ΚΑΛΑΜΑΤΑ. Πρόκειται για έναν «ατελειώτο» δρόμο που καθιστά ευκολότερο τον προσανατολισμό των επαγγελματιών οδηγών και των ταξιδιωτών που διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε διαφορετικές χώρες.

Όλο και πιο ασφαλείς γίνονται οι αυτοκινητόδρομοι της Γηραιάς Ηπείρου, με στόχο τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών και τη μείωση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ των αστικών κέντρων.

Σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους έχει αποκτήσει και η Ελλάδα, παρέχοντας μεταξύ άλλων μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα.

Οι αυτοκινητόδρομοι, ωστόσο, δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αυτόνομες οντότητες όπου τα όριά τους αρχίζουν και τελειώνουν αποκλειστικά εντός της ελληνικής επικρατείας, μιας και πολλοί από αυτούς αποτελούν τμήματα ενός ευρύτερους συστήματος κύριων οδών που διασχίζουν τα ευρωπαϊκά κράτη, από το οποίο προκύπτουν ενιαίες ενδοευρωπαϊκές διαδρομές.

Πρόκειται για το διεθνές δίκτυο οδών, βασική χρησιμότητα του οποίου είναι η δημιουργία «ιδεατών διαδρομών» εντός του ευρωπαϊκού εδάφους, κάνοντας ευκολότερο τον προσανατολισμό των επαγγελματιών οδηγών και των ταξιδιωτών που διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε διαφορετικές χώρες.

Το διεθνές δίκτυο οδών, παρά την ονομασία του, περιορίζεται μόνο στα εδάφη της Ευρώπης και των χωρών που ανήκουν μεν στην Ασία, αλλά προέκυψαν από τη διάσπαση της ΕΣΣΔ.

Μέρος του εν λόγω δικτύου αποτελεί και η Ευρωπαϊκή Οδός 55 (E55), με μήκος 3.305 χλμ., η οποία ξεκινά από το Χέλσινγκμποργκ της Σουηδίας και καταλήγει στην Καλαμάτα.

Το ελληνικό τμήμα ξεκινά από την Ηγουμενίτσα και περνώντας από την Πρέβεζα, την Αμφιλοχία, το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι, την Πάτρα, τον Πύργο και την Κυπαρισσία καταλήγοντας στην Καλαμάτα.

Περιλαμβάνει, δηλαδή, την εθνική οδό Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας, τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία (Α52), την Ιόνια Οδό (Α5), τις εθνικές οδούς 9 και 9α (Πάτρα - Καλό Νερό - Τσακώνα) και τον Α/Δ Μορέας μέχρι την Καλαμάτα .

Οι χώρες από τις οποίες διέρχεται είναι η Σουηδία, η Γερμανία, η Τσεχία, η Αυστρία, η Ιταλία και η Ελλάδα.

Ειδικότερα, από Βορρά προς Νότο, η διαδρομή ξεκινά με τη θαλάσσια οδό Χέλσινγκμποργκ (Σουηδία) – Χέλσινγκορ (Δανία). Συνεχίζει οδικώς έως την πόλη Γκέντσερ και από εκεί φτάνει στο Ροστόκ της Γερμανίας με καράβι. Από τη Γερμανία η διαδρομή συνεχίζει οδικώς προς Τσεχία και μετά προς Αυστρία, για να πάρει σειρά η Ιταλία. Η τελευταία συνδέεται με την Ελλάδα μέσω της θαλάσσιας οδού Μπρίντιζι – Ηγουμενίτσας για να ακολουθήσει η οδική σύνδεση του λιμανιού της Θεσπρωτίας με την Καλαμάτα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την ένταξη ενός δρόμου στο Διεθνές Δίκτυο Οδών πρέπει να είναι εξ' ολοκλήρου ασφαλτοστρωμένος και πλατύτερος από 8,40 μέτρα. Πρέπει να έχει παντού προτεραιότητα και να μην περνά από το εσωτερικό πόλεων και χωριών, καθώς και να διαθέτει χωρητικότητα αρκετή ώστε να αποφεύγονται κυκλοφοριακές συμφορήσεις υπό ομαλές συνθήκες.

Πρακτικά τα παραπάνω δεν ακολουθούνται κατά γράμμα σε όλες τις περιπτώσεις. Σε θεωρητικό επίπεδο, μια ιδεατή διαδρομή του Δικτύου αποτελείται αποκλειστικά από επιμέρους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους.

Πηγή: carandmotor.gr

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις