Τέταρτοι …από το τέλος
Γράφει ο Βαγγέλης Μητράκος
Επί χρόνια ολόκληρα οι μαθητευόμενοι μάγοι του Υπουργείου Παιδείας επαίρονται ότι αναβαθμίζουν τη δημόσια εκπαίδευση μέσα από «μεταρρυθμίσεις» και «καινοτόμες» προσαρμογές . Να όμως που έρχονται συνεχώς στο φως επίσημα και αντικειμενικά στοιχεία , τα οποία καταρρίπτουν το μύθο και συντρίβουν τη βιτρίνα της δήθεν αναβαθμισμένης εκπ/σης , αμαυρώνουν ως αποτυχημένους ΟΛΟΥΣ τους υπουργούς Παιδείας , αποκαλύπτουν ότι οι «μεταρρυθμίσεις» ήταν «αντιμεταρρυθμίσεις» και οι «καινοτόμες» δράσεις απλά «κενοτόμες» και στιγματίζουν την εκπαιδευτική πολιτική των μετα-δικτατορικών κυβερνήσεων ως βαθιά αντιεκπαιδευτική και ανθελληνική :
Συγκεκριμένα , το Δεκέμβριο του 2013 δημοσιεύθηκε έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) , η οποία δείχνει πως η Ελλάδα κατρακύλησε από την 25η θέση που είχε το 2009 στην 42η , όσον αφορά την «αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος» !!!
Ειδικότερα , στην σχετική έρευνα η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από το Μέσο Όρο των 65 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ στον τομέα του εκπαιδευτικού συστήματος , ύστερα από εξέταση του επιπέδου των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά , στην Ανάγνωση-Κατανόηση και στις Επιστήμες .
Με Μέσο Όρο τις 500 μονάδες , η Ελλάδα συγκέντρωσε μόλις 453 μονάδες στα Μαθηματικά , 477 μονάδες στην Ανάγνωση-Κατανόηση και 467 μονάδες στις Επιστήμες . Η Ελλάδα , δηλαδή , δεν κατόρθωσε να φτάσει τουλάχιστο τον Μέσο Όρο , σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος , καταβαραθρώθηκε από την 25η θέση στην 42η ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ και βρέθηκε στην 4η θέση από το τέλος μεταξύ των χωρών της Ευρώπης !!!
Αυτό είναι το «μεγάλο κατόρθωμα» των εκάστοτε κυβερνώντων με εκτελεστικά όργανα τους υπουργούς της Παιδείας και τους συν αυτοίς : Να καταντήσουν τα Ελληνόπουλα των 15 ετών ( της Τρίτης Γυμνασίου , παρακαλώ) να μην μπορούν να διαβάσουν με ευχέρεια ένα κείμενο και φυσικά να μην μπορούν να καταλάβουν τι λέει !!!
Τι θα περιμένατε λοιπόν να κάνει ένας εν ενεργεία υπουργός Παιδείας αλλά και όλοι οι εν ζωή διατελέσαντες υπουργοί Παιδείας από το 1974 έως και σήμερα μαζί με τους υφυπουργούς τους , τα στελέχη τους και όλους εκείνους που υλοποίησαν αυτές τις εκπαιδευτικές πολιτικές και οδήγησαν τη δημόσια εκπαίδευση στον πάτο του βαρελιού ;
Μα φυσικά να ζητήσουν με συντριβή συγγνώμη από τον ελληνικό λαό , να αναλάβουν τις βαρύτατες ευθύνες τους στο σύνολό τους και να βρουν «κελί να μονάσουν» ζητώντας διαρκή συγχώρεση και από τον Θεό . Διότι , όπως και να το κάνουμε , είναι βαρύ αμάρτημα να «στραβώνεις» συνειδητά τα παιδιά του Λαού και να διαμορφώνεις ένα ζοφερό , γι’ αυτά , μέλλον .
Είδατε να το κάνουν ; Φυσικά όχι . Γιατί ; Διότι οι κυβερνώντες και οι υπουργοί τους της Παιδείας δεν έκαναν λάθος στις πολιτικές που ασκούσαν όλα αυτά τα χρόνια , όπως εσφαλμένα νομίζαμε όσοι παρακολουθούσαμε από κοντά την εφαρμοζόμενη ΑΝΤΙ-εκπαιδευτική πολιτική τους .
Οι άνθρωποι γνώριζαν πολύ καλά ΤΙ έκαναν και ΓΙΑΤΙ το έκαναν .
Εδώ πρέπει να «ξύσουμε την κρούστα» και να θυμηθούμε τι είχε δηλώσει το Σεπτέμβρη του 1974 ο τότε υπουργός Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Χένρυ Κίσσινγκερ σε ομιλία του στη Ουάσιγκτον:
«Οι Έλληνες είναι αναρχικοί και δύσκολα δαμάζονται . Γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να χτυπήσουμε βαθιά μέσα στις πολιτισμικές τους ρίζες .
Έτσι ίσως καταφέρουμε να τους κάνουμε να συμμορφωθούν . Εννοώ βέβαια να χτυπήσουμε τη Γλώσσα τους , τη Θρησκεία τους , τα πολιτισμικά και ιστορικά αποθέματα , έτσι ώστε να ουδετεροποιήσουμε την δυνατότητά τους να αναπτύσσουν , να διακρίνουν τους εαυτούς τους , ή να αποδεικνύουν ότι μπορούν να νικούν , έτσι ώστε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια στα στρατηγικώς απαραίτητα σχέδιά μας στα Βαλκάνια , την Μεσόγειο και την Μέση Ανατολή» .
Είναι άραγε τυχαίο που από τότε μέχρι σήμερα υλοποιείται , εξελίσσεται και ολοκληρώνεται αυτό ακριβώς το αμερικανόπνευστο , ανθελληνικό στρατηγικό σχέδιο ;
Το μορφωτικό – εκπαιδευτικό κατρακύλισμα που κατέγραψε η έρευνα του ΟΟΣΑ είναι ή δεν είναι προς αυτήν την κατεύθυνση ;
Η Γλώσσα , η Ιστορία , η Θρησκεία , η Πολιτιστική μας Ταυτότητα έχουν ή δεν έχουν χτυπηθεί βάναυσα μέσα από την εκπαιδευτική πολιτική των μεταδικτατορικών κυβερνήσεων ;
Είναι περιττό να προσπαθήσει κανείς να αποδείξει με παραδείγματα τα αυτονόητα . Τουναντίον , όποιος διαφωνεί θα πρέπει εκείνος να αποδείξει και να στηρίξει τη διαφωνία του . Η αυταπόδεικτη και αντικειμενική αλήθεια είναι πως με την εκπαιδευτική πολιτική τους οι ελληνικές κυβερνήσεις υποβάθμισαν μορφωτικά , αφελλήνισαν , νάρκωσαν , αποχαύνωσαν , εξεφαύλισαν και κατέστησαν πνευματικώς νεκρή τη νεολαία μας , τη μόνη ελπίδα που μπορεί να έχει μια χώρα για να πάει στο μέλλον . Τα αποτελέσματα τα ζούμε στις μέρες μας με τρόπο δραματικό . Ιδού το σχέδιο Κίσσινγκερ σ’ όλη του τη μεγαλοπρέπεια μέσα από την έκθεση του ΟΟΣΑ .
Σήμερα , βέβαια , τα πράγματα έχουν αλλάξει και με τη συνεπή εφαρμογή αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που μεταλλάσσει δραματικά τους ελληνόπαιδες και κατ’ επέκτασιν την ελληνική κοινωνία , δεν εξυπηρετούνται ΜΟΝΟ τα σχέδια και τα συμφέροντα των ΗΠΑ στον γεωπολιτικό χώρο της Μεσογείου και της Μ. Ανατολής αλλά και οι στόχοι της Παγκοσμιοποίησης , η οποία για να επιτύχει τους σκοπούς της (έλεγχος της παγκόσμιας κοινωνίας και της οικονομίας από Ένα και Μοναδικό Αόρατο Κέντρο) χρειάζεται μαζάνθρωπους προβατοποιημένους και λαούς «χτυπημένους μέσα στο γουδί» της , ώστε να γίνουν όλοι όμοιοι έχοντας απωλέσει δια παντός τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους . Μέσα σ’ αυτήν τη διαδικασία μετάλλαξης ο Ελληνικός Λαός , ως εκείνος ο λαός που δεσπόζει στην Παγκόσμια Ιστορία κι έδωσε τα Φώτα του Πολιτισμού στην Παγκόσμια Κοινότητα θα είναι ( και ήδη είναι) ο Μεγάλος Χαμένος .
Δεν είναι καθόλου τυχαία η σημερινή πρωτοφανής τεράστια κρίση που μαστίζει τη Ελλάδα και τους Έλληνες σε καιρούς ειρήνης , όπως δεν καθόλου τυχαία η πολιτική και κοινωνική αποχαύνωση στην οποία έχουμε βυθιστεί ως Λαός , ευρισκόμενοι σε πλήρη αδυναμία και αδράνεια να αντιδράσουμε (έστω και συμβολικά) στην επιχειρούμενη εξόντωσή μας . Κάποιοι , επί χρόνια ολόκληρα , δούλεψαν με σύστημα και με συνέπεια για να μας φέρουν σ’ αυτό το σημείο . Κι ένα μεγάλο μέρος της «δουλειάς» έγινε (και συνεχίζει να γίνεται) μέσω του σχολείου . Η συνηγορία αυτής της διαπίστωσης έρχεται ΚΑΙ από το παρελθόν με τη φωνή και τη γραφίδα σημαντικών ανθρώπων όπως ο Κορνήλιος Καστοριάδης :
«Ακόμη δεν καταλαβαίνουμε! Η μοίρα της χώρας μας ήταν, είναι και θα είναι αποτέλεσμα της εκπαίδευσης και την ευρύτητας Παιδείας που δίνουμε στα παιδιά. Αλλά τα αφήσαμε όλα κι ό,τι φέρει η μέρα! Κι ό,τι ξημερώσει , όπως και για τις προηγούμενες γενιές ! Είμαστε περήφανοι που βγάζουμε κούτσουρα απελέκητα, μετά από χαμένες ώρες ζωής ; Δεν μας λείπουν καθόλου οι υπεύθυνοι, οι σκεπτόμενοι πολίτες , έτοιμοι να αναλάβουν ρόλο , να δημιουργήσουν , να συνθέσουν και να έχουν δημοκρατικά εκφραζόμενες απόψεις; …σεβασμός , ηθική , κατανόηση , ευελιξία , ευγένεια , προσπάθεια …ποια σχολική ή πανεπιστημιακή τάξη τα μαθαίνει σήμερα αυτά; Με την έλλειψή τους τα νέα παιδιά δεν θα γίνουν “γκαρσόνια των ξένων”, αλλά θα γίνουν “άβουλοι και πάντα καχύποπτοι , εγωπαθείς μονάδες”.»
Αν ως Έλληνες πολίτες «ξυπνάγαμε» κι αναλαμβάναμε τις ιστορικές μας υποχρεώσεις κι ευθύνες έναντι του τόπου και των παιδιών μας και κάναμε ένα μαζικό, πολιτισμικό – μορφωτικό κίνημα για μια δημιουργική – ριζική αλλαγή στην εκπαίδευση , τότε ΚΑΝΕΙΣ δε θα είχε το θράσος να συνεχίσει να καταστρέφει τις επόμενες γενιές . Και τότε μέσα από μια κοινωνία του πνεύματος και της ελευθερίας της σκέψης θα ’ρχόταν , ως φυσικό αποτέλεσμα , ΚΑΙ η πολυπόθητη πολιτική αλλαγή ΚΑΙ η υλική ευημερία , την οποία σήμερα έχουμε χάσει και ματαίως αναζητούμε σε λάθος κατευθύνσεις .