ΣΠΑΡΤΗ. Η Αερολέσχη Λακωνίας και τα πρόσωπα που, κατά καιρούς, τη στήριξαν και την ανέπτυξαν είναι άμεσα συνδεδεμένη με το αεροδρόμιο της Σπάρτης, στο Πυρί.

Το notospress.gr σε μια κρίσιμη στιγμή για το μέλλον του αεροδρομίου καταγράφει την άποψη και θέση ενός ανθρώπου που έχει ταυτιστεί με την προσπάθεια διεκδίκησης και λειτουργίας του.

Ο Γιάννης Κουρτσούνης, ο άνθρωπος που έχει διατελέσει σε κρίσιμες και σημαντικές θέσεις της Γενικής Αεροπορίας, μιλάει για την δυνατότητα ανάπτυξης του Αεροδρομίου της Σπάρτης.

Ως μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος, Επιθεωρητής Αερολεσχών αλλά και μέσα από άλλες θέσεις στις οποίες διετέλεσε, προτρέπει τις σημερινές αρχές της Λακωνίας να διεκδικήσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου και την καθιέρωση πτήσεων τουριστικών κι εμπορικών.

Επι σειρά ετών ο Γιάννης Κουρτσούνης, με πυκνή κι επίμονη αρθρογραφία στον «Λακωνικό Τύπο» και στη «Λακωνική Επικαιρότητα» υπέδειξε σφάλματα, παραλείψεις, συγκριτικά πλεονέκτημα κι ευκαιρίες έτσι ώστε η υπόθεση διεκδίκησης και λειτουργίας του αεροδρομίου Σπάρτης να γίνει εφικτή και βιώσιμη.

Είναι αυτός που περιέγραψε τα απαγορευτικά προβλήματα στο αεροδρόμιο Τρίπολης, αυτός που ακόμα και σήμερα επιμένει να διορθωθούν στοιχεία σε διεθνείς καταχωρήσεις που αδικούν και υποβαθμίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροδρομίου Σπάρτης.

Είναι αυτός που θέτει γνώσεις κι εμπειρία, πιστοποιημένα από την Αεροπορική Ακαδημία, στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για το θέμα.

Η άποψή του καταγράφεται και είναι πλέον στη διάθεση τόσο των αρμοδίων του ΥΠΕΘΑ όσο και των Λακωνικών Αρχών.


Το αεροδρόμιο «χαράκτηκε», συγκυριακά, την εποχή που Ισραηλινές εταιρείες είχαν αναλάβει τον πρώτο αεροψεκασμό για τον δάκο στη Λακωνία. Λειτουργούσε ως χωμάτινος διάδρομος. Την περίοδο της Τουρκικής απειλής, στα μέσα της δεκαετίας του 1970, με εντολή του Αβέρωφ ασφαλτοστρώνεται. Έτσι δέχεται πτήσεις μικρών αεροσκαφών. Οι φίλοι του αεραθλητισμού από την Λακωνία εκπαιδεύονται στην Αθηνα και στην Καλαμάτα ( όπου λειτουργεί Αερολέσχη) και πολύ σύντομα δημιουργούν την Αερολέσχη Λακωνίας: Κουρτσούνης, Οικονομάκης, Σελιτσάνος, Φελούρης κ.α.

Η Αερολέσχη Λακωνίας δημιουργεί παράδοση, σχολές πιλότων κι αποκτά εκατοντάδες μέλη. Η Ολυμπιακή Αεροπορία εγκαινιάζει πτήσεις μικρών αεροσκαφών αλλά σύντομα διαπιστώνει ότι δεν είναι βιώσιμες και τις διακόπτει.

Η Αερολέσχη αλλάζει (τρία) αεροπλάνα, τα ιδρυτικά μέλη δεν τα διαδέχονται νέα μέλη και το αεροδρόμιο πέφτει σε μαρασμό από την στιγμή που δεν αναπτύσσεται εμπορικά και τουριστικά. Ακολουθούν δεσμεύσεις πρωθυπουργών, υπουργών και κομματικών στελεχών για ανάπτυξή του.


Τα χρόνια περνούν. Το ενδιαφέρον από τις αρχές σβήνει, οι άνθρωποι της Αερολέσχης άλλοτε επιμένουν και άλλοτε βρίσκουν διεξόδους στην Καλαμάτα, στην Τρίπολη, στα Μέγαρα. Το θέμα επανέρχεται μια πρόταση από την Νομαρχιακή Αρχή και τον Κώστα Φούρκα που μελετά νέο αεροδόμιο στην Τραπεζοντή.

Όλο αυτό το διάστημα ο Γιάννης Κουρτσούνης επιμένει για το αεροδρόμιο της Σπάρτης στο Πυρί.

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία το χρησιμοποιεί κατά καιρούς για τα πυροσβεστικά της αεροσκάφη.

Σήμερα οι βουλευτές της Λακωνίας και ο Δήμος Σπάρτης αναθερμαίνουν το θέμα του υπάρχοντος αεροδρομίου. Επιδιώκουν την παραχώρησή του με προγραμματική σύμβαση στον Δήμο Σπάρτης.

Η θέση του Γιάννη Κουρτσούνη και της Αερολέσχης Λακωνίας είναι πλέον χρήσιμη και σημαντική. Όσοι σχεδιάζουν το μέλλον πρέπει να τους ακούσουν.

Σήμερα η Αερολέσχη Λακωνίας διατηρείται από την επιμονή τριών μελών της, του Γιώργου Σελιτσάνου, του Κυριάκου Κακούρου και του Νίκου Χίου. Η δημιουργία Αεραθλητικού Κέντρου είναι εφικτή. Οι πτήσεις τσάρτερ είναι καλοδεχούμενες, αν επιτευχθούν.

[Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία στο αεροδρόμιο τον Πρόεδρο της Αερολέσχης Λακωνίας κ Γιώργο Σελιτσάνο ]

Δείτε το video της συνέντευξης