμφίβιο αεροσκάφος κατέπεσε έξω από τον Αερολιμένα Σπάρτης. Το αεροσκάφος είχε ιταλικό νηολόγιο, ενώ είναι άγνωστος ο τόπος εκκίνησης του ταξιδιού, μιας και δεν είχε υποβληθεί ποτέ σχέδιο πτήσης. Το αεροσκάφος συνετρίβη λόγω λανθασμένου χειρισμού κατά την απογείωση, μετά από μικρή στάση που πραγματοποίησαν οι δύο επιβαίνοντες. Στο αεροσκάφος επέβαιναν δύο άτομα, ελληνικής καταγωγής, ηλικίας 52 και 35 ετών, οι οποίοι ανασύρθηκαν νεκροί από τον τόπο του ατυχήματος.

Eπι δημαρχίας Βαλιώτη η υπόθεση επαναλειτουργίας του αεροδρομίου "πάγωσε". Σήμερα, ο αντιδήμαρχος Σπάρτης Μιχάλης Βακαλόπουλος, επαναφέρει το θέμα εισηγούμενος στο Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης ενέργειες για την αξιοποίηση και επαναλειτουργία του και παροχή εξουσιοδότησης του κ. Δημάρχου Σπάρτης να χειριστεί το θέμα.

Για την επαναλειτουργία του αεροδρομίου Σπάρτης δύο άνθρωποι εργάστηκαν ιδιαίτερα και ανεξάρτητα, ο αείμνηστος Γιάννης Κουρτσούνης και ο Αντώνης Φελούρης.