Γράφει ο Ηλίας Παναγιωτακάκος

Αντίθετη (οι θεσμικές επεμβάσεις της Κυβερνησιμότητας) στις συνταγματικές αρχές της λαϊκής κυριαρχίας, της ισότητας των όρων του εκλογικού αγώνα και της ελεύθερης και ανόθευτης της λαϊκής θέλησης.

Συγκεκριμένα, θέμα νομιμότητας των αποφάσεων των Δήμων τίθεται μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ για εκ των υστέρων αλλαγές στον εκλογικό νόμο (ν. 4555/2018) των αυτοδιοικητικών εκλογών του 2019.

Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με συνταγματολόγους, μπορεί η νομιμότητα αυτών των πράξεων να μην υπάρχει δυνατότητα, πλέον, να ελεγχθεί δικαστικά, αφού έχει προ πολλού παρέλθει ο κρίσιμος χρόνος για την ευθεία δικαστική προσβολή τους, η διατήρησή τους όμως σε ισχύ και οι αποφάσεις που θα λαμβάνουν αντιδήμαρχοι, πρόεδροι, επιτροπές και διοικητικά συμβούλια θα προκαλέσουν αμφισβητήσεις με προεξοφλημένη τη δικαστική τους κατάληξη.

Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με τους ίδιους νομικούς, η κυβέρνηση πρέπει αμέσως να καταργήσει τις κριθείσες ως αντισυνταγματικές διατάξεις των ν. 4623 και 4625/2019, επαναφέροντας σε ισχύ εκείνες του ν. 4555/2019, εντελλόμενη τους Δημάρχους και τα οικεία συμβούλια σε όλη τη χώρα, αμελλητί εφαρμογή τους. Παρά ταύτα έρχεται το Ν/Σ Βορίδη να την τερματίσει.

Απαγορεύεται στην αντιπολίτευση να καταθέτει θέματα -μήπως να μην εκλέγεται αντιπολίτευση.... απλή σκέψη.

Ερώτημα: Γιατί να ταλαιπωρούνται οι υποψήφιοι Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες να βρουν υποψηφίους συμβούλους εφ’ όσον το εκάστοτε Δημοτικό ή Περιφερειακό συμβούλιο έχει διακοσμητικό ρόλο και η Οικονομική Επιτροπή με την απόλυτη πλειοψηφία της πλειοψηφούσας παράταξης θα έχει τον αποφασιστικό και αποκλειστικό ρόλο για όλα τα θέματα του Δήμου – Περιφέρειας;

Υπάρχει και η λαϊκή παροιμία, «…Όταν σκάβεις τον λάκκο του άλλου πέφτει ο ίδιος μέσα»!

Ενίοτε ισχύει…

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr