Γράφει ο Πάνος Κριάς

Η Μαρία Κάλλας κατάγεται από το Μαυρομάτη Ιθώμης ένας οικισμός κοντά στον Μελιγαλά όπου ο πατέρας της Γιώργος Καλογερόπουλος, διατηρούσε φαρμακείο.

Αρχές δεκαετίας του 1920 οι γονείς της μεταναστεύουν στην Νέα Υόρκη και στις 2 Δεκεμβρίου του 1923 γεννιέται εκεί η Μαρία.

Το έμφυτο ταλέντο της Μαρίας ανακάλυψε σύντομα η φιλότεχνη μητέρα της Ευαγγελία Καλογεροπούλου και την ώθησε πάραυτα να παρακολουθήσει μαθήματα φωνητικής. Η μητέρα της Κάλλας παρείχε στην κόρη της ότι ήταν απαραίτητο για την πνευματική καλλιέργεια ενός νέου ανθρώπου ήτοι, βιβλία, δίσκους κλασικής μουσικής, επισκέψεις σε μουσεία, σε θεατρικές παραστάσεις και σε κινηματογράφους.

Η μικρή Μαρία συμμετείχε σε ραδιοφωνικές εκπομπές και τραγουδούσε κάθε χρόνο στο σχολείο της κατά τις απονομές διπλωμάτων.

Τον Μάρτιο του 1937 η Ευαγγελία Καλογεροπούλου καθώς έχει χωρίσει από τον άντρα της, παίρνει την Μαρία (και την αδελφή της) και επιστρέφουν στην Ελλάδα. Στην διάρκεια του ταξιδιού η Μαρία τραγουδούσε στο υπερωκεάνιο και όταν την άκουσε ο καπετάνιος κατάπληκτος από τη θεϊκή φωνή της, της χάρισε την πρώτη της ανθοδέσμη. Ήταν μόλις 13 ετών!

Όλως παραδόξως οι πρώτες απόπειρες για να γραφτεί η Μαρία στο Ωδείο Αθηνών απέβησαν άκαρπες.

Έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια (κάτω από δύσκολες συνθήκες) μέχρι που η Μαρία Καλογεροπούλου το 1945 να εγκαταλείψει οριστικά την Ελλάδα, να επιστρέφει στην Αμερική και να αλλάξει ανενδειάστως το όνομά της.

Εφεξής θα λέγεται πια Μαρία Κάλλας.

Το 1947 επισκέπτεται την Ιταλία, όπου και αρχίζει ουσιαστικά η αποθεωτική πορεία της - μέσα από υπέρτατες θυσίες- προς τον απώτατο βωμό της τέχνης.

Οι φωνητικές και υποκριτικές ικανότητες της Κάλλας προκαλούν παραληρήματα ενθουσιασμού παγκοσμίως. Εμβληματικός ήταν ο σημαντικότερος ρόλος της καριέρας της η «Νόρμα» του Πουτσίνι όπου από ο 1948 μέχρι και το 1965 τον ερμήνευσε ογδόντα εννέα φορές!. Ερμήνευσε επίσης την «Τόσκα» του Πουτσίνι, «Τουραντό», την «Αίντα» του Βέρντι, την «Κάρμεν του Μπιζέ κ.α.

Το 1947 παντρεύεται τον ιταλό βιομήχανο και μέντορά της Τζιοβάνι Μενεγκίνι.

Το 1950 χωρίζουν οριστικά οι δρόμοι της Μαρίας με την μητέρα της μετά από πολύχρονη διαμάχη.

Το 1954 συναντά τον Λουκίνο Βισκόντι. Η μεταφορά της όπερας «Τραβιάτα» του Βέρντι στον κινηματογράφο θα μείνει ιστορική. Στις 5 Αυγούστου 1957 η Κάλλας θα εμφανισθεί στο Ηρώδειο.

Το 1957 η Μαρία θα γνωριστεί και θα συνδεθεί με τον άλλο μεγιστάνα του πλούτου τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Φαίνεται ότι το θάμπος του πλούτου ασκούσε μεγάλη επιρροή πάνω της καθώς γνωρίζουμε την τραγική κατάληξη και αυτού του δεσμού.

Το 1960 έρχεται ο θρίαμβος στην Επίδαυρο (το θέατρο με την καλύτερη ακουστική παγκοσμίως) με την «Μήδεια» του Cherubini σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Το 1964 ανεβάζει στην όπερα του Παρισιού την «Νόρμα» και στο Γκάρντεν του Λονδίνου, την «Τόσκα» σε σκηνοθεσία Φράνκο Τζεφιρέλλι. Το 1970 έπαιξε στην ταινία «Μήδεια» του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.

ΠΑΡΙΣΙ 16 Σεπτεμβρίου 1977: σίγασε για πάντα η λυρικότερη φωνή του 20ου αιώνα. Ντίβα, ανυπέρβλητη, μυστηριώδης.

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr