Λανθασμένα στοιχεία "βλέπουν" στην Ευρώπη για το αςεροδρόμιο της Σπάρτης!

Ενόψει εθνικών εκλογών είναι βέβαιον ότι οι υποψήφιοι θα επαναφέρουν την υπόθεση του αεροδρομίου Λακωνίας.

Μια υπόθεση που έχει «κουράσει» τους λάκωνες πολίτες αφού πάνω της παίχτηκαν ουκ ολίγα πολιτικά παιχνίδια.

Υπάρχουν αυτοί που σε ανύποπτο (όχι προεκλογικό) χρόνο έθεσαν και πάλι το θέμα του αεροδρομίου.

Υπάρχουν κι εκείνοι που «πάτησαν» πάνω στην προσδοκία, όχι μόνο των Λακώνων αλλά και των Αρκάδων και των Μεσσήνιων και «χρησιμοποίησαν» την προοπτική δημιουργίας αεροδρομίου, στον έναν ή στον άλλο Νομό, κατά το δοκούν.

Προ μηνών τόσο η πολιτικός Φεβρωνία Πατριανάκου όσο και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λακωνίας Κών/νος Πανδής, ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο και με διαφορετική αφετηρία, αναφέρθηκαν στο αεροδρόμιο Λακωνίας.

Αξίζει λοιπόν να ανασύρουμε από το αρχείο της εφημερίδας «Λακωνική Επικαιρότητα» ένα δημόσιο έγγραφο, που αποτελεί απάντηση υπουργού της ΝΔ σε βουλευτή του ΠαΣοΚ αλλά και απάντηση σε όσους σήμερα ισχυρίζονται ότι είναι ανέφικτη η δημιουργία αεροδρομίου στη Λακωνία.

Απαντούσε το 2006 ο υπουργός Μιχάλης Λιάπης στον ενδιαφερόμενο βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Μανιάτη ότι:
«Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στο πλαίσιο της μέριμνας για τη βελτίωση της αεροπορικής εξυπηρέτησης των νομών Αργολίδας και Αρκαδίας ανέθεσε σχετική μελέτη σε εξωτερικό μελετητή, ώστε να εξεταστεί διεξοδικά η δυνατότητα χρησιμοποιήσεως του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης για πολιτικές πτήσεις. Επειδή το συμπέρασμα της μελέτης ήταν αρνητικό η περιοχή θα πρέπει να εξυπηρετείται, κατά περίπτωση, από τα αεροδρόμια Αθηνών και Καλαμάτας και να επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή βελτίωση της επίγειας σύνδεσης με τα εν λόγω αεροδρόμια».

Από το 2006 επετεύχθη ο στόχος της άρτιας σύνδεσης Αργολίδας και Αρκαδίας τόσο με την Αττική όσο και με την Καλαμάτα ( ολοκληρώνεται το οδικό δίκτυο).

Όμως ο υπουργός στην απάντησή του αναφέρει και το εξής κρίσιμο σημείο:
« Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προτίθεται να αναθέσει εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή νέου αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή της Σπάρτης. Το αεροδρόμιο αυτό θα εξυπηρετήσει της αεροπορική κίνηση των νομών Λακωνίας και Αρκαδίας»

Φαίνεται σαφέστατα ότι με εξυπηρετούμενους τους Νομούς, Αργολίδας (με το Ελ. Βενιζέλος) και με Μεσσηνία ( με δικό της αεροδρόμιο) η Αρκαδία μπορεί να καλυφθεί από το αεροδρόμιο της Σπάρτης με δεδομένο μάλιστα ότι το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης είναι ακατάλληλο.

Μάλιστα σε αυτοψία που έγινε στη Λακωνία κρίθηκε ότι και το υπάρχον αεροδρόμιο μπορεί να αξιοποιηθεί με προσθήκες και βελτιώσεις.

Τι άλλαξε από το 2006 και αντι η Πολιτεία να στοχεύει στην δημιουργία αεροδρομίου στη Λακωνία «ζητιανεύει» χρήματα από φορείς για το αεροδρόμιο στην Τρίπολη;

Ποιος άλλαξε μέσα σε 3 χρόνια τον βασικό προσανατολισμό της Ελληνικής Κυβέρνησης;

Γιατί δεν έχουν βγει στο φως όλες οι μελέτες που αφορούν τα Πελοποννησιακά αεροδρόμια ώστε να συγκρίνουμε και να δούμε ποια λύση είναι η συμφέρουσα για τον τόπο;

Ποιος είναι αυτός ο Κρατικός ή Αυτοδιοικητικός λειτουργός που αμφισβητεί την μελέτη που ανέθεσε η ΥΠΑ και με την οποία αποδεικνύεται ακατάλληλο το αεροδρόμιο της Τρίπολης για πολιτικές πτήσεις;

Αν τίθεται θέμα χρημάτων για τη διερεύνηση και νέα μελέτη της καταλληλότητας του Λακωνικού αεροδρομίου γιατί η Πολιτεία δεν αξιοποιεί από τα διαθέσιμα του Επιμελητηρίου Λακωνίας, το δεσμευμένο γι’ αυτό το σκοπό, ποσό των 50.000 ευρώ;

Γιατί η συντρηπτική πλειοψηφία των πολιτικών και αυτοδιοικητικών της Λακωνίας δεν αγγίζει, εδώ και χρόνια, το θέμα του αεροδρομίου Λακωνίας;

Η Λακωνία υπερέχει ως τόπος τουριστικού προορισμού έναντι όλων των άλλων περιοχών Μεσσηνίας και Αρκαδίας. Συνεπώς είναι λογικό, συμφέρον και αναγκαίο να δημιουργηθεί αεροδρόμιο στη Λακωνία που άλλωστε απέχει μόνον 45 λεπτά από την Τρίπολη.

Αν υπάρξουν και φωνές, αρκαδικές ή μεσσηνιακές, ίσως και λακωνικές, που θα ισχυριστούν ότι το σημερινό αεροδρόμιο δεν επαρκεί η απάντηση είναι σαφής: Με μικρή βελτίωση και κατάλληλη προσαρμογή των υποδομών μπορεί να δεχθεί πτήσεις τουριστικές.

Μάλιστα ο βραβευμένος από την Αεροπορική Ακαδημία Γιάννης Κουρτσούνης σε σημείωμα του προς το notospress.gr αναφέρει ότι: « το υπάρχον αεροδρόμιο μπορεί όπως ακριβώς είναι να δεχθεί πτήσεις από το εξωτερικό και αεροσκάφη 100-120 θέσεων. Μπορεί δηλαδή να δεχθεί πτήσεις τσάρτερ!» Επισημαίνει δε και καταγγέλει στις Λακωνικές αρχές ότι τα διεθνή site μέσα από τα οποία ενημερώνονται οι τουριστικοί πράκτορες δημοσιεύουν λανθασμένα στοιχεία για τις διαστάσεις του αεροδρομίου Σπάρτης. Δηλαδή: δίνουν μήκος 926 μέτρα και πλάτος 26 μετρά ενώ στην πραγματικότητα είναι 1.295 μέτρα μήκος και 60 μέτρα πλάτος. Στην πρώτη περίπτωση οι Τουριστικοί πράκτορες «βλέπουν» έναν αεροδρόμιο που μπορεί να δεχθεί αεροσκάφη 10 θέσεων ενώ στην δεύτερη, την αληθινή, θα «έβλεπαν» αεροδρόμιο που θα μπορούσε να δεχθεί τουριστικές πτήσεις 100-120 θέσεων».

Επιπλέον τονίζει ότι «τα διεθνή site αναφέρουν ότι η απόσταση της Σπάρτης από την Καλαμάτα είναι μόνον 45 χιλιόμετρα και ακόμα λιγότερα ο Μυστράς. Αυτό σημαίνει ότι μια τουριστική πτήση μπορεί να επιλέξει το αεροδρόμιο της Καλμάτας αφού είναι τόσο κοντά και η Σπάρτη. Αποκρύπτεται η πραγματική χιλιομετρική απόσταση αλλά και η ιδιαιτερότητα του δρόμου που απαιτεί χρόνο 1 ώρας και 25 λεπτών».

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν ο Διοικητής της ΥΠΑ επισκέφθηκε με τον νομάρχη κ Φούρκα το αεροδρόμιο Σπάρτης το έκρινε κατάλληλο για πτήσεις Lear jet έως 100 θέσεων. Πρόκειται για τις ευρωπαϊκές πτήσεις τσάρτερ!

Το αεροδρόμιο της Λακωνίας σήμερα μπορεί να λειτουργήσει με 2 υπαλλήλους της Υ.Π.Α., έναν τελωνειακό υπάλληλο σταθμό Αστυνομίας και Πυροσβεστικής
Άλλωστε τα σύγχρονα αεροπλάνα είναι short δηλαδή έχουν την μηχανική επάρκεια για απογειώσεις και προσγειώσεις σε μικρότερους διαδρόμους από αυτόν της Λακωνίας.

Ελπίζουμε ότι στην προεκλογική περίοδο κάποιοι δεν θα «παίξουν» πάλι με το θέμα του αεροδρομίου της Λακωνίας.