Τι είπε και τι πρότεινε στη συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα
Ο επικεφαλής της Μείζονος αντιπολίτευσης Κώστας Φούρκας κατά τη συζήτηση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου έθεσε ζητήματα όπως η έγκαιρη συζήτηση τέτοιων θεμάτων, η κοντόφθαλμη πολιτική της Δημοτικής Αρχής, η έλλειψη στρατηγικής στην τουριστική ανάπτυξη και η ικανοποίηση αιτημάτων με συρραφή έργων.
Συγκεκριμένα, στην τοποθέτησή του ανέφερε:

«Κύριε Πρόεδρε, θα κάνω μια γενική πολιτική τοποθέτηση και οι συνεργάτες μου θα αναφερθούν λεπτομερώς για το πρόγραμμα.
Κύριε Πρόεδρε, εάν δεν σεβόμουν το σώμα, θα κατέθετα την περσινή μου τοποθέτηση, γιατί δυστυχώς είμαι υποχρεωμένος να κάνω τις ίδιες παρατηρήσεις, αφού τίποτα δεν έχει διορθωθεί από το περσινό τεχνικό πρόγραμμα του 2011.
Θέλω να τονίσω ότι οι παρεμβάσεις μας δεν έχουν αντιπολιτευτικό χαρακτήρα, αντίθετα προσπαθούμε με παραινέσεις να βοηθήσουμε την συμπολίτευση στην σωστή αντιμετώπιση σοβαρών θεμάτων για το Δήμο.

Πιστεύουμε ότι η κατάθεση προς ψήφιση του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού είναι τα κορυφαία θέματα που καλείται να συζητήσει το Δημοτικό Συμβούλιο και γι΄αυτό χρειάζεται και η κατάλληλη προετοιμασία, αλλά και ο σωστός χρόνος που θα υποβληθούν προς συζήτηση, ώστε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Στο τεχνικό πρόγραμμα έχουμε ως εισήγηση μια κατάσταση έργων, χωρίς εισηγητική έκθεση χωρίς τις κατευθυντήριες γραμμές, που ακολουθήσατε, για την εικόνα των έργων και βάσει ποιων σκέψεων έγινε η κατάρτιση του προγράμματος.
Σίγουρα με το τεχνικό πρόγραμμα δεν πρόκειται να αναπτυχθούν μεγάλα αναπτυξιακά έργα, μέσα από αυτό όμως δίνεις το στίγμα και τους άξονες ανάπτυξης.

Σίγουρα όμως θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν οι προτεραιότητες των έργων με σοβαρότητα, αλλά και η προοπτική ενός εκάστου από αυτά.
Αντίθετα εδώ έχουμε μια συρραφή αιτημάτων με απώτερο σκοπό να τους ικανοποιήσουμε όλους.
Χωρίς να εξετασθούν βασικές παράμετροι που πρέπει να λαμβάνονται κατά την κατάρτιση του προγράμματος όπως: η δυνατότητα χρηματοδότησης και κατά συνέπεια η υλοποίησή του αλλά και η αποτελεσματικότητα του έργου.

Σε κάθε περίπτωση παρατηρείται και το 2012, όπως και το 2011 μια μεγάλη καθυστέρηση , στην έγκαιρη εισήγηση προς συζήτηση στο Δ.Σ. του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού, κάτι που έγινε στους άλλους Δήμους στους οποίους συζητήθηκαν από τον Δεκέμβριο.
Και εάν για το 2011 υπάρχει δικαιολογία επειδή ήταν η πρώτη χρονιά της Δημοτικής αρχής, δεν συμβαίνει το ίδιο και το 2012.
Και τούτο γιατί για να εγκριθεί το πρόγραμμα θέλουμε 2 μήνες ακόμη, οπότε δεν θα έχουμε δημοπράτηση των έργων πριν το καλοκαίρι, άρα αποκλείεται να ολοκληρωθούν εντός του 2012.
Διότι και το 2011 υλοποιήθηκαν μόνο τα έργα που είχαν ωριμότητα με μελέτες και χρηματοδότηση από τις Δημοτικές Ενότητες των πρώην Καποδιστριακών Δήμων.
Ακόμη πολλά από τα έργα αυτά είτε λόγω έλλειψης χρόνου, είτε λόγω έλλειψης χρηματοδότησης ήταν στο προηγούμενο πρόγραμμα, είναι στο φετινό και φοβάμαι ότι θα αναφέρονται και στα επόμενα προγράμματα, αφού δεν ελήφθησαν υπόψιν οι βασικοί παράγοντες που αναφέρθησαν προηγουμένως.

Είχα αναφέρει και το 2011, το ανέφερα και σήμερα ότι δεν είναι δυνατόν από το τεχνικό πρόγραμμα και μέσα από τον προϋπολογισμό του Δήμου να υλοποιούν μεγάλα αναπτυξιακά έργα.
Αντίθετα αυτά θα γίνουν από άλλες πηγές χρηματοδότησης, αφού προηγηθεί όμως η κατάλληλη προετοιμασία και μέσα από το τεχνικό πρόγραμμα.
Σας είχα αναφέρει τότε την προετοιμασία που είχαμε κάνει ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση σε έργα που αναπτύσσονται στα όρια του Δήμου.
Σας είχα αναφέρει σε τι φάση ωριμότητας βρίσκεται κάθε ένα από αυτά και σε τι ενέργειες θα έπρεπε να προβείτε.
Είμεθα στον προτελευταίο χρόνο του ΕΣΠΑ και με λύπη βλέπουμε ότι μόνο ένα έργο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα από τον Δήμο.

Κύριε Δήμαρχε, θα πρέπει να αλλάξετε τρόπο διεκδίκησης ( εάν υπάρχει μέχρι σήμερα ), πρέπει να αλλάξει ο Δήμος, μέχρι σήμερα διακρίνεστε από μια κλειστοφοβία, από έναν συντηρητισμό και μια εσωστρέφεια, αντίθετα θα πρέπει ο Δήμος να καταστεί εργαλείο προετοιμασίας, διεκδίκησης και παραγωγής έργου.
Αξιοποιείστε την ιστορική ονομασία του Δήμου, αξιοποιείστε τους ανθρώπους που θέλουν και μπορούν να βοηθήσουν.
Φέρτε στο Δημοτικό Συμβούλιο, πάρτε απόφαση και υποβάλετε όποια ώριμη μελέτη έχετε, μην περιμένετε να σας το ζητήσουν, αυτό δεν θα γίνει ποτέ, εδώ επιτρέψτέ μου να καταθέσω την εμπειρία μου, μην καθυστερείτε, πιέστε την Περιφέρεια να υποβάλει στο πρόγραμμα τις μελέτες που είναι ώριμες και είναι αρμοδιότητά της.
Αυτές τις έχω αναφέρει και δεν χρειάζεται να τις επαναλάβω, πιέστε να συμπτυχθεί ο χρόνος ωρίμανσης των μελετών όπου χρειάζεται. Θα αναφέρω μόνο, καίτοι το ανέφερα και πριν από ένα χρόνο, παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση την μελέτη του φράγματος της Κελεφίνας, συγκεκριμένα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη είτε η Π.Π.Ε., είχα ζητήσει τότε να ασκήσετε πιέσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Θέλω να κάνω μία ακόμη πρόταση, πρόταση που ανοίγει νέο ορίζοντα ανάπτυξης για τον δήμο μας.
Συγκεκριμένα, γρήγορα αρχίζουν τα έργα επέκτασης και ανάπτυξης των υποδομών στο λιμάνι Γυθείου, που με την ολοκλήρωσή του θα δύναται πέρα των άλλων δυνατοτήτων, να δέχεται κρουαζιερόπλοια οποιουδήποτε μεγέθους.
Θα μου πείτε τι δουλειά έχει ο Δήμος μας με το λιμάνι Γυθείου. Αυτή είναι μια κοντόφθαλμη προσέγγιση και τούτο γιατί.
Με την ανάπτυξη του λιμανιού αυτομάτως θα έχει τη δυνατότητα το Γύθειο να μπει στα προγράμματα των tour operators και να γίνει προορισμός κρουαζιέρας προσελκύοντας ακόμη και σύγχρονα κρουαζιερόπλοια.

Η κρουαζιέρα είναι ένα είδος τουρισμού που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια με μεγάλη δυναμική στην Μεσόγειο, μετά τον κορεσμό άλλων προορισμών που κατείχαν τα πρωτεία τα προηγούμενα χρόνια.
Κάτι που θα γίνει και στον χώρο μας μετά την κατάργηση του καμποτάζ. Το Γύθειο θα γίνει σίγουρα προορισμός, το ζητούμενο είναι πώς ο Δήμος μας θα μπει στο πρόγραμμα επισκέψεων των τουριστών.

Θα αναφέρω ένα παράδειγμα:
Το Κατάκολο δέχεται μέσω κρουαζιέρας 1.000.000 περίπου επισκέπτες με προορισμό την Ολυμπία. Γιατί να μη διεκδικήσουμε και εμείς ένα κομμάτι από αυτή την πίτα έστω και μικρότερο, προβάλλοντας όμως την Σπάρτη και τον Μυστρά.
Όταν από μετρήσεις προκύπτει ότι σε κάθε ενδιάμεσο λιμάνι μιας κρουαζιέρας κάθε επιβάτης ξοδεύει 40-50€. Πολλαπλασιάζοντας αυτό το ποσό με τον αριθμό των επισκεπτών, βγάζουμε το όφελος που θα έχουν οι επαγγελματίες που ασχολούνται με τον τουρισμό και όχι μόνο.

Πώς θα το πετύχουμε; Σίγουρα για να μπούμε στο πρόγραμμα θα πρέπει 1ον μεγαλύτερη και σοβαρότερη προβολή του Δήμου μας και 2ον να βελτιώσουμε τις υποδομές μας- συγκεκριμένα τις υποδομές πρόσβασης από και προς το λιμάνι.
Γιατί με τις σημερινές υποδομές, οι επιβάτες θα προτιμήσουν την παραμονή τους στο κρουαζιερόπλοιο παρά να συνεχίσουν τη ζαλάδα των κυμάτων με ζαλάδα στις στροφές του οδικού μας δικτύου.
Πώς μπορούμε να το βελτιώσουμε; Ως Ν.Α είχαμε και για αυτό φροντίσει διεκδικώντας και επιτυγχάνοντας από τον κ.Σουφλιά (τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ), την Άνοιξη του 2009, την ένταξη του άξονα Σπάρτη-Γύθειο στο τομεακό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ στο ΕΣΠΑ, συγκεκριμένα την μελέτη αλλά και την κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού άξονα με προϋπολογισμό 45 εκ. €.

Ήδη η μελέτη ξεκίνησε άμεσα μέσα στο 2009 και είναι σε εξέλιξη, συγκεκριμένα έχει ολοκληρωθεί η Π.Π.Ε με τη χωροθέτηση του δρόμου, που προβλέπει παράκαμψη της Τάραψας ανατολικά και των Αιγιών δυτικά, έχει υποβληθεί για έγκριση η Μ.Π.Ε , οπότε όσοι γνωρίζουν από μελέτες, διαπιστώνουμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε μια ώριμη μελέτη και για αυτό το βασικό άξονα.

Τι θα πρέπει να κάνουμε τώρα εμείς;
Επειδή φοβάμαι ότι πολλά πράγματα αλλάζουν όχι από αλλαγή κυβέρνησης, αλλά και από αλλαγή Υπουργών, θα πρέπει σε συνεργασία με το Δήμαρχο Ανατολικής Μάνης, ο οποίος ήδη έχει αναπτύξει μια πρωτοβουλία να λειτουργήσετε κι εσείς κύριε Δήμαρχε, ενισχυτικά αυτής της προσπάθειας στον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και μάλιστα πολύ σύντομα, θεωρώ ότι είναι η πιο κατάλληλη στιγμή, ώστε να μην απενταχθεί το έργο.

Με λίγα λόγια σας κατέθεσα την άποψή μου, που είναι και άποψη της παράταξής μας για το πώς θα πρέπει να κινηθεί ο Δήμος πέραν της αντιμετώπισης της καθημερινότητας, που αυτό γίνεται μέσα από το τεχνικό πρόγραμμα».