Η ψηφοφορία που ολοκληρώθηκε στο notospress.gr, πριν από λίγες ημέρες, και αφορούσε στην προτίμηση των αναγνωστών στα πολιτικά πρόσωπα του τόπου ανέδειξε μια σημαντική πτυχή της επικοινωνίας και της δικτύωσης των πολιτικών.

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο κόσμος του διαδικτύου και της επικοινωνίας που αναπτύσσεται μέσα απ’ αυτόν έχει κερδίσει τους νέους ανθρώπους.
Μέσα από το διαδίκτυο ενημερώνονται, επικοινωνούν και λειτουργούν…

Ένας πολιτικός που θέλει να απευθύνεται σε όλα τα στρώματα, τις ηλικίες και τις ομάδες της κοινωνίας δεν μπορεί παρά να διαθέτει, δίπλα στο παραδοσιακό πολιτικό του γραφείο και το γραφείο επικοινωνίας μέσω Ίντερνετ.
Όποιος το επιδιώκει έχει εμφανή αποτελέσματα στη δουλειά του αφού είναι σε επαφή με τον νέο κόσμο. ¨Όποιος απλά το αποδέχεται μένει παρατηρητής. ¨Όποιος πολιτικός δεν το συμπεριλαμβάνει στη δουλειά του ως μέσο δεν μπορεί έχει πραγματική εικόνα, τουλάχιτον για τους ανθρώπους και τις ηλικίες που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στην ενημέρωση, στη διασκέδαση, στην πληροφόρηση, στην κατανάλωση.

Με λίγα λόγια ένας σύγχρονος πολιτικός δεν αρκεί να φαίνεται αλλά πρέπει και να είναι σύγχρονος. Αυτό το αποδεικνύει από τις μεθόδους και την τακτική που ακολουθεί στην επικοινωνία του.

Σε εκλογικές περιφέρειες όπως η Λακωνία θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η παραδοσιακή πολιτική συνταγή «χειραψία στο καφενείο» και η ακαταμάχητη ψηφοθηρία «σε κηδείες και γάμους» αρκούν για να αντικαταστήσεις την επικοινωνία του διαδικτύου και να πολιτευθείς με επιτυχία. Αν η Λακωνία βρίσκεται ακόμα στην εποχή των "μπλέ και πράσινων καφενείων" μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο.

Πράγματι, δηλαδή, κάποιοι ακολουθούν αυτή τη μέθοδο, ή και αυτή τη μέθοδο στο πολιτεύεσθαι.
Όμως οι εποχές άλλαξαν. Τουλάχιστον για όλο τον άλλο κόσμο. Μια μεγάλη μερίδα πολιτών, μπροστά στα αδιέξοδα που δημιούργησε το πολιτικό και το mediaκο σύστημα στην Ελλάδα βρήκε δίοδο διαφυγής και τελικά επικοινωνίας κι έκφρασης μέσα από το διαδίκτυο.

Αυτοί οι άνθρωποι, ηλικίας από 18 έως 50 ετών αναζητούν, κρίνουν, συγκρίνουν, εγκρίνουν κι επικρίνουν με βάση, όχι την χειραψία στον καφενέ ή το στηθοσκόπιο, αλλά με βάση συγκρίσιμα στοιχεία και μεγέθη που αποτυπώνονται για τους πολιτικούς (και από τους πολιτικούς) στον κόσμο και στα μέσα του διαδικτύου.

Με αυτά τα δεδομένα και με μια μικρή εξωτερική επιρροή από τον κοινωνικό περίγυρο θα αποφασίσουν και αυτόν που θα επιλέξουν για την Βουλή. Το πόσο μεγάλη η μικρή είναι αυτή η μερίδα πολιτών θα αποδειχθεί την επόμενη ημέρα των εκλογών.

Πάντως είναι βέβαιον ότι ο κόσμος που προτάσσει το διαδίκτυο στη ζωή του ανήκει σε δύο κατηγορίες: Την κατηγορία των αθόρυβων σκεπτικιστών πολιτών που θα αποφασίσουν την επιλογή τους χωρίς να δώσουν αναφορά σε κανέναν, ούτε καν στον στενό τους περίγυρο (ανεξέλεγκτοι) και στην κατηγορία των κοινωνικών και εξωστρεφών πολιτών που δημιουργούν και αναπαράγουν πολλαπλάσια δυναμική υπέρ ενός προσώπου από αυτήν που αναλογεί στην ψήφο που θα του δώσουν και που τελικά δημιουργούν το προβάδισμα της «παράστασης».

Φυσικά κάθε μερίδα πολιτών ανεξάρτητα με τον τρόπο που αποφασίζει και ψηφίζει έχει την αξία και τη σημασία της.
Τονίζουμε αυτές τις λίγες πτυχές της κατάστασης που επικρατεί για να δώσουμε απάντηση σε εκείνους που ακόμα δεν έχουν κατανοήσει τον σκοπό της ψηφοφορίας του notopress.gr για τους υποψήφιους βουλευτές και τα κόμματα.
Η ψηφοφορία έχει δώσει πρώτες και δεύτερες αναγνώσεις και αυτοί ακόμα αναζητούν το κίνητρό της!

Αυτή η πρωτοβουλία είχε συγκεκριμένο στόχο και όχι φυσικά σκοπό να κατατάξει τους πολιτικούς σε επιθυμητούς και μη. Στόχος ήταν να αναδείξει την αποδοχή των πολιτικών στο αναγνωστικό κοινό του notospress.gr που είναι και πολυπληθές κι ενδιαφέρον. Όποιος από τους προβληματισμένους το αντιληφθεί, νωρίς, έχει να ωφεληθεί, Όποιος εμμένει σε λογικές δήθεν «συναλλαγής» και « προκατασκευής» θα γνωρίσει μεγάλο αιφνιδιασμό, και την πηγάζουσα βέβαια από αυτόν απογοήτευση, στις επερχόμενες εκλογές.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του notospress.gr για την ανάδειξη των προσώπων που επιθυμούν οι αναγνώστες για βουλευτές στα έδρανα της Λακωνίας ήταν σαφή ενδιαφέροντα.
Πρόκειται για μια ψηφοφορία που δείχνει την προτίμηση των 646 αναγνωστών για τα πρόσωπα και τα κόμματα.

Το αποτέλεσμα δείχνει σε ασφαλή βαθμό την «κοινωνική δικτύωση» κάθε πολιτικού μέσω του διαδικτύου και την αναγνωρισιμότητα, την απήχηση και την δυναμική του.

Δεν είναι τυχαία η υπεροχή της Φεβρωνίας Πατριανάκου που έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επικοινωνία της με τους πολίτες μέσω του διαδικτύου.

Η κατάταξη σε ότι αφορά την αποδοχή των κομμάτων έχει ως εξής:
ΝΔ 47% (306 ψήφοι)
Αριστερά 24% (156 ψήφοι)
Δεξιά 15% (101 ψήφοι)
ΠαΣοΚ 13% (81 ψήφοι)

Η κατάταξη των προσώπων, σύμφωνα με τις ψήφους που έλαβαν έχει ως εξής:
Πατριανάκου Φεβρωνία / ΝΔ: 26% (166 ψήφους)
Αποστολάκος Γρηγόρης / ΝΔ: 11% (73 ψήφους)
Δαβάκης Αθανάσιος / ΝΔ: 6% (36 ψήφους)
Αντωνάκος Μανώλης / ΠαΣοΚ: 5% (30 ψήφους)
Γρηγοράκος Λεωνίδας / ΠαΣοΚ : 4% (25 ψήφους)
Φαρλέκας Παναγιώτης / ΝΔ : 3% (17 ψήφους)
Δασκαλάκης Μενέλαος / ΝΔ : 2% (14 ψήφους)
Πουλοκέφαλος Γιώργος / ΠαΣοΚ : 2% (12 ψήφους)
Παναρίτη Ελένη / ΠαΣοΚ : 1% ( 9 ψήφοι)
Βελδέκη – Αλίμονου Βαρβάρα / ΠαΣοΚ : 1% (5 ψήφοι)