ΣΥΡΙΖΑ: «Εικόνα διάλυσης και αναταραχής στην Α/θμια Εκπαίδευση Λακωνίας»
ΣΠΑΡΤΗ. Πολλά και συσσωρευμένα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης νομού Λακωνίας, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ, ύστερα από συνάντηση αντιπροσωπείας της τελευταίας με το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακεδαίμονος. Η δημιουργία μεγάλων τμημάτων, η ουσιαστική ακύρωση των ολοήμερων σχολείων, τα εκπαιδευτικά κενά όλων των ειδικοτήτων στα σχολεία του νομού, όπως και το στεγαστικό είναι μερικά από τα φλέγοντα ζητήματα που αναζητούν άμεση λύση, όπως καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Σφοδρή και άνευ προηγουμένου επίθεση δέχεται τις τελευταίες ημέρες η Α/βάθμια εκπαίδευση.
H κυβέρνηση, προσπαθώντας να καλύψει τα κενά που αφήνουν οι απολύσεις των χιλιάδων αναπληρωτών και οι μηδενικοί διορισμοί, «κλέβει» το εκπαιδευτικό προσωπικό που κάλυπτε σημαντικότατες υποστηρικτικές δομές όπως τα Ολοήμερα τμήματα και τα τμήματα Ένταξης, αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, κλείνει μικρά σχολεία και νηπιαγωγεία, συγχωνεύει σχολεία ή και τμήματα δημιουργώντας χιλιάδες κατασκευασμένες υπεραριθμίες που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς στην ομηρία των υποχρεωτικών μετακινήσεων αλλά και τους μαθητές (και τους γονείς τους) στην αγωνία και την ανασφάλεια για το μέλλον τους στην εκπαίδευση.
Μέσα σε αυτό το κλίμα, το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ Λακωνίας, αποτελούμενη από τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας της Ν.Ε. Λακωνίας, κ Φραγκή Πανάγο και Χρυσαδάκο Σταύρο, συναντήθηκε με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακεδαίμονος προκειμένου να ενημερωθεί για τα προβλήματα και τις συνέπειές τους στην ομαλή λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Μέσα από την συζήτηση αναδείχτηκε και καταγράφτηκε και σε τοπικό επίπεδο η εικόνα διάλυσης και αναταραχής που επικρατεί στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με βασικά χαρακτηριστικά:
- Την κατάργηση της πρωινής ζώνης, δηλαδή της απασχόλησης μαθητών από τις επτά (7 )το πρωί μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, μέτρο ευεργετικό για εργαζόμενους γονείς .
- Την ουσιαστική ακύρωση των ολοήμερων σχολείων , μέσα από την κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου και την υποβάθμιση του χρόνου προετοιμασίας των μαθητών για την επόμενη μέρα, καθώς και η σταδιακή απώλεια του εκπαιδευτικού χαρακτήρα του ολοήμερου με την παρέλαση από αυτό πλήθους εκπαιδευτικών σε μια λειτουργία παιδοφυλακτηρίου.
-Την δημιουργία μεγάλων τμημάτων με περισσότερα από 25 παιδιά γεγονός που δυσχεραίνει το εκπαιδευτικό έργο και την ασφάλεια των μαθητών και προκαλεί τεχνητά σύμπτυξη τμημάτων και νέους «υπεράριθμους» εκπαιδευτικούς προς διάθεση ανά τις Περιφέρειες της Επικράτειας, ενώ ήδη έχουν αρχίσει τα μαθήματα! Η συγκεκριμένη διάταξη απεσύρθη από τη Βουλή στις 10-9-13 αλλά επανήλθε ως Υπουργική Απόφαση πλέον μετά από μία εβδομάδα!!!!!
- Την μη στελέχωση των Ειδικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης με δασκάλους ειδικής αγωγής- και η χρονική καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας τους επιδιώκοντας την στελέχωση μετά από 2- 3 μήνες με δασκάλους που η μισθοδοσία τους θα βαρύνει κοινοτικούς πόρους ( ΕΣΠΑ ) ή μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας (δουλείας) και για διάστημα μόνο 5 μηνών.
- Την ύπαρξη πάνω από 100 εκπαιδευτικών κενών όλων των ειδικοτήτων στο νομό.
- Τις μικρές ή προκάτ αίθουσες , χωρίς προδιαγραφές, ιδιαίτερα στα νηπιαγωγεία όπου στοιβάζονται τα παιδιά χωρίς να τηρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές επιφάνειας και πυρασφάλειας.
- Τις πιέσεις εκ μέρους της Διεύθυνσης για κατάργηση στην πράξη του χρόνου προετοιμασίας των εκπαιδευτικών και κατάχρησης του διδακτικού τους ωραρίου μέσα από υποχρεωτικές υπερωρίες ή ανάθεση κάλυψης κενών που δημιουργεί η έλλειψη ή απουσία δασκάλων διαφόρων ειδικοτήτων.
- Την συχνά καταχρηστική και στα όρια της νομιμότητας λειτουργία των θεσμικών οργάνων (ΠΥΣΠΕ).
Το Θεσμικό αυτό όργανο που είναι αρμόδιο για τις μεταβολές , τοποθετήσεις , μετακινήσεις κλπ των εργαζομένων στα σχολεία, ευρίσκεται σε «διαρκή ανοικτή συνεδρίαση» ( = διοικητική παγκόσμια πρωτοτυπία!) υιοθετώντας άκριτα και κατά γράμμα τις αλληλοαναιρούμενες χωρίς νομική ισχύ αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας και βγάζοντας αποφάσεις τις οποίες βεβαίως την επομένη αναιρεί .
Παραδείγματα προχειρότητας και έλλειψης σοβαρότητας αποτελούν οι αποφάσεις για το κλείσιμο Νηπιαγωγείων και την αναστολή λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης οι οποίες μετά από μερικές ώρες ανακλήθηκαν.
- Την κατάργηση και μη έγκαιρη μεταφορά, με μισθωμένα λεωφορεία ή ταξί, των μικρών μαθητών από τα σπίτια τους στα σχολεία και αντιστρόφως λόγω περιστολής της σχετικής δαπάνης.
- Την οικονομική δυσχέρεια των σχολικών μονάδων και την επιβάρυνση των γονέων.
- Την έλλειψη αναγκαίων υλικών και τεχνικών υποδομών .
- Την ανάγκη ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης σε αντιδιαστολή με την ποσοτική υπερσυσσώρευση γνώσης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ Λακωνίας θεωρεί ότι όλα τα παραπάνω δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά.
Τα ίδια συμβαίνουν σε όλη την Ελλάδα. Είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής των μνημονίων την οποία εφαρμόζει για λογαριασμό του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου η συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ . Μιας πολιτικής που θέλει να υπομονεύσει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης , να υποβαθμίσει την ποιότητα των παρεχόμενων γνώσεων και να συρρικνώσει τα δικαιώματα όλων εκείνων που εργάζονται για το δημόσιο σχολείο και την μόρφωση των επόμενων γενιών .
Το κίνημα των εκπαιδευτικών μπορεί να βάλει φραγμό σε αυτή την πολιτική , αρκεί να το θελήσει, και συλλογικά να το αποφασίσει.
Καλούμε και τους γονείς , μέσα από τις δικές τους οργανώσεις να δραστηριοποιηθούν και να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί .
Το κοινό μέτωπο διδασκόντων και γονιών μπορεί να ανατρέψει αυτή την ταξική και ανήθικη πολιτική των μνημονίων για την παιδεία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να υπενθυμίσει σε όλους όσους κατέχουν θέσεις ευθύνης , και αυθαιρετούν ή συντελούν στην αποσάθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης, ότι έχουν ακεραία ευθύνη για τις επιπτώσεις των επιλογών τους σε βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών του ελληνικού λαού .
Η οργή και ο θυμός , των εργαζόμενων και των ανέργων , των μισθωτών και των επαγγελματιών, των νέων και των γυναικών , όλων δηλαδή των δοκιμαζόμενων κοινωνικών ομάδων , ποτάμι θα γενεί και θα σαρώσει τις ταξικές και βάρβαρες πολιτικές της υποτέλειας και τους υποτακτικούς της».