ΣΠΑΡΤΗ. Το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτηςαποφάσισε να συζητήσει το θέμα «Κόμμα Σπαρτιάτες» λόγω της σοβαρότητας του. Ωστόσο δεν το έθεσε στην Ημερήσια Διάταξη αλλά προ αυτής (!) Σημαντική η παρέμβαση του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Σπάρτης κ. Γιάννη Νικολόπουλου, ο οποίος ενημέρωσε το Σώμα για την νομική διάσταση του θέματος και όχι την πολιτική.

Όπως προκύπτει από τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης:

Η εκλογή του κόμματος Σπαρτιάτες είναι νόμιμη. Νόμιμη είναι και η ονομασία του κόμματος. (Δεν είναι δίκαιη και ηθική). Αν ο δήμος Σπάρτης επιδιώκει την αλλαγή ονομασίας θα πρέπει να προσφύγει στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο το οποίο δεν δεσμεύεται από την απόφαση του Αρείου Πάγου. Ωστόσο πιθανή επιτυχής κι έγκαιρη αμφισβήτηση της νομιμότητας του κόμματος Σπαρτιάτες (ως προς το όνομα) θα οδηγήσει σε επανάληψη των Εθνικών εκλογώναν όχι σε όλες τις εκλογικές περιφέρειες τουλάχιστον στις περιφέρειες όπου έχουν εκλεγεί βουλευτές του.

Ο Άρειος Πάγος ανακήρυξε το κόμμα Σπαρτιάτες νόμιμο με ομόφωνη απόφαση και χωρίς καμία διαφωνία. Δυστυχώς ο δήμος Σπάρτης από το 2017 «δεν το πήρε χαμπάρι» όπως χαρακτηριστικά είπε ο πρώην δήμαρχος Βαγγέλης Βαλιώτης.

Αναδρομική ισχύς νόμου δεν μπορεί να υπάρξει. Όσοι είχαν έννομο σύμφερον να διαφωνήσουν για την ονομασία δεν κινήθηκαν εγκαίρως. Για να προβλεφθούν στο μέλλον παρόμοιες καταστάσεις θα πρέπει να αλλάξει η Εκλογική Νομοθεσία.

Κατά την συζήτηση έγινε λόγος για «μόρφωμα ακροδεξιάς ιδεολογίας» και για «λάτρεις των Ναζί», «υμνητές του Κασσιδιάρη» όμως αυτοκριτική για τη διαχρονική ολιγωρία του δήμου Σπάρτης δεν υπήρξε, στοχοποιήθηκαν, ατυχώς, οι Λάκωνες εκπρόσωποι του κόμματος «Σπαρτιάτες» που πήραν τον λόγο και γενικά υπήρχε έντονο κλίμα αφορισμού με την τεκμηρίωση, πολιτικά να πάλλεται ανάμεσα σε κομματικές και ιδεολογικές ιαχές και νομικά να μην μπορεί επ’ ουδενί να σταθεί.

Ανεξάρτητα με τον αν διαφωνεί, αν αδιαφορεί ή αν συμφωνεί κανείς, με το κόμμα Σπαρτιάτες, την ιδεολογία του και τη μεθοδολογία του, αυτό που αναδείχθηκε είναι ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης, διαχρονικά, είναι αδύναμο (πλειοψηφίες και μειοψηφίες) να συλλάβει πολιτικά και να δράσει έγκαιρα για θέματα που είτε επηρεάζουν, είτε προσβάλουν, είτε θίγουν και σε κάθε περίπτωση απασχολούν την τοπική κοινωνία.

Ο δήμαρχος Σπάρτης Πέτρος Δούκας κάλυψε «εγκαίρως» τα νότα του με τοποθέτησή σου από δημόσιο βήμα κατά της ονομασίας του συγκεκριμένου κόμματος.

Να σημειωθεί ότι στον δήμο Σπάρτης, το κόμμα «Σπαρτιάτες» με ένα μόνον υποψήφιο βουλευτή πήρε από τις 17.800 ψήφους τις 1.400, δηλαδή ποσοστό 8,07%.

Τελικά στο Δ.Σ. Σπάρτης διεφάνη ότι, σήμερα, ο Δήμος Σπάρτης δεν είναι σε θέση να αντιτάξει το συμφέρον του έναντι της Εθνικής ηρεμίας και πολιτικής τάξης κι έτσι αυτόματα το θέμα είναι μείζον μεν για την Πολιτεία της Σπάρτης, έλασσον δε για τη χώρα. Ο δήμος ας κάνει την επιλογή του όσο ακόμα έχει χρόνο.

Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο

Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) είναι ένα ειδικό δικαστήριο. Προβλέπεται από το άρθρο 100 του Συντάγματος και έχει ειδική αρμοδιότητα να κρίνει, μεταξύ άλλων, το κύρος των βουλευτικών εκλογών, την έκπτωση βουλευτή από το αξίωμά του ή να αίρει συγκρούσεις μεταξύ των τριών ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας. Η οργάνωση και λειτουργία του ρυθμίζεται ειδικότερα από τον Κώδικα περί του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (Κώδικας ΑΕΔ, Ν. 345/1976). Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο δεν πρέπει να συγχέεται με το Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 86 του Συντάγματος, που δικάζει υποθέσεις ποινικής ευθύνης Υπουργών. Οι αποφάσεις του ΑΕΔ είναι αμετάκλητες, δεν μπορούν δηλαδή να προσβληθούν με κανένα ένδικο μέσο.

Σύνθεση

Το ΑΕΔ συγκροτείται από τους Προέδρους των τριών ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας (Συμβουλίου της Επικρατείας, Αρείου Πάγου και Ελεγκτικού Συνεδρίου), τέσσερις Συμβούλους Επικρατείας και τέσσερις Αρεοπαγίτες. Για δύο από τις έξι κατηγορίες υποθέσεων στη σύνθεσή του συμμετέχουν και δύο τακτικοί καθηγητές νομικών μαθημάτων των νομικών σχολών των πανεπιστημίων της Χώρας. Πρόεδρος ορίζεται ο αρχαιότερος μεταξύ των Προέδρων του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου.

Αρμοδιότητες

  • Έλεγχος του κύρους βουλευτικών εκλογών (περ. α΄)
  • Έλεγχος του κύρους και των αποτελεσμάτων δημοψηφίσματος (περ. β΄)
  • Κρίση για τα ασυμβίβαστα ή την έκπτωση βουλευτή (περ. γ΄)
  • Άρση συγκρούσεων αρμοδιότητας (περ. δ΄)
  • Άρση αμφισβήτησης περί συνταγματικότητας ή περί έννοιας διατάξεων νόμου (περ. ε΄)

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις