Γράφει ο Σωτήρης Ροϊνός*

«Δίνεται σε κυκλοφορία μια ιστορική γέφυρα. Μια γέφυρα που κατασκευάστηκε το 1960 και τότε ήταν από τις μεγαλύτερες γέφυρες που είχαν κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Ξεκίνησαν το 2019 οι εργασίες της και ολοκληρώθηκαν παρά την πανδημία.

Είναι ένα μικρό έργο αλλά συμβολικό, και απεικονίζει μια προσπάθεια που γίνεται από το υπουργείο υποδομών και σε συνεργασία και με άλλους φορείς, να δούμε όλες τις γέφυρες στην Ελλάδα και να ξεκινήσουμε την ανάταξη και την αποκατάστασή τους».

Τα παραπάνω, μεταξύ άλλων, ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών & Υποδομών κ. Κώστας Καραμανλής κατά τα εγκαίνια παράδοσης του έργου ανακατασκευής της γέφυρας του ποταμού Πηνειού στα Τέμπη.

Μήπως είναι η ευκαιρία τώρα οι οικείοι Δήμοι (Σπάρτης και Ευρώτα), και, κυρίως η Περιφέρεια Πελοποννήσου, να αναδείξουν στο Υπουργείο την αναγκαιότητα και να διεκδικήσουν την ένταξη των δυο σιδερένιων γεφυρών του ποταμού Ευρώτα (Σπάρτης και Σκάλας) στο πλαίσιο αποκατάστασης, όπως αυτό το προσδιόρισε ο κ. Καραμανλής;

Οι δυο γέφυρες του ποταμού έχουν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, και, μάλιστα, στον υπέρτατο βαθμό για να καταστούν έργα προτεραιότητας του προγράμματος αυτού.

Είναι κατασκευασμένες σε παγκοσμίως γνωστό ιστορικό ποταμό, οι ίδιες έχουν ιστορική αξία, επιπρόσθετα, έχουν ανακηρυχθεί διατηρητέες.

Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι η είδηση της εγκαινίων της ανακατασκευής της γέφυρας του Πηνειού και το περιεχόμενο των δηλώσεων του Υπουργού κ. Καραμανλή, θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον και, κυρίως, θα επιφέρουν στοχευμένες διεκδικητικές ενέργειες του Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας, καθώς και των δυο Δημάρχων (Σπάρτης και Ευρώτα) προς την κατεύθυνση ένταξης των δυο γεφυρών του Ευρώτα σε πρόγραμμα ανακατασκευής τους.

(*) Πρόεδρος Ο.Ε.Β.Ε. Λακωνίας